Marketing pszczelarski - innowacje
Marketing pszczelarski – innowacje
Z punktu widzenia marketingu pszczelarskiego ważna jest sprzedaż nie tylko miodu, ale też innych produktów pszczelich. W tym przypadku klientów mogą przyciągnąć ciekawe innowacje.
Przy sprzedaży produktów z różnych segmentów rynku na klientów zawsze działają sformułowania: nowy, unikalny, innowacyjny, jedyny w swoim rodzaju, tego jeszcze nie było. Jest to dla odbiorcy informacja, że produkt, który kupuje jest inny niż wszystkie, wyjątkowy, w domyśle: lepszy. Nowinki zawsze świetnie się sprzedają, dlatego warto tę wiedzę wykorzystać także podczas sprzedaży miodu.
Innowacją w marketingu pszczelarskim może być zarówno produkt, jak i forma jego dystrybucji. Innowacyjny produkt to, na przykład, unikalny lub mało spotykany miód (na przykład malinowy). Dużym zainteresowaniem w kategorii innowacje mogą też cieszyć się ziołomiody, które dopiero zaczynają zdobywać popularność wśród konsumentów. Łączą w sobie zalety ziół i miodów, a w promocji ich sprzedaży największe znaczenie ma podkreślanie ich właściwości zdrowotnych i odżywczych.
Ciekawą innowacją, która ma szansę na zwiększenie sprzedaży, w miarę wzrostu promocji i popularności, jest powietrze ulowe. Jeszcze do niedawna pomysł sprzedaży powietrza z ula kiełkował w głowach niektórych pszczelarzy z bardziej biznesowym podejściem. Dziś produkt jest już dostępny na rynku w formie urządzeń, które rozpylają w pomieszczeniu propolisowe kapsułki.
Innowacje w marketingu pszczelarskim mogą przyciągnąć nowe grupy odbiorców – takich, których tradycyjny marketing i zwykłe miody, dostępne w każdej pasiece, do tej pory nie zachęcały do zakupu.
Zobacz również:
Liczba wyświetleń artykułu: 5402
Komentarze z forum pszczelarskiego
Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu. Bądź pierwszy i weź udział w dyskusji!