Portal Pszczelarski

Sklep Krauz

Forum pszczelarskie - Chów i hodowla pszczół

Murarki pomocy Wróć do listy tematów

Liczba wyświetleń tematu: 511

Zaloguj się aby obserwować temat

pklis

pklis

2019-04-06 18:19:57

Witam serdecznie.
Mam problem z pszczołami murarkami, od kilku lat w budynku gospodarczym robią sobie dziurki w cegłach. Było ok, lecz w tym roku jest ich mnóstwo i obawiam się,że jeszcze 2-3 lata i mogą naruszyć konstrukcje budynku. Jestem daleki od trucia czy innych prób zabijania, lecz nie mam pomysłu jak się ich pozbyć.
Proszę serdecznie o rady, jeśli ktoś może chciałby się podjąć ich przeniesienia, jestem jak najbardziej otwarty. Woj. dolnośląskie gmina Mietków, może ktoś z niedaleka chciałby się nimi zająć.

Ekologika

Ekologika

2019-04-11 18:34:47

Witam,
nie mam wielkiego doświadczenia, ale dużo czytałam o murarkach i dlatego uważam, że najlepszym rozwiązaniem będzie powieszenie wiązek trzcin. Wydaje mi się, że mając do wyboru gotowe otwory a wiercenie wybiorą wersję energooszczędną.
Poniżej fragment z instrukcji dołączanej do wysyłanych kokonów murarki ogrodowej
„W tym samym czasie( koniec marca) należy wystawić należy materiał, w którym murarka założy swe gniazda.
Najlepsze do tego celu są 15-20 centymetrowe odcinki trzciny o średnicy wewnętrznej 5-
10mm. Rurki takie połączyć należy w wiązki, np. po 50-100szt. i umieścić w miejscu
osłoniętym od deszczu (ważne!). Kierunek wylotów rurek południowy, wschodni lub
zachodni, unikać północnego. Ważnym jest, aby każda rurka zakończona była kolankiem,
kolanko może być również w środku. Pszczoły praktycznie nie zasiedlają rurek
niezaślepionych.
Jeśli chce Pan dokładnie określić jakie to błonkówki to można przesłać zdjęcia na fora entuzjastów - link mogę podać na maila.

pklis

pklis

2019-04-11 20:28:28

Bardzo dziękuję za odpowiedź, cenna rada, poproszę o linki mój email pklis@o2.pl

pklis

pklis

2019-04-11 20:32:05

Rozumiem że zadomowia się w rurach i będę mógł je później przenieść?

tulipan