Portal Pszczelarski

Sklep Krauz

Marketing pszczelarski w teorii – cena

Na zdjęciu: pusty i pełny słoik z miodem. Źródło zdjęcia: 4.bp.blogspot.com/-Jl3eRBxB8z4/TsJHkdHinDI/AAAAAAAABdo/JZtn-06ySa0/s1600/329616_320804767933643_100000123674758_1585935_1822221715_o.jpg

marketing pszczelarski cena w pszczelarstwie cena miodu

Marketing pszczelarski w teorii – cena

Cena miodu ma znaczenie, jednak – wbrew pozorom – z punktu widzenia zyskowności gospodarstwa pasiecznego nie jest jednak najważniejsza. Świadomi konsumenci, a tacy przede wszystkim kupują naturalny miód, przy wyborze konkretnego produktu kierują się wieloma innymi względami jest dopiero na którymś z kolei miejscu.

Wielu pszczelarzy, aby wypaść lepiej na tle konkurencji i zwiększyć sprzedaż miodu, stosuje technikę obniżania cen. I fakt – na krótką metę jest to dobre rozwiązanie, gdyż pewna grupa konsumentów może zdecydować się właśnie na takie produkty po obniżonej cenie. Zwróćmy jednak uwagę na pewne aspekty tego działania. Przede wszystkim – łatwo klientów przyciągnąć obniżoną cenę, jednak dużo trudniej jest ich później utrzymać, jeśli właściciel pasieki chciałby powrócić do cen przed promocją. Można być pewnym, że spotka się z oporem pewnej części swoich klientów i wielu z nich już do niego nie wróci. Jest jeszcze kwestia stosunku ceny do jakości. Klient, który kupuje dobrą, zdrową żywność, oczekuje wysokiej jakości i jest w stanie zapłacić za wybrany produkt sporo więcej niż za jego hipermarketowy odpowiednik. Jeśli taki konsument zauważy, że cena miodu jest podejrzanie niska, produktu nie kupi – bo niska cena miodu może wskazywać na to, że pszczelarz majstrował przy jego zawartości.

Utrzymanie dobrej ceny miodu na zadowalającym poziomie wymaga więc podejmowania działań zupełnie gdzie indziej – i tu pojawia się inna dziedzina marketingu, czyli promocja. Jeśli miód w świadomości konsumentów będzie jawił się jako produkt dobry, zdrowy i pełen pozytywnych właściwości, jego cena automatycznie przestanie mieć dla nich znaczenie. A przynajmniej będzie na odległym miejscu, jeśli chodzi o podejmowanie decyzji o zakupie.

Zobacz również:

Marketing pszczelarski w praktyce - cena

Marketing pszczelarski - ustalanie cen miodu

Marketing mix w pszczelarstwie

Cena miodu - Główny Urząd Statystyczny

Anna Celińska

Anna Celińska

Autorka tekstów

Dziennikarz z wykształcenia, zawodu i pasji. Żaden temat nie jest jej obcy, a pszczoły z artykułu na artykuł uwielbia coraz bardziej. Na PortalPszczelarski.pl wrzuca teksty według najważniejszego klucza – informować, radzić, wyjaśniać to, co ważne dla Was. Bo bez czytelnika nie miałoby sensu pisanie.

Zobacz wszystkie artykuły tego autora



Liczba wyświetleń artykułu: 1142

Komentarze z forum pszczelarskiego

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu. Bądź pierwszy!

Weź udział w dyskusji:

Zaloguj się lub zarejestruj

Miejsce na Twoją reklamę
EL-TER biuro projektowe Kraków
filmowanie wesel, video zaproszenia, podziękowania video dla rodziców Kraków i okolice Miejsce na Twoją reklamę

Drogi Użytkowniku,

informujemy, że z dniem 03 października 2015 r. Marcin Balana Grupa Balana z siedzibą w Naramie przeniosła całość prowadzonego Portalu PortalPszczelarski.pl na Jacek Balana EL-TER z siedzibą w Narama 214, 32-095 Iwanowice.

Tym samym od 04 października 2015 r. zmienia się administrator Twoich danych osobowych. Jednocześnie podkreślamy, że zmianie nie ulegną zasady ochrony i przetwarzania Twoich danych osobowych, w tym korzystania z Usług świadczonych w ramach Portalu PortalPszczelarski.pl. Szczegółowe informacje nt. wykorzystania danych osobowych znajdziesz w Regulaminie Serwisu PortalPszczelarski.pl.

Przypominamy, że zawsze masz prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania, a także żądania zaprzestania ich przetwarzania i prawo sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych.

W związku z powyższym prosimy Cię o wyrażenie zgody na zmianę Administratora Danych Osobowych poprzez zaakceptowanie poniższych klauzul:
"Wyrażam zgodę na przejście ogółu praw i obowiązków Marcin Balana Grupa Balana wynikających ze świadczenia na moją rzecz Usług w domenie portalpszczelarski.pl na Jacek Balana EL-TER" "Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez Jacek Balana EL-TER w celach marketingowych."
"Wyrażam zgodę na otrzymywanie na podany adres e-mail informacji handlowej wysłanej przez Jacek Balana EL-TER w imieniu własnym lub na zlecenie jej partnerów."
"Oświadczam, że zapoznałem się i akceptuję treść Regulaminu Konta oraz wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez Jacek Balana EL-TER w celu realizacji zamawianych usług."
"Akceptuję Regulamin Konta oraz Regulamin Serwisu PortalPszczelarski.pl i zobowiązuję się do ich przestrzegania."

Jeżeli potrzebujesz czasu na zastanowienie zapoznaj się z poniższą informacją, w terminie 30 dni od wyświetlenia tego komunikatu możesz zrezygnować z korzystania z Usługi realizowanych w ramach Portalu PortalPszczelarski.pl poprzez usunięcie konta. Pamiętaj jednak, że brak reakcji w powyższym terminie będzie równoznaczny z wyrażeniem zgody na wyżej wymienione zmiany.

W przypadku kliknięcia "Rezygnuję z posiadania konta" Twoje konto (a z nim dane osobowe) zostanie usunięte do 24 godzin od momentu przyjęcia zgłoszenia.