Portal Pszczelarski

Forum pszczelarskie - Chów i hodowla pszczół

Zachowanie matki pszczelej. Wróć do listy tematów

Liczba wyświetleń tematu: 1640

Zaloguj się aby obserwować temat

Wojciech94

2020-05-04 21:12:54

Dzień dobry,

Piszę w imieniu taty, ponieważ mamy problem w rozwiązaniu zachowania matki pszczelej.
Mam następujące informacje od taty:
- zostało dużo miodu z zimy
- jest założone 7 ramek
- 1 ramka dodana z czerwiem

Chodzi o to, że matka mało czerwi i jak już to tylko w rogu ramki. W tym przypadku w górnym. Rodzina jak wiadomo jest mała, zachowanie dziwne.
Ja jako syn nie znam się w ogóle ale może to ma związek z atmosferą panującą w ulu związaną z warunkami, może jakaś pleśń weszła. Zdjęć nie mam, w razie czego zaktualizuję.

Bardzo dziękuję za podpowiedzi. Jestem wdzięczny :)

Kryspin

2020-05-14 20:09:41

Witam. Może w ramkach jest na całej powierzchni nie zasklepiony zeszłoroczny zapas. I tylko w rogach ramek są puste komórki. Dać plaster 1 lub 2 w zależności od siły rodziny pszczelej. i poczekać co będzie się działo.Powinna matka zacząć czerwic na tych pustych ramkach.

Kryspin

2020-06-03 16:05:41

Witam. Dziś trochę o znakowaniu matek pszczelich.Chciałem Wam dać dobrą radę,sprawdzoną osobiście ,NIE KUPUJCIE NA INTERNECIE markery do znakowania Matek pszczelich z nie wiadomego żródła bo tanie.Tylko w sklepach pszczelarskich. Ja tak zrobiłem , i strułem dwie matki zarodowe.Chciałem tanio ,strata 2 matek,nauka kosztuje, frycowe trzeba płacić.Mam kłopoty ze wzrokiem i drobnych napisów nie odszyfrowałem.

Weź udział w dyskusji:




  Współpracują z portalem:

Arboretum Inspiruje

Arboretum Inspiruje

Partner serwisu

Projekt edukacyjny realizowany w Gimnazjum Publicznym nr 1 im. Ks. Jana Twardowskiego w Czechowicach-Dziedzicach. W tym roku działania projektowe skupiają się wokół pszczół. Projekt jest laureatem konkursu grantowego „Z Kujawskim pomagam pszczołom”. Więcej na Facebook'u: Arboretum-Inspiruje

Arboretum Inspiruje podczas Święta Pszczół