Portal Pszczelarski

Forum pszczelarskie - Chów i hodowla pszczół

Ul z silną rodziną na sam początek Wróć do listy tematów

Liczba wyświetleń tematu: 4369

Zaloguj się aby obserwować temat

Strony: 1 2

rabdead

2014-07-17 10:23:56

Witam, mam problem a mianowicie mój brat kupił ul z silną rodziną od pszczelarza, chciał zacząć przygodę z pszczołami, ale dostał propozycje pracy za granice i wyjechał zostawiając wszytko na mojej głowie. Nie znam się na pszczołach byłem przeciwny, ale urzekły mnie i teraz chcę się nimi zająć. Od czego zacząć, nie mam uczulenia, dwie mnie użądliły to ledwo było widać, mam kostium, podkurzacz, próchno, dłutko. Pszczelarz powiedział że niedługo trzeba zebrać miód jakiś tydzień temu. Ul wielkopolski.

blondynekkrk

2014-07-17 10:51:34

Hej! Co prawda nie jestem pszczelarzem ale mogę podrzucić Ci kilka artykułów na temat pierwszych kroków w pszczelarstwie. Na tym forum nie linkują się adresy więc trzeba je skopiować sobie:
Zakładanie pasieki - od czego zacząć?: http://www.portalpszczelarski.pl/artykul/72/zakladanie_pasieki__od_czego_zaczac.html
Jak prawidłowo wtopić węzę w ramkę?: http://www.portalpszczelarski.pl/artykul/484/jak_prawidlowo_wtopic_weze_w_ramke.html
Mogę też zasugerować, żebyś przeczytał sobie tematy oznaczone tagiem: młody pszczelarz. Można je znaleźć pod tym linkiem: http://www.portalpszczelarski.pl/tagi/m%C5%82ody%20pszczelarz Pozdrawiam! :)

emil

2014-07-18 14:04:22