Marketing pszczelarski w praktyce – dystrybucja

Na zdjęciu: przydrożna sprzedaż miodu. Źródło zdjęcia: c1.staticflickr.com/3/2812/9976631456_71394f5058_z.jpg

marketing pszczelarski dystrybucja w pszczelarstwie sprzedaż bezpośrednia dystrybucja miodu

Marketing pszczelarski w praktyce – dystrybucja

Kanały dystrybucji produktów pszczelarskich z biegiem czasu ewoluują, a ich skuteczność zależy od wielu działań dodatkowych. Miód trafia do odbiorcy na wiele sposobów, ale nie zawsze ta sama metoda jest skuteczna w przypadku różniących się od siebie pasiek.

W dystrybucji miodu trzeba zwracać uwagę na specyfikę produkcji pszczelarskiej. Nadal pszczelarze chętnie sprzedają produkty pasieczne bezpośrednio w pasiece. Ma to rację bytu, bo są klienci, którzy przyjeżdżają bezpośrednio do gospodarstwa pasiecznego po wybrane produkty. Z punktu widzenia pszczelarza jest to korzystne – klient nie tylko płaci za miód, ale też bierze na siebie koszty transportu. Jednakże taka forma dystrybucji najlepiej sprawdza się w przypadku niewielkich pasiek, które nie produkują dużych ilości miodu.

Natomiast w przypadku większych pasiek towarowych pszczelarze muszą szukać różnych kanałów dystrybucji, by poszerzać rynek zbytu. Najmniej trafionym rozwiązaniem jest sprzedaż miodu w skupie – pszczelarz zarobi wtedy zdecydowanie mniej, gdyż punkty skupu nastawione są głównie na własny zysk. Warto więc takie skupy potraktować jako wyjście awaryjne, a korzystnych kanałów dystrybucji poszukać gdzie indziej. Niektórzy pszczelarze decydują się na otwarcie sklepów pszczelarskich, w których sprzedają swoje produkty. Jest to świetny pomysł, pod warunkiem, że sklep znajduje się w dobrej lokalizacji. A na to, jak wiadomo, potrzeba dodatkowych funduszy.

Zupełnie nowym kanałem dystrybucji, który z roku na rok cieszy się coraz większa popularnością jest sprzedaż internetowa. Ma to wiele korzyści zarówno z punktu widzenia producenta, jak i konsumenta. Producent ma możliwość sprzedaży swoich produktów nie tylko w okolicy, ale w całym kraju. Poszerza się rynek zbytu, a więc jednocześnie poszerza się potencjalny zysk. Z punktu widzenia konsumenta zakupy przez internet zwiększają możliwości wyboru. Można kupić miód nie ten, który sprzedawany jest najbliżej, ale ten, który nas interesuje i cieszy się dobrą opinią wśród aktualnych konsumentów.

Zobacz również:

Marketing pszczelarski w teorii - dystrybucja

Marketing mix w pszczelarstwie

Anna Celińska

Anna Celińska

Autorka tekstów

Dziennikarz z wykształcenia, zawodu i pasji. Żaden temat nie jest jej obcy, a pszczoły z artykułu na artykuł uwielbia coraz bardziej. Na PortalPszczelarski.pl wrzuca teksty według najważniejszego klucza – informować, radzić, wyjaśniać to, co ważne dla Was. Bo bez czytelnika nie miałoby sensu pisanie.

Zobacz wszystkie artykuły tego autora



Liczba wyświetleń artykułu: 1499

Komentarze z forum pszczelarskiego

blondynekkrk

2016-12-02 21:42:31

Tylko trzeba zwrócić uwagę, że ktoś kto sprzedaje miód przez internet musi mieć założoną działalność gospodarczą...

Weź udział w dyskusji:

Zaloguj się lub zarejestruj

VITAEAPIS Miejsce na Twoją reklamę
filmowanie wesel, video zaproszenia, podziękowania video dla rodziców Kraków i okolice
EL-TER biuro projektowe Kraków Gabinet Trychologiczny Ewelina Wysoczańska

Kanał na Twitter

Newsletter

Portal Pszczelarski 2013 - ∞ © Wszelkie prawa zastrzeżone

Korzystamy z informacji zapisanych za pomocą cookies. Cookies użytkownik może kontrolować za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej.

Olgroup Multimedia Maciej Kupisiewicz

Portal Pszczelarski

Drogi Użytkowniku,

informujemy, że z dniem 03 października 2015 r. Marcin Balana Grupa Balana z siedzibą w Naramie przeniosła całość prowadzonego Portalu PortalPszczelarski.pl na Jacek Balana EL-TER z siedzibą w Narama 214, 32-095 Iwanowice.

Tym samym od 04 października 2015 r. zmienia się administrator Twoich danych osobowych. Jednocześnie podkreślamy, że zmianie nie ulegną zasady ochrony i przetwarzania Twoich danych osobowych, w tym korzystania z Usług świadczonych w ramach Portalu PortalPszczelarski.pl. Szczegółowe informacje nt. wykorzystania danych osobowych znajdziesz w Regulaminie Serwisu PortalPszczelarski.pl.

Przypominamy, że zawsze masz prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania, a także żądania zaprzestania ich przetwarzania i prawo sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych.

W związku z powyższym prosimy Cię o wyrażenie zgody na zmianę Administratora Danych Osobowych poprzez zaakceptowanie poniższych klauzul:
"Wyrażam zgodę na przejście ogółu praw i obowiązków Marcin Balana Grupa Balana wynikających ze świadczenia na moją rzecz Usług w domenie portalpszczelarski.pl na Jacek Balana EL-TER" "Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez Jacek Balana EL-TER w celach marketingowych."
"Wyrażam zgodę na otrzymywanie na podany adres e-mail informacji handlowej wysłanej przez Jacek Balana EL-TER w imieniu własnym lub na zlecenie jej partnerów."
"Oświadczam, że zapoznałem się i akceptuję treść Regulaminu Konta oraz wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez Jacek Balana EL-TER w celu realizacji zamawianych usług."
"Akceptuję Regulamin Konta oraz Regulamin Serwisu PortalPszczelarski.pl i zobowiązuję się do ich przestrzegania."

Jeżeli potrzebujesz czasu na zastanowienie zapoznaj się z poniższą informacją, w terminie 30 dni od wyświetlenia tego komunikatu możesz zrezygnować z korzystania z Usługi realizowanych w ramach Portalu PortalPszczelarski.pl poprzez usunięcie konta. Pamiętaj jednak, że brak reakcji w powyższym terminie będzie równoznaczny z wyrażeniem zgody na wyżej wymienione zmiany.

W przypadku kliknięcia "Rezygnuję z posiadania konta" Twoje konto (a z nim dane osobowe) zostanie usunięte do 24 godzin od momentu przyjęcia zgłoszenia.