Portal Pszczelarski

Marketing pszczelarski w praktyce - cena

Na zdjęciu: słoiki z kanadyjskim miodem. Źródło zdjęcia: 3.bp.blogspot.com/_n9d7UuYaURQ/TPY8o4NfpkI/AAAAAAAAHyY/lR_waurrJT4/s1600/HoneyJars2.jpg

marketing pszczelarski cena w pszczelarstwie cena miodu

Marketing pszczelarski w praktyce – cena

Cena miodu jest uzależniona od wielu czynników, a pszczelarze podchodzą do kwestii ceny na wiele sposobów. Zależność jest tutaj dość prosta – kto chce szybko zarobić, straci w długoterminowym rozrachunku. Natomiast pszczelarze, którzy mają zaplanowaną długofalową politykę cenową, po pewnym czasie mają świetne efekty sprzedaży.

Wychodząc z założenia, że cena jest to kwota, za którą klient jest w stanie nabyć dany produkt, większość pszczelarzy sprzedaje miód po dość zbliżonych cenach. W praktyce jednak ustalają oni ceny w oparciu o koszty produkcji miodu. Nie jest przecież tak, że pszczoły ciężko pracują zbierając nektar i wytwarzając miód, a pszczelarz korzysta z efektów ich pracy. Wyniki tej produkcji są bowiem wprost proporcjonalne do dbałości o rodziny pszczele i ponoszonych na ten cel kosztów. Aby produkcja była opłacalna, te koszty powinny się wyzerować i dodatkowo przynieść pszczelarzowi nadwyżkę. Niewskazana jest natomiast niezdrowa konkurencja i sztuczne zaniżanie ceny miodu – może to przynieść szkody nie tylko dla tego, co obniżył cenę, ale też dla innych okolicznych producentów.

Cena miodu jest też w praktyce dość zmienna i może mocno różnić się w różnych sezonach. Jeśli rok pożytkowy był dobry i pszczoły wyprodukowały sporo miodu, właściciel pasieki może sobie pozwolić na sprzedaż miodu po obniżonej cenie. Ilość sprzedanych produktów zrekompensuje mu z nadwyżką ustępstwo w tej kwestii. Jeśli natomiast pogoda nie sprzyjała produkcji pszczelej i miodu jest o wiele mniej niż w latach poprzednich, cena automatycznie wzrośnie. W tym przypadku zasada ta dotyczy nie tylko pszczelarzy, ale też rolników i sadowników. Kiepska pogoda dla producenta zawsze oznacza wyższą cenę dla konsumenta.

Zobacz również:

Marketing pszczelarski w teorii - cena

Marketing pszczelarski - ustalanie cen miodu

Marketing mix w pszczelarstwie

Cena miodu - Główny Urząd Statystyczny

Anna Celińska

Anna Celińska

Autorka tekstów

Dziennikarz z wykształcenia, zawodu i pasji. Żaden temat nie jest jej obcy, a pszczoły z artykułu na artykuł uwielbia coraz bardziej. Na PortalPszczelarski.pl wrzuca teksty według najważniejszego klucza – informować, radzić, wyjaśniać to, co ważne dla Was. Bo bez czytelnika nie miałoby sensu pisanie.

Zobacz wszystkie artykuły tego autora



Liczba wyświetleń artykułu: 3523

Komentarze z forum pszczelarskiego

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu. Bądź pierwszy i weź udział w dyskusji!


  Ostatnio na forum:



  Współpracują z portalem:

Tadeusz Kaczkowski

Tadeusz Kaczkowski

Autor artykułów

Urodziłem się na Podolu. Jestem synem pszczelarza. Prowadzę własną pasiekę od 60 lat.

Trutowienie matek pszczelich

Emilia

Emilia

Autorka przepisów kulinarnych oraz bloga Kuchenna Kontrrewolucya

Całkiem świeżo upieczona tak mama, jak blogerka kulinarna. Fascynatka dobrej kuchni i słowiańskiego folkloru.

Kaczka po mazursku

Rolada z szynki z pastą ziołową z olejem rzepakowym i morelami

Naleśniki ze skórką cytrynową i pyłkiem pszczelim

Centrum Apiterapii ApiBałt

Centrum Apiterapii ApiBałt

Bałtów 8, 27-423 Bałtów (na terenie Bałtowskiego Kompleksu Turystycznego) Telefon: +48 530-747-744 E-mail: biuro@apibalt.pl

Mini SPA w Bałtowie

Mirka Lenarcik

Mirka Lenarcik

Autorka tekstów oraz bloga mirosixgotuje.blox.pl

Ukończyła archeologię i anglistykę we Wrocławiu oraz studia doktoranckie w Niemczech. Oprócz gotowania największa pasja to kultura Iranu oraz historia.

Surówka z kiszonej kapusty z miodem i pomarańczą

Ser Brie w cieście francuskim z dodatkiem miodu

Imbirowe ciastka z miodowo-cytrynowym lukrem