Marketing pszczelarski - innowacje

Na zdjęciu: plaster miodu zatopiony w słoik miodu. Źródło zdjęcia: img.ehowcdn.com/640/ds-photo/getty/article/144/186/481257199_XS.jpg
Marketing pszczelarski – innowacje
Z punktu widzenia marketingu pszczelarskiego ważna jest sprzedaż nie tylko miodu, ale też innych produktów pszczelich. W tym przypadku klientów mogą przyciągnąć ciekawe innowacje.
Przy sprzedaży produktów z różnych segmentów rynku na klientów zawsze działają sformułowania: nowy, unikalny, innowacyjny, jedyny w swoim rodzaju, tego jeszcze nie było. Jest to dla odbiorcy informacja, że produkt, który kupuje jest inny niż wszystkie, wyjątkowy, w domyśle: lepszy. Nowinki zawsze świetnie się sprzedają, dlatego warto tę wiedzę wykorzystać także podczas sprzedaży miodu.
Innowacją w marketingu pszczelarskim może być zarówno produkt, jak i forma jego dystrybucji. Innowacyjny produkt to, na przykład, unikalny lub mało spotykany miód (na przykład malinowy). Dużym zainteresowaniem w kategorii innowacje mogą też cieszyć się ziołomiody, które dopiero zaczynają zdobywać popularność wśród konsumentów. Łączą w sobie zalety ziół i miodów, a w promocji ich sprzedaży największe znaczenie ma podkreślanie ich właściwości zdrowotnych i odżywczych.
Ciekawą innowacją, która ma szansę na zwiększenie sprzedaży, w miarę wzrostu promocji i popularności, jest powietrze ulowe. Jeszcze do niedawna pomysł sprzedaży powietrza z ula kiełkował w głowach niektórych pszczelarzy z bardziej biznesowym podejściem. Dziś produkt jest już dostępny na rynku w formie urządzeń, które rozpylają w pomieszczeniu propolisowe kapsułki.
Innowacje w marketingu pszczelarskim mogą przyciągnąć nowe grupy odbiorców – takich, których tradycyjny marketing i zwykłe miody, dostępne w każdej pasiece, do tej pory nie zachęcały do zakupu.
Zobacz również:
Liczba wyświetleń artykułu: 5790
Komentarze z forum pszczelarskiego
Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu. Bądź pierwszy i weź udział w dyskusji!
Zestawy prezentowe z miodem w roli głównej, czyli pomysły na sprzedaż miodu zimą
Czy warto tworzyć zestawy prezentowe na święta? Oczywiście! Joanna Baran
Jak zwiększyć sprzedaż miodu?
Pomysły na sprzedaż miodu Joanna Baran
Miód w gablocie - nowy pomysł na sprzedaż miodu w Dreźnie 2023
Sposób na sprzedaż miodu w Niemczech Edyta Glebocki
Uloterapia dla kuracjuszy z Latoszyna Zdroju 2023
Apiterapia w Latoszynie Zdroju Dariusz Buzun
Domek do uloterapii w Łączkach Jagiellońskich rozpoczął działanie 2022
Bezpłatne powietrze ulowe w Łączkach Jagiellońskich Jakub Wojas
Uloterapia w gminie Wojaszówka 2021
Świetna inicjatywa wójta Sławomira Stefańskiego Jakub Wojas
Marketing pszczelarski w praktyce – promocja
Jak w praktyce wygląda promocja miodu? Anna Celińska













