Forum pszczelarskie - Gospodarka pasieczna
Z czego zbudowany jest ul pszczeli? Wróć do listy tematów
Liczba wyświetleń tematu: 3163Zaloguj się aby obserwować temat
Adam_Poch
2016-01-19 16:38:35
Witam. Jestem początkujący. Chciałbym zająć się pszczelarstwem. Czy mogę liczyć na Waszą wyrozumiałość i pomoc? Będę zadawać dużo pytań, czasem nawet Waszym zdaniem głupich. Kto pyta, nie błądzi i to właśnie dlatego chciałbym prosić o pomoc. Zacznijmy od najprostszego, z czego jest zbudowany ul? Czy to są jakieś zwykłe deski, prosto z tartaku?
blondynekkrk
2016-01-20 17:42:16
Cześć Adam! Ja Ci chętnie pomogę, chociaż ciężko powiedzieć żebym był specjalistą :) Ale znajdę artykuły czy książki, które Ci pomogą - jakby była taka potrzeba.
Ule mogą być zbudowane z drewna i styroduru. Jeżeli chodzi o ul drewniany, nie są to pierwsze lepsze deski. Najczęściej uznawanym za najlepszym i jednocześnie najpopularniejszym materiałem do budowy uli jest sosna.
factis
2016-01-23 10:14:09
Hej! Adamie no więc tak, nie każdy materiał nada się na budowę ula. Deski boazeryjne odpadają, choć część pszczelarzy stosuje ten materiał na zewnętrzną część ula. Wewnątrz popularna jest lipa, topola i olcha. Wnętrze ula nie impregnuje się - to uczynią same pszczoły pokrywając je propolisem. Generalnie najlepiej sprawdzają się w gospodarce pasiecznej ule drewniane. Są zdecydowanie trwalsze niż ule styropianowe.
Adam_Poch
2016-01-25 18:53:12
Dziękuję za odpowiedzi. A proszę mi powiedzieć, czy istnieje coś takiego jak ul plastikowy?
Weź udział w dyskusji:
Ostatnio dodane posty:
trutówka
19 Lipca 2026
PSZCZELARSTWO BEZ CHEMII - MICHAŁ SMYK
16 Lipca 2026
CO PRAWDA JEST DOPIERO 20 STYCZNIA ALE RODZINY JUŻ ZACZĘŁY CZERWIENIE.
28 Czerwca 2026
Karmienie lipcowe nowe rodziny
21 Czerwca 2026
Karmienie lipcowe nowe rodziny
21 Czerwca 2026
CO PRAWDA JEST DOPIERO 20 STYCZNIA ALE RODZINY JUŻ ZACZĘŁY CZERWIENIE.
17 Czerwca 2026
Ostatnio dodane tematy:
Kim jest pszczelarz, a kim posiadacz uli?
30 Maja 2026