Marketing pszczelarski – etykieta

Na zdjęciu: słoiki z miodem manuka. Źródło zdjęcia: nutritionwarehouse.com.au/upload/image/WS_ManukaHoney_Family.jpg
Marketing pszczelarski – etykieta
Etykieta jest jednym z ważnych elementów marketingu pszczelarskiego. Dobrze skonstruowana może zachęcić klienta do zakupu, natomiast kompletnie zaniedbana – wręcz przeciwnie.
Wygląd etykiety oraz informacje w niej zawarte są istotne w przypadku niemal wszystkich produktów spożywczych. W przypadku miodu tym bardziej, że powinna spełniać też funkcje edukacyjną. Spożycie miodu w naszym kraju nadal jest niewielkie w porównaniu do innych krajów europejskich, dlatego warto zachęcać klientów do zakupów i spożycia na wiele różnych sposobów. W przypadku etykiety doskonale sprawdzi się chwytliwe hasło, które będzie kojarzyło miód z produktem o nie tylko wyjątkowych właściwościach smakowych, ale też o unikalnych wartościach zdrowotnych. Na każdym rodzaju miodu warto też napisać kilka słów o jego specjalnym przeznaczeniu.
Aby etykieta spełniła swoje funkcje marketingowe i zwiększyła sprzedaż producentowi, powinna zawierać wyraźne informacje, skąd pochodzi kupiony miód – chodzi nie tylko o region, ale też o nazwę i dane adresowe pasieki. W nowoczesnym marketingu nie obejdzie się bez adresu strony internetowej oraz adresu mailowego. Ułatwi to konsumentowi odnalezienie produktu w przypadku, gdy nabędzie miód na okazjonalnie odbywającym się targu czy festynie.
Choć młodzi pszczelarze doskonale zdają sobie sprawy z marketingowego i sprzedażowego znaczenia etykiety produktu, starsi producenci miodu wychodzą z założenia, że nie liczy się opakowanie, a przede wszystkim produkt. Jest to założenie, które w wielu przypadkach nie pozwala przebić się na rynku miodom o naprawdę wybitnych walorach smakowych i jakościowych.
Zobacz również:
Liczba wyświetleń artykułu: 7075
Komentarze z forum pszczelarskiego
Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu. Bądź pierwszy i weź udział w dyskusji!