Portal Pszczelarski

Marketing pszczelarski w praktyce - cena

Na zdjęciu: słoiki z kanadyjskim miodem. Źródło zdjęcia: 3.bp.blogspot.com/_n9d7UuYaURQ/TPY8o4NfpkI/AAAAAAAAHyY/lR_waurrJT4/s1600/HoneyJars2.jpg

marketing pszczelarski cena w pszczelarstwie cena miodu

Marketing pszczelarski w praktyce – cena

Cena miodu jest uzależniona od wielu czynników, a pszczelarze podchodzą do kwestii ceny na wiele sposobów. Zależność jest tutaj dość prosta – kto chce szybko zarobić, straci w długoterminowym rozrachunku. Natomiast pszczelarze, którzy mają zaplanowaną długofalową politykę cenową, po pewnym czasie mają świetne efekty sprzedaży.

Wychodząc z założenia, że cena jest to kwota, za którą klient jest w stanie nabyć dany produkt, większość pszczelarzy sprzedaje miód po dość zbliżonych cenach. W praktyce jednak ustalają oni ceny w oparciu o koszty produkcji miodu. Nie jest przecież tak, że pszczoły ciężko pracują zbierając nektar i wytwarzając miód, a pszczelarz korzysta z efektów ich pracy. Wyniki tej produkcji są bowiem wprost proporcjonalne do dbałości o rodziny pszczele i ponoszonych na ten cel kosztów. Aby produkcja była opłacalna, te koszty powinny się wyzerować i dodatkowo przynieść pszczelarzowi nadwyżkę. Niewskazana jest natomiast niezdrowa konkurencja i sztuczne zaniżanie ceny miodu – może to przynieść szkody nie tylko dla tego, co obniżył cenę, ale też dla innych okolicznych producentów.

Cena miodu jest też w praktyce dość zmienna i może mocno różnić się w różnych sezonach. Jeśli rok pożytkowy był dobry i pszczoły wyprodukowały sporo miodu, właściciel pasieki może sobie pozwolić na sprzedaż miodu po obniżonej cenie. Ilość sprzedanych produktów zrekompensuje mu z nadwyżką ustępstwo w tej kwestii. Jeśli natomiast pogoda nie sprzyjała produkcji pszczelej i miodu jest o wiele mniej niż w latach poprzednich, cena automatycznie wzrośnie. W tym przypadku zasada ta dotyczy nie tylko pszczelarzy, ale też rolników i sadowników. Kiepska pogoda dla producenta zawsze oznacza wyższą cenę dla konsumenta.

Zobacz również:

Marketing pszczelarski w teorii - cena

Marketing pszczelarski - ustalanie cen miodu

Marketing mix w pszczelarstwie

Cena miodu - Główny Urząd Statystyczny

Anna Celińska

Anna Celińska

Autorka tekstów

Dziennikarz z wykształcenia, zawodu i pasji. Żaden temat nie jest jej obcy, a pszczoły z artykułu na artykuł uwielbia coraz bardziej. Na PortalPszczelarski.pl wrzuca teksty według najważniejszego klucza – informować, radzić, wyjaśniać to, co ważne dla Was. Bo bez czytelnika nie miałoby sensu pisanie.

Zobacz wszystkie artykuły tego autora



Liczba wyświetleń artykułu: 3522

Komentarze z forum pszczelarskiego

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu. Bądź pierwszy i weź udział w dyskusji!


  Ostatnio na forum:



  Współpracują z portalem:

Karolina Wronowska

Karolina Wronowska

Studentka biologii stosowanej na Uniwersytecie Rolniczym im. Hugona Kołłątaja w Krakowie. Prowadzi badania na temat profilaktyki i zwalczania warrozy u pszczoły miodnej.

Varroa destructor - cykl życiowy i rozwojowy

Varroa sp. jako immunosupresor chorób wirusowych

Stan warrozy w pasiekach za pomocą obserwacji osypu zimowego - badanie

Pasieka Syta Pszczoła

Pasieka Syta Pszczoła

Pasieka Syta Pszczoła to marka pod którą prowadzi swoją pasiekę doświadczony pszczelarz - Michał Wawszczak. Kontakt dla Klientów i mediów: 794 666 570

Miód wędzony - powstanie, proces wędzenia, przeznaczenie

Monika Wolańska

Monika Wolańska

Autorka przepisów kulinarnych i bloga Słodkie Słone

Z wykształcenia jestem inżynierem budownictwa a z zamiłowania „kucharą” - tak określają mnie znajomi. Pasji mam całe mnóstwo! Dobra kuchnia, fotografia, piękne wnętrza i miejsca, podróże…

Kurczak z sosem sojowym i miodem

Ciasteczka imbirowe z miodem

Ogórki z miodem