Ule na dachu biurowca myhive Nimbus w Warszawie
250 000 pszczół zamieszkało w ulach zainstalowanych na dachu 14-piętrowego warszawskiego budynku biurowego myhive Nimbus, należącego do portfela austriackiego inwestora IMMOFINANZ. Poprzez wdrożenie tej inicjatywy właściciel nieruchomości rozszerzył swoją politykę z zakresu zrównoważonego rozwoju i ochrony środowiska o temat corocznego spadku populacji pszczół. Pomysł "na pszczoły" ponadto doskonale wpisuje się w aktywności IMMOFINANZ, szczególnie po tym, jak spółka wprowadziła na przełomie roku markę dla nieruchomości biurowych o nazwie "myhive" (hive = ul).
Pszczoły w myhive Nimbus, który położony jest przy alejach Jerozolimskich 98, będą zbierały nektar z pobliskich parków, w tym głównie Zachodniego i Marii Curie Skłodowskiej, ale będą także dolatywać do Parku Szymańskiego czy nawet Pól Mokotowskich. Szacuje się, że w ciągu jednego sezonu mogą one zebrać ok. 100 litrów miodu. Opiekunem pszczół, który będzie także zajmował się wybieraniem miodu, jest Pan Kamil Baj z Pszczelarium.
Co ważne, miejsce posadowienia uli na myhive Nimbus zostało osłonięte od północno-zachodnich wiatrów. Ponadto, dostęp do wody w promieniu 3km, jak również brak styczności z zagrażającymi życiu pszczół pestycydami oraz wyższa temperatura powietrza w mieście, która umożliwia im dłuższą pracę, w efekcie zaowocuje wysoką jakością "biurowego miodu".
Co więcej, "nowi najemcy" tego budynku biurowego, mają szansę stać się "hitem internetu", dzięki kamerze zainstalowanej bezpośrednio przed pasiekami. Aby móc oglądać pszczoły w przekazie na żywo należy skorzystać ze strony internetowej biurowca myhive.
"IMMOFINANZ posiada kilkanaście nieruchomości biurowych w Warszawie, dlatego poświęciliśmy sporo czasu na dokładne sprawdzenie, który z budynków mógłby stać się idealnym domem dla pszczół. Finalnie wybór padł na Nimbus-a, m.in. ze względu na położenie blisko parków oraz odpowiednie nasłonecznienie z aktywnym biologicznym podłożem. Pomysł na pszczoły stał się nie tylko istotnym elementem działań CSR firmy, ale również pasuje doskonale do naszej nowej marki myhive, wspierając dodatkowo budowanie jej świadomości", powiedział Przemysław Wardęga, Senior Communication and Marketing Manager Poland, IMMOFINANZ.
myhive – to wdrożona w ubiegłym roku przez IMMOFINANZ międzynarodowa marka dedykowana dla nieruchomości biurowych. Nazwa myhive symbolizuje silne skoncentrowanie na jakości, a biura pod tym brandem charakteryzują się szerokim zakresem usług, doskonałą infrastrukturą oraz stwarzają platformę dla komunikacji pomiędzy najemcami. W pierwszym etapie pod marką parasolową myhive ujętych zostało 20 budynków biurowych w sześciu krajach. Sześć z nich zlokalizowanych jest w Polsce. Są nimi już otwarte myhive Nimbus, myhive Brama Zachodnia, myhive Equator, myhive Park Postępu oraz myhive Crown Point. Otwarcie szóstego, tj. myhive IO-1, planowane jest na lato br.
Projekt posadowienia uli na dachu myhive Nimbus jest realizowany z wsparciem Knight Frank, który pełni rolę zarządcy tej nieruchomości.
Czytaj również:
Liczba wyświetleń artykułu: 3495
Komentarze z forum pszczelarskiego
blondynekkrk 2017-06-11 11:51:04