Portal Pszczelarski

Marketing pszczelarski - publicity

Na obrazku: galerie zdjęć jako narzędzie promocyjne publicity. Źródło obrazka: PortalPszczelarski.pl

marketing pszczelarski publicity w pszczelarstwie Public Relations reklama w pszczelarstwie

Marketing pszczelarski – publicity

Czy pszczelarstwo może być interesujące medialnie? Czy można promować miód w środkach masowego przekazu bez kompletnego zrujnowania budżetu? Oczywiście – wszystko jest kwestią dobrze zaplanowanej strategii działania.

Na wstępie warto zauważyć, że dzisiaj środki masowego przekazu oznaczają dużo więcej niż jeszcze kilkanaście lat temu. Kiedyś, aby zaistnieć w mediach trzeba było pojawić się w prasie czy lokalnym radiu, o telewizji nawet nie wspominając i nie marząc. Dziś możliwości jest o wiele więcej – dzięki przeniesieniu niemal wszystkich dziedzin życia do internetu. Dziś to właśnie sieć jest tym środkiem przekazu, który ma największa siłę rażenia. Co więcej, przy odpowiednim podejściu nie będzie to działanie, które rujnuje portfel. Owszem, pozytywne relacje z przedstawicielami tradycyjnych mediów również się przydadzą – do promocji lokalnych działań związanych z pszczelarstwem czy miodem. Tu jest zadanie do wykonania dla organizacji pszczelarskich – to do nich zwracają się dziennikarze wtedy, gdy potrzebują dodatkowych informacji związanych z konkretnym tematem. Niestety, jeśli pszczelarze sami nie zgłoszą się do mediów, raczej ciężko jest przebić się w natłoku informacji.

Zaistnieć w mediach można na wiele sposobów. Często jest do tego potrzebna informacja negatywna. Zauważmy, że ostatnio o pszczołach, miodzie i sytuacji pszczelarstwa było głośno po tym, jak w Przyczynie Dolnej podczas jednej nocy zginęło 5 milionów pszczół. To był bodziec, który zainicjował lawinę informacji prasowych i telewizyjnych, niekoniecznie bezpośrednio związanych z główną informacją, ale też analizujących pszczelarstwo, sytuacje pszczół w starciu z agresywnym rolnictwem i szeroko pojęty rynek miodu. Skutek był, zainteresowanie również – szkoda jednak, że dopiero w kontekście zdarzenia negatywnego.

Zobacz również:

Marketing pszczelarski - reklama

Marketing pszczelarski – Public Relations (PR)

Masowe wytrucie pszczół w Przyczynie Dolnej

Anna Celińska

Anna Celińska

Autorka tekstów

Dziennikarz z wykształcenia, zawodu i pasji. Żaden temat nie jest jej obcy, a pszczoły z artykułu na artykuł uwielbia coraz bardziej. Na PortalPszczelarski.pl wrzuca teksty według najważniejszego klucza – informować, radzić, wyjaśniać to, co ważne dla Was. Bo bez czytelnika nie miałoby sensu pisanie.

Zobacz wszystkie artykuły tego autora



Liczba wyświetleń artykułu: 2981

Komentarze z forum pszczelarskiego

blondynekkrk 2014-01-09 18:23:47

A czy poprawiacie jakoś artykuły? Czy są 1:1 wrzucane?

marcin 2014-01-12 15:54:47

Poprawiamy wyłącznie błędy interpunkcyjne i ortograficzne. Jeżeli któryś artykuł zawiera błędy merytoryczne konsultujemy je z autorem tekstu. Portal Pszczelarski ma dostarczać wyłącznie sprawdzone informacje w możliwie przystępnej formie.

michal1972 2014-01-14 14:27:35

Faktycznie jest to ciekawy sposób reklamowania swojej pasieki.

  Ostatnio na forum:



  Współpracują z portalem:

Paulina Jamrozik

Paulina Jamrozik

Autorka tekstów oraz właścicielka Medis-online.pl

Założycielka Gabinetu Dietetycznego MEDIS. Na co dzień pomaga trwale zmienić nawyki żywieniowe swoim pacjentom. Pokazuje jak pozbyć się zbędnej tkanki tłuszczowej, poprawić samopoczucie, samoocenę, a przede wszystkim zdrowie.

Domowy sposób na wzmocnienie odporności

Magdalena Tomaszewska-Bolałek

Magdalena Tomaszewska-Bolałek

Autorka przepisów kulinarnych i bloga kuchniokracja.hanami.pl

Japonista, dziennikarka, badaczka kultury żywieniowej, autorka książek: "Tradycje kulinarne Japonii" i "Japońskie słodycze" (książka nominowana w 3 kategoriach do Gourmand World Cookbook Awards). Zajmuje się prowadzeniem warsztatów kulinarnych, a także spotkań z zakresu historii jedzenia, trendów kulinarnych i percepcji smaku.

Miodowe ciasto z sezamową bezą

Ciasto z mąką z czarnego ryżu

Żurawina z miodem i wanilią

Koło Pszczelarzy w Mińsku Mazowieckim

Koło Pszczelarzy w Mińsku Mazowieckim

Partner serwisu

Organizacja pszczelarska założona przed II wojną światową działająca głównie na terenie powiatu mińskiego, ale zrzeszająca również pszczelarzy z innych rejonów. Celem Koła jest prowadzenie wszechstronnej działalności na rzecz pszczelarstwa i ekologii. Duży nacisk kładziony jest na edukację pszczelarzy jak również poszerzanie świadomości dzieci i młodzieży o roli pszczół w ekosystemie.

I Mazowiecka Konferencja Pszczelarska w Mińsku Mazowieckim

Karolina Wronowska

Karolina Wronowska

Studentka biologii stosowanej na Uniwersytecie Rolniczym im. Hugona Kołłątaja w Krakowie. Prowadzi badania na temat profilaktyki i zwalczania warrozy u pszczoły miodnej.

Pszczoła miodna. Klasyfikacja, występowanie i ewolucja

Stan warrozy w pasiekach za pomocą obserwacji osypu zimowego - badanie

Pszczoła miodna. Liczebność roju pszczół, zachowanie i rasy