Portal Pszczelarski

Marketing pszczelarski w praktyce – dystrybucja

Na zdjęciu: przydrożna sprzedaż miodu. Źródło zdjęcia: c1.staticflickr.com/3/2812/9976631456_71394f5058_z.jpg

marketing pszczelarski dystrybucja w pszczelarstwie sprzedaż bezpośrednia dystrybucja miodu

Marketing pszczelarski w praktyce – dystrybucja

Kanały dystrybucji produktów pszczelarskich z biegiem czasu ewoluują, a ich skuteczność zależy od wielu działań dodatkowych. Miód trafia do odbiorcy na wiele sposobów, ale nie zawsze ta sama metoda jest skuteczna w przypadku różniących się od siebie pasiek.

W dystrybucji miodu trzeba zwracać uwagę na specyfikę produkcji pszczelarskiej. Nadal pszczelarze chętnie sprzedają produkty pasieczne bezpośrednio w pasiece. Ma to rację bytu, bo są klienci, którzy przyjeżdżają bezpośrednio do gospodarstwa pasiecznego po wybrane produkty. Z punktu widzenia pszczelarza jest to korzystne – klient nie tylko płaci za miód, ale też bierze na siebie koszty transportu. Jednakże taka forma dystrybucji najlepiej sprawdza się w przypadku niewielkich pasiek, które nie produkują dużych ilości miodu.

Natomiast w przypadku większych pasiek towarowych pszczelarze muszą szukać różnych kanałów dystrybucji, by poszerzać rynek zbytu. Najmniej trafionym rozwiązaniem jest sprzedaż miodu w skupie – pszczelarz zarobi wtedy zdecydowanie mniej, gdyż punkty skupu nastawione są głównie na własny zysk. Warto więc takie skupy potraktować jako wyjście awaryjne, a korzystnych kanałów dystrybucji poszukać gdzie indziej. Niektórzy pszczelarze decydują się na otwarcie sklepów pszczelarskich, w których sprzedają swoje produkty. Jest to świetny pomysł, pod warunkiem, że sklep znajduje się w dobrej lokalizacji. A na to, jak wiadomo, potrzeba dodatkowych funduszy.

Zupełnie nowym kanałem dystrybucji, który z roku na rok cieszy się coraz większa popularnością jest sprzedaż internetowa. Ma to wiele korzyści zarówno z punktu widzenia producenta, jak i konsumenta. Producent ma możliwość sprzedaży swoich produktów nie tylko w okolicy, ale w całym kraju. Poszerza się rynek zbytu, a więc jednocześnie poszerza się potencjalny zysk. Z punktu widzenia konsumenta zakupy przez internet zwiększają możliwości wyboru. Można kupić miód nie ten, który sprzedawany jest najbliżej, ale ten, który nas interesuje i cieszy się dobrą opinią wśród aktualnych konsumentów.

Zobacz również:

Marketing pszczelarski w teorii - dystrybucja

Marketing mix w pszczelarstwie

Anna Celińska

Anna Celińska

Autorka tekstów

Dziennikarz z wykształcenia, zawodu i pasji. Żaden temat nie jest jej obcy, a pszczoły z artykułu na artykuł uwielbia coraz bardziej. Na PortalPszczelarski.pl wrzuca teksty według najważniejszego klucza – informować, radzić, wyjaśniać to, co ważne dla Was. Bo bez czytelnika nie miałoby sensu pisanie.

Zobacz wszystkie artykuły tego autora



Liczba wyświetleń artykułu: 5825

Komentarze z forum pszczelarskiego

blondynekkrk 2016-12-02 21:42:31

Tylko trzeba zwrócić uwagę, że ktoś kto sprzedaje miód przez internet musi mieć założoną działalność gospodarczą...

  Ostatnio na forum:



  Współpracują z portalem:

Marta Stachowiak

Marta Stachowiak

Autorka przepisów kulinarnych i bloga My Sweet Morning

Blogerka kulinarna (celebrate-your-morning.blogspot.com), na co dzień praktykująca słodkie śniadania. Prawdziwa koneserka miodów. Miłośniczka zdrowego i smacznego trybu życia. Swoją artystyczną duszę ujawnia nie tylko na talerzu ale również w rysunku i decoupage'u.

Naleśniki w karmelizowanym sosie pomarańczowym z miodem

Dyniowe drożdżowe z awokado

Serniczki z malinami i miodem

Luiza Dawidowicz

Luiza Dawidowicz

Autorka publikacji

Doktorantka na Wydziale Ogrodnictwa i Architektury Krajobrazu Uniwersytetu Przyrodniczego w Poznaniu. Absolwentka kierunków: ochrona środowiska na UAM w Poznaniu oraz ogrodnictwo na UP w Poznaniu. Interesuje się projektowaniem ogrodów, urządzaniem i pielęgnacją zieleni, a także rewitalizacją zdegradowanych obszarów. W swoim działaniu łączy wiedzę zdobytą na obu kierunkach studiów z zamiłowaniem artystycznym oraz florystycznym. Uwielbia rośliny, zwierzęta, pracę w ogrodzie, podróże bliskie i dalekie. Działa w Stowarzyszeniu Inżynierów i Techników Ogrodnictwa w Poznaniu, w którym pełni funkcję wiceprezesa Sekcji Florystycznej.

Murarka ogrodowa (Osmia rufa L.). Cz. 1.

Murarka ogrodowa (Osmia rufa L.). Cz. 3.

Murarka ogrodowa (Osmia rufa L.). Cz. 2.

Grzegorz Belica

Grzegorz Belica

Autor tekstów oraz Koordynator Fab Lab Łódź

Fab Lab Łódź to organizacja propagująca idee zrób to sam, samowystarczalności i rozwoju umiejętności praktycznych. Jednym z elementów jaki rozwijają jest edukacja w zakresie hodowli pszczół i roli jaką pełnią w naturze i gospodarce człowieka.

III edycja warsztatów: Sami robimy ul wielkopolski

Warsztat: Sami robimy ul wielkopolski

Warsztaty pszczelarskie w Fab Lab Łódź - relacja z wydarzenia

Agnieszka Koza

Agnieszka Koza

Autorka przepisów kulinarnych i bloga Eksplozja Smaku

Interesuje się wszystkim co jest związane z jedzeniem ale szczególną uwagę zwraca na zdrowe, racjonalne żywienie. W wolnym czasie rozwija swoje pasje którymi są: fotografia, ogrodnictwo oraz podróże.

Letnia sałatka z szynką, melonem i miodem

Pstrąg z miodem w sosie orzechowym

Lekko miodowa sałatka z ogórków i czerwonej cebuli