Portal Pszczelarski

Marketing pszczelarski w teorii – cena

Na zdjęciu: pusty i pełny słoik z miodem. Źródło zdjęcia: 4.bp.blogspot.com/-Jl3eRBxB8z4/TsJHkdHinDI/AAAAAAAABdo/JZtn-06ySa0/s1600/329616_320804767933643_100000123674758_1585935_1822221715_o.jpg

marketing pszczelarski cena w pszczelarstwie cena miodu

Marketing pszczelarski w teorii – cena

Cena miodu ma znaczenie, jednak – wbrew pozorom – z punktu widzenia zyskowności gospodarstwa pasiecznego nie jest jednak najważniejsza. Świadomi konsumenci, a tacy przede wszystkim kupują naturalny miód, przy wyborze konkretnego produktu kierują się wieloma innymi względami jest dopiero na którymś z kolei miejscu.

Wielu pszczelarzy, aby wypaść lepiej na tle konkurencji i zwiększyć sprzedaż miodu, stosuje technikę obniżania cen. I fakt – na krótką metę jest to dobre rozwiązanie, gdyż pewna grupa konsumentów może zdecydować się właśnie na takie produkty po obniżonej cenie. Zwróćmy jednak uwagę na pewne aspekty tego działania. Przede wszystkim – łatwo klientów przyciągnąć obniżoną cenę, jednak dużo trudniej jest ich później utrzymać, jeśli właściciel pasieki chciałby powrócić do cen przed promocją. Można być pewnym, że spotka się z oporem pewnej części swoich klientów i wielu z nich już do niego nie wróci. Jest jeszcze kwestia stosunku ceny do jakości. Klient, który kupuje dobrą, zdrową żywność, oczekuje wysokiej jakości i jest w stanie zapłacić za wybrany produkt sporo więcej niż za jego hipermarketowy odpowiednik. Jeśli taki konsument zauważy, że cena miodu jest podejrzanie niska, produktu nie kupi – bo niska cena miodu może wskazywać na to, że pszczelarz majstrował przy jego zawartości.

Utrzymanie dobrej ceny miodu na zadowalającym poziomie wymaga więc podejmowania działań zupełnie gdzie indziej – i tu pojawia się inna dziedzina marketingu, czyli promocja. Jeśli miód w świadomości konsumentów będzie jawił się jako produkt dobry, zdrowy i pełen pozytywnych właściwości, jego cena automatycznie przestanie mieć dla nich znaczenie. A przynajmniej będzie na odległym miejscu, jeśli chodzi o podejmowanie decyzji o zakupie.

Zobacz również:

Marketing pszczelarski w praktyce - cena

Marketing pszczelarski - ustalanie cen miodu

Marketing mix w pszczelarstwie

Cena miodu - Główny Urząd Statystyczny

Anna Celińska

Anna Celińska

Autorka tekstów

Dziennikarz z wykształcenia, zawodu i pasji. Żaden temat nie jest jej obcy, a pszczoły z artykułu na artykuł uwielbia coraz bardziej. Na PortalPszczelarski.pl wrzuca teksty według najważniejszego klucza – informować, radzić, wyjaśniać to, co ważne dla Was. Bo bez czytelnika nie miałoby sensu pisanie.

Zobacz wszystkie artykuły tego autora



Liczba wyświetleń artykułu: 2818

Komentarze z forum pszczelarskiego

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu. Bądź pierwszy i weź udział w dyskusji!


  Ostatnio na forum:



  Współpracują z portalem:

Food and Agriculture Organization of the United Nations

Food and Agriculture Organization of the United Nations

Oficjalny partner merytoryczny

Organizacja Narodów Zjednoczonych do spraw Wyżywienia i Rolnictwa (ang. FAO), to instytucja, której celem jest m.in. polepszanie wytwarzania, wymiany i dystrybucji produktów rolnictwa, leśnictwa i rybołówstwa, podnoszenie poziomu wyżywienia narodów, popieranie zawierania porozumień w sprawie międzynarodowego handlu produktami rolnymi oraz udzielanie pomocy technicznej.

Właściwości i zastosowanie miodu

Kontrola jakości miodu

Działanie antyoksydacyjne (aktywność antybakteryjna) miodu

Enactus WSZiB

Enactus WSZiB

Partner serwisu

Zespół międzynarodowej organizacji studenckiej Enactus przy Wyższej Szkole Zarządzania i Bankowości w Poznaniu. Jego głównym obszarem działalności jest planowanie i realizacja projektów o charakterze edukacyjno-biznesowym w ramach społecznie odpowiedzialnego biznesu (CSR).

BeePower – Be or not to be, depends on a bee!

Enactus WSZiB i Portal Pszczelarski

BeePower - prelekcja p. Adriana Suszki. Cz. 1.

Ernest Bryll

Ernest Bryll

Autor tekstów

Polski poeta, pisarz, autor tekstów piosenek, dziennikarz, tłumacz i krytyk filmowy. Właściciel strony bryll.pl

Modlitwa - Ernest Bryll