Portal Pszczelarski

Forum pszczelarskie - Szybkie pytanie - krótka odpowiedź

Kolor lotniska w ulu Wróć do listy tematów

Liczba wyświetleń tematu: 3444

Zaloguj się aby obserwować temat

PiotrP

2018-02-05 21:46:20

Witam. Jestem początkującym w tematyce pszczelarstwa. Rozmyślałem o pomalowaniu lotniska na biało. Chciałbym znać wasze zdanie odnośnie mojego toku rozumowania. Wiem że pszczołom jest to obojętne, ale z racji tego, że planuje ustawić ule w miejscu nasłonecznionym (rośliny dające cień są jeszcze małe, a daszki są białe). Lotnisko w tym kolorze nie nagrzewa się zbytnio, zaś większa część odbitych promieni mogła by wpaść do ula wywabiając wcześniej pszczoły do pracy (krótsze dni wiosną/jesienią).

Kryspin

2021-03-07 11:20:59

Witam.Myślę że kolor lotniska ma duże znaczenie ,ale tylko jego kolor służy przeciwko błądzeniu pszczół.Nagrzewanie,odbijanie i te inne rozterki są pozbawione jakiego kolwiek sensu.Jeśli ule stoją blisko siebie to kolor lądowiska,samego korpusu daje większą orientację pszczołom żeby trafiały do swego ula.

Weź udział w dyskusji:




  Współpracują z portalem:

Anna Celińska

Anna Celińska

Autorka tekstów

Dziennikarz z wykształcenia, zawodu i pasji. Żaden temat nie jest jej obcy, a pszczoły z artykułu na artykuł uwielbia coraz bardziej. Na PortalPszczelarski.pl wrzuca teksty według najważniejszego klucza – informować, radzić, wyjaśniać to, co ważne dla Was. Bo bez czytelnika nie miałoby sensu pisanie.

Linia pszczół car: Brzezinka

Komonica zwyczajna, komonica pospolita, komonica rożkowa – roślina miododajna

Wymiana matek pszczelich a tworzenie odkładów

SKN Apis

SKN Apis

Partner serwisu

Studenckie Koło Naukowe "Apis" funkcjonuje na Uniwersytecie Przyrodniczym we Wrocławiu, kierując swoje działania do wszystkich miłośników owadów użytkowych.

Zbiórka nasion i sadzonek roślin miododajnych i pyłkodajnych. SKN Apis 2016

Aneta Dziakowska

Aneta Dziakowska

Autorka tekstów nt. podatków