Marketing pszczelarski w teorii – cena

Na zdjęciu: pusty i pełny słoik z miodem. Źródło zdjęcia: 4.bp.blogspot.com/-Jl3eRBxB8z4/TsJHkdHinDI/AAAAAAAABdo/JZtn-06ySa0/s1600/329616_320804767933643_100000123674758_1585935_1822221715_o.jpg
Marketing pszczelarski w teorii – cena
Cena miodu ma znaczenie, jednak – wbrew pozorom – z punktu widzenia zyskowności gospodarstwa pasiecznego nie jest jednak najważniejsza. Świadomi konsumenci, a tacy przede wszystkim kupują naturalny miód, przy wyborze konkretnego produktu kierują się wieloma innymi względami jest dopiero na którymś z kolei miejscu.
Wielu pszczelarzy, aby wypaść lepiej na tle konkurencji i zwiększyć sprzedaż miodu, stosuje technikę obniżania cen. I fakt – na krótką metę jest to dobre rozwiązanie, gdyż pewna grupa konsumentów może zdecydować się właśnie na takie produkty po obniżonej cenie. Zwróćmy jednak uwagę na pewne aspekty tego działania. Przede wszystkim – łatwo klientów przyciągnąć obniżoną cenę, jednak dużo trudniej jest ich później utrzymać, jeśli właściciel pasieki chciałby powrócić do cen przed promocją. Można być pewnym, że spotka się z oporem pewnej części swoich klientów i wielu z nich już do niego nie wróci. Jest jeszcze kwestia stosunku ceny do jakości. Klient, który kupuje dobrą, zdrową żywność, oczekuje wysokiej jakości i jest w stanie zapłacić za wybrany produkt sporo więcej niż za jego hipermarketowy odpowiednik. Jeśli taki konsument zauważy, że cena miodu jest podejrzanie niska, produktu nie kupi – bo niska cena miodu może wskazywać na to, że pszczelarz majstrował przy jego zawartości.
Utrzymanie dobrej ceny miodu na zadowalającym poziomie wymaga więc podejmowania działań zupełnie gdzie indziej – i tu pojawia się inna dziedzina marketingu, czyli promocja. Jeśli miód w świadomości konsumentów będzie jawił się jako produkt dobry, zdrowy i pełen pozytywnych właściwości, jego cena automatycznie przestanie mieć dla nich znaczenie. A przynajmniej będzie na odległym miejscu, jeśli chodzi o podejmowanie decyzji o zakupie.
Zobacz również:
Marketing pszczelarski w praktyce - cena
Marketing pszczelarski - ustalanie cen miodu
Liczba wyświetleń artykułu: 2639
Komentarze z forum pszczelarskiego
Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu. Bądź pierwszy i weź udział w dyskusji!

Ceny miodu w Niemczech muszą rosnąć - tak twierdzą pszczelarze 2024
Cena miodu musi być wyższa Edyta Glebocki

Właściwości miodu wrzosowego
Miód wrzosowy i jego właściwości Anna Celińska

Który miód jest najdroższy?
Ceny najdroższych miodów w Polsce i za granicą Joanna Baran

Niemieccy pszczelarze coraz bardziej odczuwają skutki wojny cenowej na rynku światowym 2023
Cena miodu w Niemczech jest zbyt wysoka Edyta Glebocki

Miód tańszy, ale za to podrobiony - raport Mojej Gazetki 2023
Porównanie cen miodu 2022 do 2023 Portal Pszczelarski

Upalne lato przyczyni się do wzrostu cen miodu w 2018 roku?
Czy tylko od pogody zależy cena miodu? Krzysztof Dębski

Miód Manuka wśród produktów spożywczych dla bogaczy
Ceny produktów spożywczych rosną przed świętami. Miód Manuka w cenie. Jak zawsze. Marcin Balana
