Portal Pszczelarski

Marketing pszczelarski – etykieta

Na zdjęciu: słoiki z miodem manuka. Źródło zdjęcia: nutritionwarehouse.com.au/upload/image/WS_ManukaHoney_Family.jpg

marketing pszczelarski etykieta na słoik z miodem funkcje etykiety

Marketing pszczelarski – etykieta

Etykieta jest jednym z ważnych elementów marketingu pszczelarskiego. Dobrze skonstruowana może zachęcić klienta do zakupu, natomiast kompletnie zaniedbana – wręcz przeciwnie.

Wygląd etykiety oraz informacje w niej zawarte są istotne w przypadku niemal wszystkich produktów spożywczych. W przypadku miodu tym bardziej, że powinna spełniać też funkcje edukacyjną. Spożycie miodu w naszym kraju nadal jest niewielkie w porównaniu do innych krajów europejskich, dlatego warto zachęcać klientów do zakupów i spożycia na wiele różnych sposobów. W przypadku etykiety doskonale sprawdzi się chwytliwe hasło, które będzie kojarzyło miód z produktem o nie tylko wyjątkowych właściwościach smakowych, ale też o unikalnych wartościach zdrowotnych. Na każdym rodzaju miodu warto też napisać kilka słów o jego specjalnym przeznaczeniu.

Aby etykieta spełniła swoje funkcje marketingowe i zwiększyła sprzedaż producentowi, powinna zawierać wyraźne informacje, skąd pochodzi kupiony miód – chodzi nie tylko o region, ale też o nazwę i dane adresowe pasieki. W nowoczesnym marketingu nie obejdzie się bez adresu strony internetowej oraz adresu mailowego. Ułatwi to konsumentowi odnalezienie produktu w przypadku, gdy nabędzie miód na okazjonalnie odbywającym się targu czy festynie.

Choć młodzi pszczelarze doskonale zdają sobie sprawy z marketingowego i sprzedażowego znaczenia etykiety produktu, starsi producenci miodu wychodzą z założenia, że nie liczy się opakowanie, a przede wszystkim produkt. Jest to założenie, które w wielu przypadkach nie pozwala przebić się na rynku miodom o naprawdę wybitnych walorach smakowych i jakościowych.

Zobacz również:

Etykiety na słoikach z miodem

Marketing pszczelarski - opakowanie miodu

Anna Celińska

Anna Celińska

Autorka tekstów

Dziennikarz z wykształcenia, zawodu i pasji. Żaden temat nie jest jej obcy, a pszczoły z artykułu na artykuł uwielbia coraz bardziej. Na PortalPszczelarski.pl wrzuca teksty według najważniejszego klucza – informować, radzić, wyjaśniać to, co ważne dla Was. Bo bez czytelnika nie miałoby sensu pisanie.

Zobacz wszystkie artykuły tego autora



Liczba wyświetleń artykułu: 7075

Komentarze z forum pszczelarskiego

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu. Bądź pierwszy i weź udział w dyskusji!




  Współpracują z portalem:

Enactus WSZiB

Enactus WSZiB

Partner serwisu

Zespół międzynarodowej organizacji studenckiej Enactus przy Wyższej Szkole Zarządzania i Bankowości w Poznaniu. Jego głównym obszarem działalności jest planowanie i realizacja projektów o charakterze edukacyjno-biznesowym w ramach społecznie odpowiedzialnego biznesu (CSR).

Kolejny krok w ratowaniu pszczół!

Bee Power i Enactus WSZiB nagrodzony w konkursie! Cz. 2.

Bee Power i Enactus WSZiB nagrodzony w konkursie! Cz. 1.

Food and Agriculture Organization of the United Nations

Food and Agriculture Organization of the United Nations

Oficjalny partner merytoryczny

Organizacja Narodów Zjednoczonych do spraw Wyżywienia i Rolnictwa (ang. FAO), to instytucja, której celem jest m.in. polepszanie wytwarzania, wymiany i dystrybucji produktów rolnictwa, leśnictwa i rybołówstwa, podnoszenie poziomu wyżywienia narodów, popieranie zawierania porozumień w sprawie międzynarodowego handlu produktami rolnymi oraz udzielanie pomocy technicznej.

Działanie antyoksydacyjne (aktywność antybakteryjna) miodu

Skład miodu

Kontrola jakości miodu

Paulina Jamrozik

Paulina Jamrozik

Autorka tekstów oraz właścicielka Medis-online.pl

Założycielka Gabinetu Dietetycznego MEDIS. Na co dzień pomaga trwale zmienić nawyki żywieniowe swoim pacjentom. Pokazuje jak pozbyć się zbędnej tkanki tłuszczowej, poprawić samopoczucie, samoocenę, a przede wszystkim zdrowie.

Domowy sposób na wzmocnienie odporności