Portal Pszczelarski

Forum pszczelarskie - Szybkie pytanie - krótka odpowiedź

zasiedlanie ula Wróć do listy tematów

Liczba wyświetleń tematu: 2654

Zaloguj się aby obserwować temat

norkok

2015-10-01 19:43:29

Witam serdecznie, jestem początkującym pszczelarzem, chce w przyszły roku dołączyć do kolegi który ma kilka uli Warszawskich Ja w okresie zimowym będę budował kilka uli Wielkopolskich, trochę poczytałem na forum i w sieci, powiem szczerze jest kilkanaście opcji dotyczących mojego pytania a mianowicie,
chciałbym zasiedlić Moje ule z uli kolegi oczywiście jest problem z wielkością ramek,
Ja chcę zrobić tak, w ulach kolegi doprowadzić do nastroju rojowego by zaczęły budować matecznik wtedy postawić dwa korpusy Wielkopolskiego bo ramka jest dłuższa i zabrać ramkę z pszczołami siedzącymi i matecznikiem plus jedna ramka z czerwem dodać dwie ramki Wielkopolskie z węzą by zaczęły budować na nich jak już zabudują dodać następne i powoli wyjmować ramki Warszawskie czy to zda egzamin

oro54

2015-10-01 21:30:37

Witam!
Przy odrobinie cierpliwości wszystko można wykonać, lecz po co komplikować koledze, sobie i pszczołom życie? Ponadto, rodzina która wejdzie w nastrój rojowy przestaje gromadzić miód i sezon pszczelarski jest stracony.
Wystarczy wiosną zamówić u jakiegoś pszczelarza wczesne odkłady na ramce wielkopolskiej. Wczesne odkłady są wprawdzie droższe, ale bez problemu w sezonie staną się silnymi rodzinami. Odkładowa rodzinka ma już oznakowaną, czerwiącą matkę z danego roku, zapasy i dwie lub trzy ramki czerwiu w zależności od umowy z pszczelarzem.
Życzę powodzenia w przygodzie z pszczołami :-)

banan

2015-10-02 07:19:20

hej, rowniez uwazam, ze lepszym rozwiazaniem jest zapisanie sie na odklad na ramce wielkopolskiej od sprawdzonego pszczelarza. swiadome wprowadzanie rodziny w nastroj rojowy jest dosc niebezpieczne - oslabia sie bardzo rodzine. straci i twoj kolega, i ty.

michal1972

2015-10-02 18:51:07