Portal Pszczelarski

Forum pszczelarskie - Chów i hodowla pszczół

Miodnia- jak zachęcić pszczoły żeby składały miód na nowe ramki z węzą Wróć do listy tematów

Liczba wyświetleń tematu: 6519

Zaloguj się aby obserwować temat

wojo34

2020-05-09 19:16:52

Witam serdecznie, potrzebuję porady. Jestem zupełnie początkującym miłośnikiem pszczelarstwa. Pszczoły przezimowały mi dobrze na 6 ramkach (mam tylko jeden ul), i noszą pyłek jak szalone. W rodni na dwa razy dołożyłem ramki z nową węzą i jedną bez węzy, matka czerwi. Wstawiłem dwa tygodnie temu kratę odgrodową i półnadstawkę na górę z półramkami z nową węzą jako utworzenie miodni. Myślałem że zaczną tam zabudowywać nakrop ale na razie zero, tylko zabudowują komórki węzy. Co robię źle? Czy jeszcze czekać czy też powinienem jakoś interweniować? Pozdrawiam.

Załączniki:

Miodnia- jak zachęcić pszczoły żeby składały miód na nowe ramki z węząMiodnia- jak zachęcić pszczoły żeby składały miód na nowe ramki z węząMiodnia- jak zachęcić pszczoły żeby składały miód na nowe ramki z węzą

Kryspin

2020-05-19 08:49:46

Ze zdjęcia widać że rodzina nie jest zbyt silna. Więc też nie będzie nakropu znosić na górę do pół nadstawki.Nic nie robić, a pszczoły kiedy zapełnią gniazdo same wejdą na górę.Ale na dole w gnieżdzie muszą być ramki do czerwienia. Bo na zdjęciu widać plaster zasklepiony na mur beton.O tej porze roku, jeden taki plaster w gnieżdzie pełny pokarmu wystarczy.

Kryspin

2020-06-10 08:30:01