Portal Pszczelarski

Sklep Krauz

Marketing pszczelarski w praktyce - cena

Na zdjęciu: słoiki z kanadyjskim miodem. Źródło zdjęcia: 3.bp.blogspot.com/_n9d7UuYaURQ/TPY8o4NfpkI/AAAAAAAAHyY/lR_waurrJT4/s1600/HoneyJars2.jpg

marketing pszczelarski cena w pszczelarstwie cena miodu

Marketing pszczelarski w praktyce – cena

Cena miodu jest uzależniona od wielu czynników, a pszczelarze podchodzą do kwestii ceny na wiele sposobów. Zależność jest tutaj dość prosta – kto chce szybko zarobić, straci w długoterminowym rozrachunku. Natomiast pszczelarze, którzy mają zaplanowaną długofalową politykę cenową, po pewnym czasie mają świetne efekty sprzedaży.

Wychodząc z założenia, że cena jest to kwota, za którą klient jest w stanie nabyć dany produkt, większość pszczelarzy sprzedaje miód po dość zbliżonych cenach. W praktyce jednak ustalają oni ceny w oparciu o koszty produkcji miodu. Nie jest przecież tak, że pszczoły ciężko pracują zbierając nektar i wytwarzając miód, a pszczelarz korzysta z efektów ich pracy. Wyniki tej produkcji są bowiem wprost proporcjonalne do dbałości o rodziny pszczele i ponoszonych na ten cel kosztów. Aby produkcja była opłacalna, te koszty powinny się wyzerować i dodatkowo przynieść pszczelarzowi nadwyżkę. Niewskazana jest natomiast niezdrowa konkurencja i sztuczne zaniżanie ceny miodu – może to przynieść szkody nie tylko dla tego, co obniżył cenę, ale też dla innych okolicznych producentów.

Cena miodu jest też w praktyce dość zmienna i może mocno różnić się w różnych sezonach. Jeśli rok pożytkowy był dobry i pszczoły wyprodukowały sporo miodu, właściciel pasieki może sobie pozwolić na sprzedaż miodu po obniżonej cenie. Ilość sprzedanych produktów zrekompensuje mu z nadwyżką ustępstwo w tej kwestii. Jeśli natomiast pogoda nie sprzyjała produkcji pszczelej i miodu jest o wiele mniej niż w latach poprzednich, cena automatycznie wzrośnie. W tym przypadku zasada ta dotyczy nie tylko pszczelarzy, ale też rolników i sadowników. Kiepska pogoda dla producenta zawsze oznacza wyższą cenę dla konsumenta.

Zobacz również:

Marketing pszczelarski w teorii - cena

Marketing pszczelarski - ustalanie cen miodu

Marketing mix w pszczelarstwie

Cena miodu - Główny Urząd Statystyczny

Anna Celińska

Anna Celińska

Autorka tekstów

Dziennikarz z wykształcenia, zawodu i pasji. Żaden temat nie jest jej obcy, a pszczoły z artykułu na artykuł uwielbia coraz bardziej. Na PortalPszczelarski.pl wrzuca teksty według najważniejszego klucza – informować, radzić, wyjaśniać to, co ważne dla Was. Bo bez czytelnika nie miałoby sensu pisanie.

Zobacz wszystkie artykuły tego autora



Liczba wyświetleń artykułu: 1699

Komentarze z forum pszczelarskiego

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu. Bądź pierwszy!

Weź udział w dyskusji:

Zaloguj się lub zarejestruj

Miejsce na Twoją reklamę
EL-TER biuro projektowe Kraków
filmowanie wesel, video zaproszenia, podziękowania video dla rodziców Kraków i okolice Miejsce na Twoją reklamę

Drogi Użytkowniku,

informujemy, że z dniem 03 października 2015 r. Marcin Balana Grupa Balana z siedzibą w Naramie przeniosła całość prowadzonego Portalu PortalPszczelarski.pl na Jacek Balana EL-TER z siedzibą w Narama 214, 32-095 Iwanowice.

Tym samym od 04 października 2015 r. zmienia się administrator Twoich danych osobowych. Jednocześnie podkreślamy, że zmianie nie ulegną zasady ochrony i przetwarzania Twoich danych osobowych, w tym korzystania z Usług świadczonych w ramach Portalu PortalPszczelarski.pl. Szczegółowe informacje nt. wykorzystania danych osobowych znajdziesz w Regulaminie Serwisu PortalPszczelarski.pl.

Przypominamy, że zawsze masz prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania, a także żądania zaprzestania ich przetwarzania i prawo sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych.

W związku z powyższym prosimy Cię o wyrażenie zgody na zmianę Administratora Danych Osobowych poprzez zaakceptowanie poniższych klauzul:
"Wyrażam zgodę na przejście ogółu praw i obowiązków Marcin Balana Grupa Balana wynikających ze świadczenia na moją rzecz Usług w domenie portalpszczelarski.pl na Jacek Balana EL-TER" "Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez Jacek Balana EL-TER w celach marketingowych."
"Wyrażam zgodę na otrzymywanie na podany adres e-mail informacji handlowej wysłanej przez Jacek Balana EL-TER w imieniu własnym lub na zlecenie jej partnerów."
"Oświadczam, że zapoznałem się i akceptuję treść Regulaminu Konta oraz wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez Jacek Balana EL-TER w celu realizacji zamawianych usług."
"Akceptuję Regulamin Konta oraz Regulamin Serwisu PortalPszczelarski.pl i zobowiązuję się do ich przestrzegania."

Jeżeli potrzebujesz czasu na zastanowienie zapoznaj się z poniższą informacją, w terminie 30 dni od wyświetlenia tego komunikatu możesz zrezygnować z korzystania z Usługi realizowanych w ramach Portalu PortalPszczelarski.pl poprzez usunięcie konta. Pamiętaj jednak, że brak reakcji w powyższym terminie będzie równoznaczny z wyrażeniem zgody na wyżej wymienione zmiany.

W przypadku kliknięcia "Rezygnuję z posiadania konta" Twoje konto (a z nim dane osobowe) zostanie usunięte do 24 godzin od momentu przyjęcia zgłoszenia.