Portal Pszczelarski

Forum pszczelarskie - Gospodarka pasieczna

Remont ula Wróć do listy tematów

Liczba wyświetleń tematu: 1838

Zaloguj się aby obserwować temat

Lukas

2015-07-10 13:31:55

Witam
Zaczynam swoją przygodę z pszczelarstwem od remontu starych uli . Napotkałem jednak problem mój ul posiada podwójne ściany wypełnione sieczką. W środku jednak posiada szczeliny z których wylatuje ta sieczka i inne robactwo jak np. skorki niewiele ale jednak brudzi. Chciał bym się zapytać czy te szczeliny zalepić kitem lub sylikonem przed czy po wypalaniu.

mati

2015-07-10 17:22:04

sieczka jest jednym z najlepszych materialuw do ocieplania nie wiem w jakim masz stanie te ule ale dobrze by bylo zebys mial jom zbitom silikonem na pewno nie bo silikon sie pali.

Lukasz_Baniak

2015-08-04 08:28:16

@Lukas, nie mam doświadczenia ze starymi ulami. Jedno mogę podpowiedzieć, że sylikonu nie używaj. Najlepsze są proste, "poza chemiczne" metody.
Jeżeli są jakieś szczeliny w ulu, to nie jest to za dobra wiadomość. Możesz mieć z tego więcej problemów niż korzyści.

Weź udział w dyskusji:

Współpracują z portalem:

Sylwia Zielińska

Sylwia Zielińska

Konsultant serwisu

Doktorantka na Uniwersytecie Rzeszowskim, członkini Koła Naukowego Technologów Żywności FERMENT. Interesuje się toksykologią żywności i zanieczyszczeniem środowiska. Dokładna analizatorka i badaczka składu chemicznego miodu. Poza uczelnią, wraz z przyjaciółką ekotesterka i propagatorka żywności ekologicznej (ekotester.pl - strona w przygotowaniu), działaczka w stowarzyszeniu oraz miłośniczka tańca i motocykli.

Jak sprawdzić rodzaj miodu? Miód spadziowy. Cz. 2.

Jak sprawdzić rodzaj miodu? Miód spadziowy. Cz. 1.

Jak sprawdzić rodzaj miodu? Miód spadziowy. Cz. 3.

Emilia

Emilia

Autorka przepisów kulinarnych oraz bloga Kuchenna Kontrrewolucya

Całkiem świeżo upieczona tak mama, jak blogerka kulinarna. Fascynatka dobrej kuchni i słowiańskiego folkloru.

Kaczka po mazursku