Marketing pszczelarski - publicity
Marketing pszczelarski – publicity
Czy pszczelarstwo może być interesujące medialnie? Czy można promować miód w środkach masowego przekazu bez kompletnego zrujnowania budżetu? Oczywiście – wszystko jest kwestią dobrze zaplanowanej strategii działania.
Na wstępie warto zauważyć, że dzisiaj środki masowego przekazu oznaczają dużo więcej niż jeszcze kilkanaście lat temu. Kiedyś, aby zaistnieć w mediach trzeba było pojawić się w prasie czy lokalnym radiu, o telewizji nawet nie wspominając i nie marząc. Dziś możliwości jest o wiele więcej – dzięki przeniesieniu niemal wszystkich dziedzin życia do internetu. Dziś to właśnie sieć jest tym środkiem przekazu, który ma największa siłę rażenia. Co więcej, przy odpowiednim podejściu nie będzie to działanie, które rujnuje portfel. Owszem, pozytywne relacje z przedstawicielami tradycyjnych mediów również się przydadzą – do promocji lokalnych działań związanych z pszczelarstwem czy miodem. Tu jest zadanie do wykonania dla organizacji pszczelarskich – to do nich zwracają się dziennikarze wtedy, gdy potrzebują dodatkowych informacji związanych z konkretnym tematem. Niestety, jeśli pszczelarze sami nie zgłoszą się do mediów, raczej ciężko jest przebić się w natłoku informacji.
Zaistnieć w mediach można na wiele sposobów. Często jest do tego potrzebna informacja negatywna. Zauważmy, że ostatnio o pszczołach, miodzie i sytuacji pszczelarstwa było głośno po tym, jak w Przyczynie Dolnej podczas jednej nocy zginęło 5 milionów pszczół. To był bodziec, który zainicjował lawinę informacji prasowych i telewizyjnych, niekoniecznie bezpośrednio związanych z główną informacją, ale też analizujących pszczelarstwo, sytuacje pszczół w starciu z agresywnym rolnictwem i szeroko pojęty rynek miodu. Skutek był, zainteresowanie również – szkoda jednak, że dopiero w kontekście zdarzenia negatywnego.
Zobacz również:
Marketing pszczelarski - reklama
Liczba wyświetleń artykułu: 2778
Komentarze z forum pszczelarskiego
blondynekkrk 2014-01-09 18:23:47
marcin 2014-01-12 15:54:47
michal1972 2014-01-14 14:27:35