Portal Pszczelarski

Marketing pszczelarski w teorii - promocja

Na obrazku: promocja-mix. Źródło obrazka: Urban S. Marketing produktów spożywczych, Wydawnictwo UE we Wrocławiu, Wrocław 2008, s. 149.

marketing pszczelarski promocja w pszczelarstwie promocja miodu

Marketing pszczelarski w teorii – promocja

W warunkach nowoczesnej gospodarki rynkowej nie wystarczy dzisiaj jedynie produkować, trzeba też umiejętnie sprzedać wytworzony produkt. Dotyczy to niemal wszystkich segmentów rynku, także sektora żywności.

Jednym z najważniejszych zasad każdego producenta żywności, w tym także pszczelarza, jest dotarcie z informacją o produkcie do docelowego odbiorcy, czyli tego, który nasz produkt kupi. Promocja miodu i innych produktów z pasieki powinna być prowadzona wielotorowo, z uwzględnieniem środków i możliwości danego gospodarstwa pasiecznego. Większość pasiek w Polsce to małe przedsiębiorstwa, które nie mogą pozwolić sobie na utrzymywanie całego działu marketingu. To dlatego właściciele pasiek w większości na własną rękę promują swój produkt na większą i mniejszą skalę. Skutecznymi narzędzia promocyjne w pszczelarstwie są niemal identyczne, jak w przypadku innych produktów żywnościowych. Ważna jest rozpoznawalna marka, reklama, dobrze prowadzony PR, a to wszystko powinno być połączone ze sprzedażą bezpośrednią i promocja tej sprzedaży. W ten sposób mamy szanse trafić do jak największej grupy odbiorców docelowych. Bardzo ważnym elementem promocji produktów pszczelarskich jest opakowanie – unikalne, odróżniające się na tle produktów konkurencji i przyjazne dla odbiorcy. Wszystkie te działania mają wykreować pozytywny wizerunek producenta miodu (i innych produktów pszczelarskich) w oczach klientów – zarówno tych aktualnych, jak i przyszłych. Pszczelarz musi też pamiętać, by wszystkie te działania nie były jednorazowe, tylko długofalowe – ich brak sprawi, że rynek o nas zapomni. A tę sytuację bardzo szybko wykorzysta konkurencja. 

Zobacz również:

Marketing pszczelarski w praktyce - promocja

Marketing mix w pszczelarstwie

Anna Celińska

Anna Celińska

Autorka tekstów

Dziennikarz z wykształcenia, zawodu i pasji. Żaden temat nie jest jej obcy, a pszczoły z artykułu na artykuł uwielbia coraz bardziej. Na PortalPszczelarski.pl wrzuca teksty według najważniejszego klucza – informować, radzić, wyjaśniać to, co ważne dla Was. Bo bez czytelnika nie miałoby sensu pisanie.

Zobacz wszystkie artykuły tego autora



Liczba wyświetleń artykułu: 7515

Komentarze z forum pszczelarskiego

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu. Bądź pierwszy i weź udział w dyskusji!


  Ostatnio na forum:



  Współpracują z portalem:

Renata Gasek

Renata Gasek

Autorka tekstów

Entuzjastka szeroko pojętego rękodzieła, autorka prac zamieszczonych na blogu Kocie robótki (https://kocieprace.blogspot.com/)

Pirografia (sztuka malowania ogniem) w pszczelarstwie

Emilia

Emilia

Autorka przepisów kulinarnych oraz bloga Kuchenna Kontrrewolucya

Całkiem świeżo upieczona tak mama, jak blogerka kulinarna. Fascynatka dobrej kuchni i słowiańskiego folkloru.

Kutia wigilijna z miodem pitnym

Pularda w złotem kolorze z kartoflanymi kulkami

Kaczka w marynacie korzennej pieczona w miodzie pitnym

Łukasz Karol Uliasz

Łukasz Karol Uliasz

Autor artykułów

Profesor i dr hc apiterapii i ziołolecznictwa, naturopata dyplomowany, pszczelarz zawodowy, rzeczoznawca chorób pszczół i specjalista pozyskiwania produktów pszczelich. Prefekt Akademii Apiterapii Medycznej i Ziołolecznictwa im. prof. Bogdana Kędzi, promującej dorobek prof. Kędzi oraz apiterapię w użyciu. Autor publikacji pszczelarskich, historycznych, medycznych i etnograficznych. Prowadzi izbę pamięci i mini skansen pszczelarsko-bartniczy w powiecie kozienickim.

10 przykazań profilaktyki zdrowia

Warunki dobrego rozwoju oraz zdrowia pszczół

Jak rozpoznać prawdziwy miód i unikać podróbek? Praktyczne wskazówki dla konsumenta