Forum pszczelarskie - Prawo i marketing w pasiece
Zakaz posiadania pszczół Wróć do listy tematów
Liczba wyświetleń tematu: 5066Zaloguj się aby obserwować temat
michal1972
2014-10-03 09:17:36
Ostatnimi czasy głośno było o tym, że w Warszawie jest zakaz posiadania pszczół, a tym samym zakaz zakładania pasieki. Zastanawiam się czy to jest legalne? To jest ograniczanie swobody gospodarczej i osobistej w jednym!
banan
2014-10-04 17:40:07
nie jestem prawnikiem i nie mnie sie na ten temat wypowiadac. zawsze konstytucja jest najwazniejsza. jak w krakowie zakaz palenia drewnem i weglem zostal uznany za niezgodny z konstytucja, to i tutaj tak tez powinno byc.
blondynekkrk
2014-10-07 10:50:57
Z tego co się orientuję, zakaz posiadania pszczół jest jeszcze we Wrocławiu. Nie za bardzo rozumiem czemu to ma służyć. Przecież pszczelarstwo miejskie się pięknie rozwija. Nie dość, że w ten sposób jest zwiększana populacja pszczół, to jeszcze na dodatek rośnie nowe pokolenie pszczelarzy!
Lukasz_Baniak
2014-10-11 08:38:43
@michal1972, nie wiem czy wiesz, ale zakaz ten został już zniesiony. Już, chociaż powinienem napisać - dopiero. Uważam, że jest to skandaliczne. Skoro jest wolność prowadzenia działalności gospodarczej, to dlaczego legalnie i działających z pożytkiem dla ludzi i środowiska pszczelarzom, zakazuje się zakładania pasiek. Nie wiem szczerze komu to ma służyć. Na szczęście włodarze Warszawy poszli po rozum do głowy.
marcin
2014-10-20 18:57:14
Osobiście nie widzę powodu, dla którego nie miałoby być pszczół w miastach. Oczywiście wszystko musi też mieć pewne granice rozsądku. Zwróćcie chociażby uwagę na sytuację, w której pszczoły paraliżowałyby życie mieszkańców miasta.
blondynekkrk
2014-10-23 08:52:21