Portal Pszczelarski

Forum pszczelarskie - Apiterapia i kosmetologia

Apilarnil/czerw trutowy - jako surowiec Wróć do listy tematów

Liczba wyświetleń tematu: 38

Zaloguj się aby obserwować temat

bllego

2026-04-22 19:59:55

Dzień Dobry,
jestem studentem biotechnologii na Politechnice Warszawskiej i mam pomysł na zagospodarowanie surowca z uli, który w literaturze nazywany jest Apilarnilem lub czerwiem trutowym. Z waszej perspektywy jako praktyków:
1. co pszczelarze z reguły z nim robią?
2. Czy mogą być zainteresowani jego odbieraniem przez osobę zewnątrz?
3. Ile takiego materiału znajduje się w ulu?

Będę wdzięczny za każdą formę doedukowanie :)

Kryspin

2026-04-25 11:41:41

Witam ! Pana bilego. Czerw trutowy to najlepiej jedzą kury, jeśli ktoś hoduje kury. Poza tym u mnie jest sporo wróbelków i one mają ucztę. One tylko czekają kiedy wystawię ramkę z czerwiem trutowym. W ulu znajduje się różna ilość czerwiu trutowego to trudno powiedzieć ! Może być 1/2 kg. może być 1 kg. Może być prawie zero. Wszystko zależy od rodzaju pszczół i pszczelarza. Chętnie poznam Pana opinię. ernst69opole@go2.pl

Weź udział w dyskusji:

Współpracują z portalem:

Tadeusz Netczuk

Tadeusz Netczuk

Autor tekstów

Doświadczony pszczelarz. Chowem pszczół zajmuje się od 1970 r. Obecnie jego pasieka zlokalizowana jest w ROD Bielany we Wrocławiu.

Murarka ogrodowa (Osmia rufa L.) - Podstawowe informacje

Ciasto czekoladowe z miodem - przepis

Zabezpieczenie pszczoły murarki (Osmia rufa L.) przed zimą

Renata Gasek

Renata Gasek

Autorka tekstów

Entuzjastka szeroko pojętego rękodzieła, autorka prac zamieszczonych na blogu Kocie robótki (https://kocieprace.blogspot.com/)

Pirografia (sztuka malowania ogniem) w pszczelarstwie

Kuba

Kuba

Autor przepisów i bloga Kuba w kuchni (z małą pomocą Mamy)

Jeden z najmłodszych kucharzy w Polsce. Ma 5 lat. Bardzo lubi pływać, śpiewać, czytać i rysować.

Babeczki orzechowo-bananowe z polewą miodową

Malgorzata Radziszewska

Malgorzata Radziszewska