Portal Pszczelarski

Forum pszczelarskie - Prawo i marketing w pasiece

Zakaz posiadania pszczół Wróć do listy tematów

Liczba wyświetleń tematu: 3794

Zaloguj się aby obserwować temat

Strony: 1 2

michal1972

2014-10-03 09:17:36

Ostatnimi czasy głośno było o tym, że w Warszawie jest zakaz posiadania pszczół, a tym samym zakaz zakładania pasieki. Zastanawiam się czy to jest legalne? To jest ograniczanie swobody gospodarczej i osobistej w jednym!

banan

2014-10-04 17:40:07

nie jestem prawnikiem i nie mnie sie na ten temat wypowiadac. zawsze konstytucja jest najwazniejsza. jak w krakowie zakaz palenia drewnem i weglem zostal uznany za niezgodny z konstytucja, to i tutaj tak tez powinno byc.

blondynekkrk

2014-10-07 10:50:57

Z tego co się orientuję, zakaz posiadania pszczół jest jeszcze we Wrocławiu. Nie za bardzo rozumiem czemu to ma służyć. Przecież pszczelarstwo miejskie się pięknie rozwija. Nie dość, że w ten sposób jest zwiększana populacja pszczół, to jeszcze na dodatek rośnie nowe pokolenie pszczelarzy!

Lukasz_Baniak

2014-10-11 08:38:43

@michal1972, nie wiem czy wiesz, ale zakaz ten został już zniesiony. Już, chociaż powinienem napisać - dopiero. Uważam, że jest to skandaliczne. Skoro jest wolność prowadzenia działalności gospodarczej, to dlaczego legalnie i działających z pożytkiem dla ludzi i środowiska pszczelarzom, zakazuje się zakładania pasiek. Nie wiem szczerze komu to ma służyć. Na szczęście włodarze Warszawy poszli po rozum do głowy.

marcin

2014-10-20 18:57:14

Osobiście nie widzę powodu, dla którego nie miałoby być pszczół w miastach. Oczywiście wszystko musi też mieć pewne granice rozsądku. Zwróćcie chociażby uwagę na sytuację, w której pszczoły paraliżowałyby życie mieszkańców miasta.

blondynekkrk

2014-10-23 08:52:21