Portal Pszczelarski

Marketing pszczelarski w teorii – dystrybucja

Na obrazku: pszczoła za ladą sprzedająca miód. Źródło obrazka: designbyash.files.wordpress.com/2012/01/day8-keepaustinsweet.png

marketing pszczelarski dystrybucja w pszczelarstwie sprzedaż bezpośrednia dystrybucja miodu

Marketing pszczelarski w teorii – dystrybucja

Zadaniem zawodowego pszczelarza jest nie tylko wyprodukować dobry miód, ale też go sprzedać. Kanały dystrybucji mogą być różne i często są uzależnione od wielkości produkcji oraz strategii marketingowej danej firmy pszczelarskiej.

Dystrybucję najprościej można opisać jako sposób dostarczenia miodu do klienta. Może być ona prowadzona w sposób pośredni lub bezpośredni. Bezpośrednia sprzedaż, czyli prosto z pasieki lub na różnego rodzaju targach czy festynach zapewnia, oprócz oczywistego zbycia miodu, także nawiązanie bezpośredniego kontaktu z klientem. Z punktu widzenia promocji miodu jest to bardzo dobre rozwiązanie. Tacy klienci częściej robią kolejne zakupy oraz polecają konkretny miód i pasiekę innych. Marketing szeptany robi swoje, a pszczelarz może liczyć zyski.

Natomiast duże gospodarstwa pasieczne stawiają raczej na dystrybucję na większą skalę, poprzez odpowiednie kanały. Najczęściej jest to hurtowe rozprowadzanie miodu do poszczególnych sklepów czy hurtowni, a potem czekanie na zyski. W tym przypadku trzeba liczyć się też z kosztami pośredników – im więcej ich będzie, tym mniejsze zyski może mieć sam pszczelarz. Trzeba liczyć się bowiem z kosztami transportu i pracy osób na poszczególnych etapach sprzedaży. W efekcie miód w sklepie będzie kosztował tyle samo, co miód sprzedawany bezpośrednio w pasiece, ale czysty zysk dla pszczelarza może być dużo mniejszy. Jest też druga opcja – miód w sklepie będzie droższy, a wyższa cena będzie pszczelarzowi rekompensowała straty poniesione w różnych kanałach dystrybucji. Jeśli jednak słoik miodu w sklepie będzie kosztował mniej niż pasiece, pewna część klientów może odwrócić się w kierunku sprzedaży bezpośredniej.

Zobacz również:

Marketing pszczelarski w praktyce - dystrybucja

Marketing mix w pszczelarstwie

Anna Celińska

Anna Celińska

Autorka tekstów

Dziennikarz z wykształcenia, zawodu i pasji. Żaden temat nie jest jej obcy, a pszczoły z artykułu na artykuł uwielbia coraz bardziej. Na PortalPszczelarski.pl wrzuca teksty według najważniejszego klucza – informować, radzić, wyjaśniać to, co ważne dla Was. Bo bez czytelnika nie miałoby sensu pisanie.

Zobacz wszystkie artykuły tego autora



Liczba wyświetleń artykułu: 5261

Komentarze z forum pszczelarskiego

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu. Bądź pierwszy i weź udział w dyskusji!


  Ostatnio na forum:



  Współpracują z portalem:

Arboretum Inspiruje

Arboretum Inspiruje

Partner serwisu

Projekt edukacyjny realizowany w Gimnazjum Publicznym nr 1 im. Ks. Jana Twardowskiego w Czechowicach-Dziedzicach. W tym roku działania projektowe skupiają się wokół pszczół. Projekt jest laureatem konkursu grantowego „Z Kujawskim pomagam pszczołom”. Więcej na Facebook'u: Arboretum-Inspiruje

Arboretum Inspiruje podczas Święta Pszczół

Kolorowanka o pszczołach dziełem gimnazjalistek

Arboretum Inspiruje do pomagania pszczołom

Food and Agriculture Organization of the United Nations

Food and Agriculture Organization of the United Nations

Oficjalny partner merytoryczny

Organizacja Narodów Zjednoczonych do spraw Wyżywienia i Rolnictwa (ang. FAO), to instytucja, której celem jest m.in. polepszanie wytwarzania, wymiany i dystrybucji produktów rolnictwa, leśnictwa i rybołówstwa, podnoszenie poziomu wyżywienia narodów, popieranie zawierania porozumień w sprawie międzynarodowego handlu produktami rolnymi oraz udzielanie pomocy technicznej.

Działanie antyoksydacyjne (aktywność antybakteryjna) miodu

Skład miodu

Właściwości i zastosowanie miodu

Magdalena Mendziak

Magdalena Mendziak

Autorka tekstów

Studentka Wydziału Pedagogiki, Socjologii i Nauk o Zdrowiu Uniwersytetu Zielonogórskiego. Właścicielka małej pasieki w okolicach Zgorzelca. Zawsze uśmiechnięta miłośniczka zwierząt oraz natury. W wolnych chwilach poświęca się wolontariatowi.

Pierniki miodowe na choinkę

Aneta Dziakowska

Aneta Dziakowska

Autorka tekstów nt. podatków

Główna księgowa z 11-letnim doświadczeniem zawodowym. Posiada certyfikat do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych nadany przez Ministra Finansów. anetak7777@wp.pl

Obowiązki pszczelarza na koniec roku podatkowego

Pasieki powyżej 80 rodzin pszczelich - formy opodatkowania

Przygotowanie projektów w ramach programu Wsparcia Rynku Produktów Pszczelich 2016/2017