Marketing pszczelarski w praktyce – dystrybucja

Na zdjęciu: przydrożna sprzedaż miodu. Źródło zdjęcia: c1.staticflickr.com/3/2812/9976631456_71394f5058_z.jpg
Marketing pszczelarski w praktyce – dystrybucja
Kanały dystrybucji produktów pszczelarskich z biegiem czasu ewoluują, a ich skuteczność zależy od wielu działań dodatkowych. Miód trafia do odbiorcy na wiele sposobów, ale nie zawsze ta sama metoda jest skuteczna w przypadku różniących się od siebie pasiek.
W dystrybucji miodu trzeba zwracać uwagę na specyfikę produkcji pszczelarskiej. Nadal pszczelarze chętnie sprzedają produkty pasieczne bezpośrednio w pasiece. Ma to rację bytu, bo są klienci, którzy przyjeżdżają bezpośrednio do gospodarstwa pasiecznego po wybrane produkty. Z punktu widzenia pszczelarza jest to korzystne – klient nie tylko płaci za miód, ale też bierze na siebie koszty transportu. Jednakże taka forma dystrybucji najlepiej sprawdza się w przypadku niewielkich pasiek, które nie produkują dużych ilości miodu.
Natomiast w przypadku większych pasiek towarowych pszczelarze muszą szukać różnych kanałów dystrybucji, by poszerzać rynek zbytu. Najmniej trafionym rozwiązaniem jest sprzedaż miodu w skupie – pszczelarz zarobi wtedy zdecydowanie mniej, gdyż punkty skupu nastawione są głównie na własny zysk. Warto więc takie skupy potraktować jako wyjście awaryjne, a korzystnych kanałów dystrybucji poszukać gdzie indziej. Niektórzy pszczelarze decydują się na otwarcie sklepów pszczelarskich, w których sprzedają swoje produkty. Jest to świetny pomysł, pod warunkiem, że sklep znajduje się w dobrej lokalizacji. A na to, jak wiadomo, potrzeba dodatkowych funduszy.
Zupełnie nowym kanałem dystrybucji, który z roku na rok cieszy się coraz większa popularnością jest sprzedaż internetowa. Ma to wiele korzyści zarówno z punktu widzenia producenta, jak i konsumenta. Producent ma możliwość sprzedaży swoich produktów nie tylko w okolicy, ale w całym kraju. Poszerza się rynek zbytu, a więc jednocześnie poszerza się potencjalny zysk. Z punktu widzenia konsumenta zakupy przez internet zwiększają możliwości wyboru. Można kupić miód nie ten, który sprzedawany jest najbliżej, ale ten, który nas interesuje i cieszy się dobrą opinią wśród aktualnych konsumentów.
Zobacz również:
Liczba wyświetleń artykułu: 5825
Komentarze z forum pszczelarskiego
blondynekkrk 2016-12-02 21:42:31













