Portal Pszczelarski

Forum pszczelarskie - Chów i hodowla pszczół

Pszczoły z wyrójki zasiedliły pusty ul Wróć do listy tematów

Liczba wyświetleń tematu: 2761

Zaloguj się aby obserwować temat

marona

2014-06-30 17:24:06

Witajcie, jestem bardzo początkującym pszczelarzem(i nie znam się na forach)Dwa lata temu padły mi pszczoły z głodu, rok temu przyleciały, ale raczej rabusie to były,bo zostały krótko(jestem przy ulach raz w tyg.)W tym roku ok.14.06 zasiedliły ul piękne zdrowe pracowite pszczoły.Ul jest wielkopolski, włożyłam wiosną wszystkie gotowe ramki(chyba10 lub 11) o ile pamiętam- do rozrodu- te po czerwieniu, trochę czystych, trochę samej węzy. Co mam teraz robić? Apiwarol? dokarmiać jeśli nic nie wybiorę? Włożyć nadstawkę jeśli jest jeszcze pożytek?

emil

2014-06-30 22:34:57

Pewne nieścisłości dokarmiać czy nadstawki dawać? To jest pożytek czy go nie? Lipy zaczynają kwitnąć, więc podejrzewam, że jest. Więc na pewno nie ma sensu odymiać, jeśli nastawiasz się na wirowanie. Kwestia czy po lipie coś jeszcze kwitnie czy nie - odnośnie podkarmiania. Niektórzy zaczynają już po lipie szykować rodziny na zimę.

Weź udział w dyskusji:

Ostatnio na forum:

Współpracują z portalem:

Magdalena Mendziak

Magdalena Mendziak

Autorka tekstów

Studentka Wydziału Pedagogiki, Socjologii i Nauk o Zdrowiu Uniwersytetu Zielonogórskiego. Właścicielka małej pasieki w okolicach Zgorzelca. Zawsze uśmiechnięta miłośniczka zwierząt oraz natury. W wolnych chwilach poświęca się wolontariatowi.

Pierniki miodowe na choinkę

Fundacja Nasza Ziemia

Fundacja Nasza Ziemia

Partner serwisu

Organizacja pozarządowa założona w 1994 roku. Realizuje cele mające status pożytku publicznego, specjalizując się w edukacji ekologicznej i obywatelskiej.

Wyniki konkursu grantowego - z Kujawskim pomagamy pszczołom

Konkurs grantowy - Z Kujawskim pomagamy pszczołom

Wyniki konkursu grantowego Z Kujawskim pomagamy pszczołom II

Tadeusz Kąkol

Tadeusz Kąkol

Autor tekstów