Portal Pszczelarski

Marketing pszczelarski - ustalanie cen miodu

Na zdjęciu: łyżka miodu. Źródło zdjęcia: photos2.demandstudios.com/dm-resize/photos.demandstudios.com%2Fgetty%2Farticle%2F69%2F57%2F168762036_XS.jpg?w=400&h=10000&keep_ratio=1

marketing pszczelarski cena miodu cena w pszczelarstwie ustalanie ceny miodu

Marketing pszczelarski – ustalanie cen miodu

Naturalny miód wytwarzany w tradycyjnych pasiekach należy do grupy produktów zaliczanych do żywności wysokiej jakości. Dlatego też jego cena nie może i nie powinna być sztucznie zaniżona. Nie pomoże to pojedynczemu pszczelarzowi, a może dodatkowo zepsuć cały rynek.

Konkurowanie za pomocą ceny nie jest właściwym działaniem z punktu widzenia sprzedaży miodu. Konsumenci, którzy decydują się na zakup tego rodzaju produktów również bowiem nie kierują się ceną, a przede wszystkim wartościami smakowymi i zdrowotnymi, jakie mogą uzyskać z wybranego przez siebie słoiczka. Niestety, wielu pszczelarzy decyduje się właśnie na takie formy promocji – sprzedają miód taniej, myśląc, że w ten sposób zyskają klientów na dłużej. Później natomiast narzekają, że sprzedają poniżej poziomu opłacalności produkcji. I zapewne będą musieli sprzedawać tak dalej – jeśli klient otrzyma za niższa cenę produkt dobrej jakości, trudno go będzie potem przekonać do ponownej podwyżki.

Cena miodu powinna obejmować wszystkie koszty jego wyprodukowania i prowadzenia działalności, włącznie z podatkami czy kosztami dystrybucji. Na nieco niższą cenę mogą pozwolić sobie ci pszczelarze, którzy sprzedają miód bezpośrednio w pasiece – im bowiem odpadają koszty dystrybucji czy kolejnych pośredników. Warto też cenę miodu ustalać regularnie, co roku, w zależności od wysokości produkcji. Jeśli udało się wyprodukować wyjątkowo dużo miodu, pszczelarz może pozwolić sobie na niższą cenę za jeden słoiczek. Jednak w przypadku trudnego i słabego w pożytki lata warto cenę ustalić na nieco wyższym poziomie. Świadomy konsument zdaje sobie bowiem sprawę, że cena miodu, podobnie jak w przypadku produktów rolniczych, idzie w górę wraz z kiepskimi uwarunkowaniami pogodowymi.

Zobacz również:

Marketing pszczelarski w teorii - cena

Marketing pszczelarski w praktyce - cena

Cena miodu - Główny Urząd Statystyczny

Anna Celińska

Anna Celińska

Autorka tekstów

Dziennikarz z wykształcenia, zawodu i pasji. Żaden temat nie jest jej obcy, a pszczoły z artykułu na artykuł uwielbia coraz bardziej. Na PortalPszczelarski.pl wrzuca teksty według najważniejszego klucza – informować, radzić, wyjaśniać to, co ważne dla Was. Bo bez czytelnika nie miałoby sensu pisanie.

Zobacz wszystkie artykuły tego autora



Liczba wyświetleń artykułu: 3646

Komentarze z forum pszczelarskiego

Bikej0909 2018-02-08 10:47:54

...ZA SŁOICZEK? A CO ZE SŁOIKIEM LUB SŁOJEM???



  Współpracują z portalem:

Magdalena Mendziak

Magdalena Mendziak

Autorka tekstów

Studentka Wydziału Pedagogiki, Socjologii i Nauk o Zdrowiu Uniwersytetu Zielonogórskiego. Właścicielka małej pasieki w okolicach Zgorzelca. Zawsze uśmiechnięta miłośniczka zwierząt oraz natury. W wolnych chwilach poświęca się wolontariatowi.

Pierniki miodowe na choinkę

Kuba

Kuba

Autor przepisów i bloga Kuba w kuchni (z małą pomocą Mamy)

Jeden z najmłodszych kucharzy w Polsce. Ma 5 lat. Bardzo lubi pływać, śpiewać, czytać i rysować.

Babeczki orzechowo-bananowe z polewą miodową

Arboretum Inspiruje

Arboretum Inspiruje

Partner serwisu

Projekt edukacyjny realizowany w Gimnazjum Publicznym nr 1 im. Ks. Jana Twardowskiego w Czechowicach-Dziedzicach. W tym roku działania projektowe skupiają się wokół pszczół. Projekt jest laureatem konkursu grantowego „Z Kujawskim pomagam pszczołom”. Więcej na Facebook'u: Arboretum-Inspiruje

Arboretum Inspiruje do pomagania pszczołom

Kolorowanka o pszczołach dziełem gimnazjalistek

Arboretum Inspiruje podczas Święta Pszczół