Portal Pszczelarski

Marketing pszczelarski w teorii – cena

Na zdjęciu: pusty i pełny słoik z miodem. Źródło zdjęcia: 4.bp.blogspot.com/-Jl3eRBxB8z4/TsJHkdHinDI/AAAAAAAABdo/JZtn-06ySa0/s1600/329616_320804767933643_100000123674758_1585935_1822221715_o.jpg

marketing pszczelarski cena w pszczelarstwie cena miodu

Marketing pszczelarski w teorii – cena

Cena miodu ma znaczenie, jednak – wbrew pozorom – z punktu widzenia zyskowności gospodarstwa pasiecznego nie jest jednak najważniejsza. Świadomi konsumenci, a tacy przede wszystkim kupują naturalny miód, przy wyborze konkretnego produktu kierują się wieloma innymi względami jest dopiero na którymś z kolei miejscu.

Wielu pszczelarzy, aby wypaść lepiej na tle konkurencji i zwiększyć sprzedaż miodu, stosuje technikę obniżania cen. I fakt – na krótką metę jest to dobre rozwiązanie, gdyż pewna grupa konsumentów może zdecydować się właśnie na takie produkty po obniżonej cenie. Zwróćmy jednak uwagę na pewne aspekty tego działania. Przede wszystkim – łatwo klientów przyciągnąć obniżoną cenę, jednak dużo trudniej jest ich później utrzymać, jeśli właściciel pasieki chciałby powrócić do cen przed promocją. Można być pewnym, że spotka się z oporem pewnej części swoich klientów i wielu z nich już do niego nie wróci. Jest jeszcze kwestia stosunku ceny do jakości. Klient, który kupuje dobrą, zdrową żywność, oczekuje wysokiej jakości i jest w stanie zapłacić za wybrany produkt sporo więcej niż za jego hipermarketowy odpowiednik. Jeśli taki konsument zauważy, że cena miodu jest podejrzanie niska, produktu nie kupi – bo niska cena miodu może wskazywać na to, że pszczelarz majstrował przy jego zawartości.

Utrzymanie dobrej ceny miodu na zadowalającym poziomie wymaga więc podejmowania działań zupełnie gdzie indziej – i tu pojawia się inna dziedzina marketingu, czyli promocja. Jeśli miód w świadomości konsumentów będzie jawił się jako produkt dobry, zdrowy i pełen pozytywnych właściwości, jego cena automatycznie przestanie mieć dla nich znaczenie. A przynajmniej będzie na odległym miejscu, jeśli chodzi o podejmowanie decyzji o zakupie.

Zobacz również:

Marketing pszczelarski w praktyce - cena

Marketing pszczelarski - ustalanie cen miodu

Marketing mix w pszczelarstwie

Cena miodu - Główny Urząd Statystyczny

Anna Celińska

Anna Celińska

Autorka tekstów

Dziennikarz z wykształcenia, zawodu i pasji. Żaden temat nie jest jej obcy, a pszczoły z artykułu na artykuł uwielbia coraz bardziej. Na PortalPszczelarski.pl wrzuca teksty według najważniejszego klucza – informować, radzić, wyjaśniać to, co ważne dla Was. Bo bez czytelnika nie miałoby sensu pisanie.

Zobacz wszystkie artykuły tego autora



Liczba wyświetleń artykułu: 2639

Komentarze z forum pszczelarskiego

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu. Bądź pierwszy i weź udział w dyskusji!




  Współpracują z portalem:

Tadeusz Kaczkowski

Tadeusz Kaczkowski

Autor artykułów

Urodziłem się na Podolu. Jestem synem pszczelarza. Prowadzę własną pasiekę od 60 lat.

Trutowienie matek pszczelich

Karolina Wronowska

Karolina Wronowska

Studentka biologii stosowanej na Uniwersytecie Rolniczym im. Hugona Kołłątaja w Krakowie. Prowadzi badania na temat profilaktyki i zwalczania warrozy u pszczoły miodnej.

Varroa destructor - cykl życiowy i rozwojowy

Oddziaływanie Varroa destructor na rodzinę pszczelą

Stan warrozy w pasiekach za pomocą obserwacji osypu zimowego - badanie

Food and Agriculture Organization of the United Nations

Food and Agriculture Organization of the United Nations

Oficjalny partner merytoryczny

Organizacja Narodów Zjednoczonych do spraw Wyżywienia i Rolnictwa (ang. FAO), to instytucja, której celem jest m.in. polepszanie wytwarzania, wymiany i dystrybucji produktów rolnictwa, leśnictwa i rybołówstwa, podnoszenie poziomu wyżywienia narodów, popieranie zawierania porozumień w sprawie międzynarodowego handlu produktami rolnymi oraz udzielanie pomocy technicznej.

Właściwości i zastosowanie miodu

Kontrola jakości miodu

Skład miodu