Portal Pszczelarski

Marketing pszczelarski – opakowanie miodu

Na zdjęciu: opakowanie miodu. Źródło obrazka: hami-eu.com/assets/images/products/38_thumb.jpg

marketing pszczelarski opakowanie miodu słoik na miód ekonomika pszczelarska

Marketing pszczelarski – opakowanie miodu

Opakowanie miodu – to kolejna ważna kwestia z punktu widzenia marketingu pszczelarskiego, o której czasem pszczelarze zdają się zapominać. Bardzo często kierują się bowiem własnymi potrzebami zamiast wyjść naprzeciw oczekiwaniom konsumenta.

Opakowanie miodu przeznaczonego na sprzedaż powinno być przede wszystkim atrakcyjne wizualnie, zarówno słoik, jak i sama etykieta. Im ciekawsze opakowanie, tym bardziej atrakcyjna wydaje się bowiem jego zawartość. Niektórzy pszczelarze dbają o odpowiednią identyfikacje wizualną swoich produktów, dzięki czemu już jeden kupiony słoik może sprawić, że konsument zapamięta go na dłużej. Dzięki temu przy kolejnym wyborze spośród produktów z różnych pasiek bez problemu odnajdzie produkty tej marki, w którą już wcześniej zainwestował. Ciekawą formą uzupełnienia opakowania są różnego rodzaju nakrętki i przykrywki – ozdobne, często ręcznie robione, co dodatkowo wzmacnia pozytywny wizerunek producenta.

Osobną kwestią w przypadku opakowania jest jego pojemność. Producenci miodu zwykle wybierają takie opakowanie, które jest dla nich wygodniejsze. Najczęściej większe – 900 ml czy litr. Ich myślenie jest dość proste – im większy słoik, tym więcej za niego można uzyskać. Tymczasem klienci mają swoje gusta i oczekiwania. Wolą mniejsze słoiki, dzięki czemu mogą kupić kilka rodzajów miodu w dużo niższej cenie niż gdyby mieli kupić kilka dużych słoików. Powinni o tym pamiętać właściciele pasiek, którzy upierają się przy swoich pojemnościach. W każdej działalności najistotniejsza jest przecież zasada, że to klient jest najważniejszy. Jeśli nie znajdzie czegoś u nas, to pójdzie do konkurencji. I nie ma znaczenia, czy chodzi o rodzaj miodu, czy rodzaj opakowania, w którym jest on sprzedawany.

Zobacz również:

Marketing pszczelarski - etykieta

Etykiety na słoikach z miodem

Anna Celińska

Anna Celińska

Autorka tekstów

Dziennikarz z wykształcenia, zawodu i pasji. Żaden temat nie jest jej obcy, a pszczoły z artykułu na artykuł uwielbia coraz bardziej. Na PortalPszczelarski.pl wrzuca teksty według najważniejszego klucza – informować, radzić, wyjaśniać to, co ważne dla Was. Bo bez czytelnika nie miałoby sensu pisanie.

Zobacz wszystkie artykuły tego autora



Liczba wyświetleń artykułu: 5628

Komentarze z forum pszczelarskiego

Bikej0909 2016-10-28 10:07:10

i tak głownie ida słoiki 900ml

arek 2016-10-28 13:32:50

Bikej0909 pewnie dlatego, że najlepszy stosunek ceny do ilości:)

michal-trabka 2016-10-29 09:00:39

Wiecie co, myślę że świetnym pomysłem jest wdrożenie własnej etykiety na miód. To pierwszy wyróżnik naszego produktu i element tworzenia własnej marki. Poza tym nie przekazywanie słoika bezpośrednio do rąk klienta, a w siatkę z własnym logiem lub torbę papierową z logiem pasieki. To już robi wrażenie, a wcale takie drogie nie jest.

wowosowa 2016-11-04 22:00:52

Popieram sposób. Też tak robię.



  Współpracują z portalem:

Daniel Borak

Daniel Borak

Autor tekstów

Właściciel gospodarstwa pasiecznego Ślężańskie Miody i serwisu partnerskiego www.slezanskiemiody.pl

Projekt Bzykająca Przyczepka

Jak uzyskać finansowanie projektu korzystając z platformy crowdfundingowej Polak Potrafi?

Projekt Bzykająca Przyczepka Edukuje

Michał Piątek

Michał Piątek

Ekspert Portalu Pszczelarskiego

Pszczelarz, właściciel serwisu www.pogodnypiatek.pl, w którym prowadzi blog pszczelarski i zamieszcza nakręcone przez siebie filmy. Jeden z autorów dwumiesięcznika „Pasieka”, organizator konferencji pszczelarskich, wykładowca.

Współdziałanie pszczelarzy w zakresie promocji i sprzedaży

III Konferencja Pszczelarska Klubu Dyskusyjnego Pszczółka - przebieg wydarzenia

I Konferencja Pszczelarskiego Klubu Dyskusyjnego Pszczółka między Łodzią a Warszawą - przebieg spotkania

Mirka Lenarcik

Mirka Lenarcik

Autorka tekstów oraz bloga mirosixgotuje.blox.pl

Ukończyła archeologię i anglistykę we Wrocławiu oraz studia doktoranckie w Niemczech. Oprócz gotowania największa pasja to kultura Iranu oraz historia.

Surówka z kiszonej kapusty z miodem i pomarańczą

Chleb z szafranem i miodem

Nan-e qandi

Grzegorz Belica

Grzegorz Belica

Autor tekstów oraz Koordynator Fab Lab Łódź

Fab Lab Łódź to organizacja propagująca idee zrób to sam, samowystarczalności i rozwoju umiejętności praktycznych. Jednym z elementów jaki rozwijają jest edukacja w zakresie hodowli pszczół i roli jaką pełnią w naturze i gospodarce człowieka.

Warsztat: Sami robimy ul wielkopolski

Warsztaty pszczelarskie w Fab Lab Łódź - relacja z wydarzenia

III edycja warsztatów: Sami robimy ul wielkopolski