Portal Pszczelarski

Marketing pszczelarski w teorii – dystrybucja

Na obrazku: pszczoła za ladą sprzedająca miód. Źródło obrazka: designbyash.files.wordpress.com/2012/01/day8-keepaustinsweet.png

marketing pszczelarski dystrybucja w pszczelarstwie sprzedaż bezpośrednia dystrybucja miodu

Marketing pszczelarski w teorii – dystrybucja

Zadaniem zawodowego pszczelarza jest nie tylko wyprodukować dobry miód, ale też go sprzedać. Kanały dystrybucji mogą być różne i często są uzależnione od wielkości produkcji oraz strategii marketingowej danej firmy pszczelarskiej.

Dystrybucję najprościej można opisać jako sposób dostarczenia miodu do klienta. Może być ona prowadzona w sposób pośredni lub bezpośredni. Bezpośrednia sprzedaż, czyli prosto z pasieki lub na różnego rodzaju targach czy festynach zapewnia, oprócz oczywistego zbycia miodu, także nawiązanie bezpośredniego kontaktu z klientem. Z punktu widzenia promocji miodu jest to bardzo dobre rozwiązanie. Tacy klienci częściej robią kolejne zakupy oraz polecają konkretny miód i pasiekę innych. Marketing szeptany robi swoje, a pszczelarz może liczyć zyski.

Natomiast duże gospodarstwa pasieczne stawiają raczej na dystrybucję na większą skalę, poprzez odpowiednie kanały. Najczęściej jest to hurtowe rozprowadzanie miodu do poszczególnych sklepów czy hurtowni, a potem czekanie na zyski. W tym przypadku trzeba liczyć się też z kosztami pośredników – im więcej ich będzie, tym mniejsze zyski może mieć sam pszczelarz. Trzeba liczyć się bowiem z kosztami transportu i pracy osób na poszczególnych etapach sprzedaży. W efekcie miód w sklepie będzie kosztował tyle samo, co miód sprzedawany bezpośrednio w pasiece, ale czysty zysk dla pszczelarza może być dużo mniejszy. Jest też druga opcja – miód w sklepie będzie droższy, a wyższa cena będzie pszczelarzowi rekompensowała straty poniesione w różnych kanałach dystrybucji. Jeśli jednak słoik miodu w sklepie będzie kosztował mniej niż pasiece, pewna część klientów może odwrócić się w kierunku sprzedaży bezpośredniej.

Zobacz również:

Marketing pszczelarski w praktyce - dystrybucja

Marketing mix w pszczelarstwie

Anna Celińska

Anna Celińska

Autorka tekstów

Dziennikarz z wykształcenia, zawodu i pasji. Żaden temat nie jest jej obcy, a pszczoły z artykułu na artykuł uwielbia coraz bardziej. Na PortalPszczelarski.pl wrzuca teksty według najważniejszego klucza – informować, radzić, wyjaśniać to, co ważne dla Was. Bo bez czytelnika nie miałoby sensu pisanie.

Zobacz wszystkie artykuły tego autora



Liczba wyświetleń artykułu: 4819

Komentarze z forum pszczelarskiego

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu. Bądź pierwszy i weź udział w dyskusji!




  Współpracują z portalem:

Grzegorz Belica

Grzegorz Belica

Autor tekstów oraz Koordynator Fab Lab Łódź

Fab Lab Łódź to organizacja propagująca idee zrób to sam, samowystarczalności i rozwoju umiejętności praktycznych. Jednym z elementów jaki rozwijają jest edukacja w zakresie hodowli pszczół i roli jaką pełnią w naturze i gospodarce człowieka.

Warsztat: Sami robimy ul wielkopolski

III edycja warsztatów: Sami robimy ul wielkopolski

Warsztaty pszczelarskie w Fab Lab Łódź - relacja z wydarzenia

Kuba

Kuba

Autor przepisów i bloga Kuba w kuchni (z małą pomocą Mamy)

Jeden z najmłodszych kucharzy w Polsce. Ma 5 lat. Bardzo lubi pływać, śpiewać, czytać i rysować.

Babeczki orzechowo-bananowe z polewą miodową

Mirka Lenarcik

Mirka Lenarcik

Autorka tekstów oraz bloga mirosixgotuje.blox.pl

Ukończyła archeologię i anglistykę we Wrocławiu oraz studia doktoranckie w Niemczech. Oprócz gotowania największa pasja to kultura Iranu oraz historia.

Konfitura z melona z imbirem i miodem

Surówka z kiszonej kapusty z miodem i pomarańczą

Kapusta czerwona z porto