Marketing pszczelarski - promocja sprzedaży produktów pszczelich
Marketing pszczelarski – promocja sprzedaży produktów pszczelich
Promocja sprzedaży jest tą częścią marketingu, która ma bezpośrednio zachęcić potencjalnego klienta do zakupu. Należą do niej wszelkie elementy komunikacji producenta z rynkiem odbiorców.
Promocję sprzedaży stosuje się podczas wprowadzania nowego produktu na rynek, poszukiwania nowych grup konsumentów lub w sytuacji, gdy wytwórca ma na zbyciu nadmiar produktu. W celu promocji sprzedaży stosuje się upusty, rabaty, programy lojalnościowe, a także akcje informacyjne, których celem jest zachęcenie konsumenta do wypróbowania danego produktu. W przypadku miodu zwykle stosuje się argumenty dotyczące jego prozdrowotnych właściwości oraz wyjątkowych walorów smakowych.
Bardzo ważne jest samo zainicjowanie kontaktu z klientem, dlatego też właściciele pasiek często jeżdżą na różnego rodzaju targi, lokalne imprezy, jarmarki czy festyny. Dzięki temu klienci mogą nie tylko przyjrzeć się ofercie danego gospodarstwa pasiecznego, ale też spróbować poszczególnych odmian miodu. Taka próbka smakowa to doskonały sposób na zainteresowanie konsumenta produktem i skłonienia do zakupu całego słoiczka miodu. A pierwszy sprzedany słoik może pociągnąć za sobą lawinę kolejnych – bo konsument, zadowolony z wysokiej jakości, na pewno zapamięta markę, wróci po kolejne produkty i będzie polecał miód innym. Trzeba jednak zadbać o to, by klient zapamiętał właśnie tę, a nie inną firmę. W tym celu przyda się ciekawe opakowanie, dobrze przygotowana etykieta, katalog produktów w formie książeczki, w której konsument znajdzie nie tylko informacje o ofercie, ale też sporo cennych wiadomości na temat każdego rodzaju miodu.
Opracowano na podstawie:
L. Garbarski, I. Rutkowski, W. Wrzosek, Marketing - punkt zwrotny nowoczesnej firmy, PWE, Warszawa 1998, s. 488
Zobacz również:
Liczba wyświetleń artykułu: 5403
Komentarze z forum pszczelarskiego
mortalcombat 2015-07-20 13:57:29
blondynekkrk 2015-07-20 14:42:02
michal1972 2017-05-14 08:52:21