Portal Pszczelarski

Jak założyć własny fanpage na Facebooku?

Źródło obrazka: https://www.facebook.com/PortalPszczelarski

facebook fanpage bezpłatna strona instrukcja

Bezpłatna strona (fanpage), na której możemy publikować informacje dotyczące: nas samych, naszych pasiek oraz produktów i usług mieszczących się w naszej ofercie szerokiemu gronu użytkowników to nie mit. Wystarczy zainwestować mniej niż 5 minut by w pełni móc cieszyć się własną stroną na Facebooku! Artykuł stanowi rozwinięcie informacji zawartych w: Facebook dla pszczelarzy - jakie niesie korzyści?

Poniżej publikujemy dokładną instrukcję, która powinna pomóc przejść każdemu użytkownikowi przez proces tworzenia własnego fanpage na Facebooku.

0. Do założenia fanpage nie jest potrzebne konto na Facebooku. Mimo to, proponujemy je wcześniej założyć uzupełniając dane na stronie: https://www.facebook.com/ . Zakładając wcześniej osobiste konto (profil) będzie nam zdecydowanie łatwiej zarządzać stroną, a co się z tym wiąże - zapraszać znajomych do jej polubienia i aktywnego korzystania. 

1. Aby utworzyć fanpage należy wejść w link: "Utwórz stronę dla gwiazdy, zespołu lub firmy" na stronie głównej Facebooka lub klikając TUTAJ.

2. Wybrać odpowiedni dział dla naszego fanpage'a spośród: "Lokalna firma lub miejsce", "Firma, organizacja lub inwestycja", "Marka lub produkt", "Artysta, zespół lub osoba publiczna", "Rozrywka", "Strona dobroczynnej organizacji non-profit lub społeczności".
W zależności od tego, czego tak na prawdę będą dotyczyć nasze wpisy, powinniśmy wybrać dział najbliżej temu odpowiadający. Fanpage z informacjami nt. naszej pasieki może zawierać się zarówno w dziale "Lokalna firma lub miejsce", jak i "Firma, organizacja lub inwestycja" czy "Marka lub produkt". My proponujemy wybrać "Firma, organizacja lub inwestycja" i postępować zgodnie z instrukcją.

3. Po kliknięciu w dział: "Firma, organizacja lub inwestycja" kliknąć: "Wybierz kategorię". W tym miejscu wybieramy najbliższą prawdy kategorię.
Trzymając się przykładu, dla fanpage pasieki możemy wybrać: albo "Drobna przedsiębiorczość", albo "Firma", albo "Handel detaliczny i konsumencki"; ewentualnie "Jedzenie/Napoje".

4. Po kliknięciu w wybraną kategorię przychodzi czas na wybór nazwy naszego fanpage. Nad jego wyborem należy się poważnie zastanowić. Wpisana nazwa będzie wyświetlała się w każdym miejscu, w którym będziemy aktywni; a zatem na naszej stronie i stronach innych osób.

5. Po zaznaczeniu "Akceptuję regulamin stron Facebooka" klikamy niebieski przycisk "Rozpocznij".

6. W dalszej kolejności musimy dokonać prostego wyboru. Jeżeli mamy konto na Facebooku (o którym pisaliśmy w punkcie 0 niniejszej instrukcji) klikamy przycisk "Zaloguj się do konta na Facebooku". Jeżeli nie mamy, klikamy: "Utwórz nowe konto firmowe". Opis dla osób, które mają konto na Facebooku zaznaczyliśmy literką "a" przy cyfrze (np. 6a, 7a), a dla tych, którzy konta nie posiadają - literką "b" (np. 6b, 7b).

---------------

6a. Po kliknięciu "Zaloguj się do konta na Facebooku" podajemy nasz login i hasło, a następnie klikamy przycisk: "Zaloguj się".

7a. Następnie powiniśmy przejść do okienka, w którym obowiązkowo trzeba uzupełnić opis zawierający podstawowe informacje nt. naszej pasieki i opcjonalnie wpisać adres www naszej strony internetowej (jeżeli takową posiadamy) oraz zaznaczyć czy fanpage, który utworzyliśmy dotyczy prawdziwej instytucji, czy nie. Jeżeli dotyczy prawdziwej instytucji zostaniemy zapytani czy mamy prawa do jej oficjalnego reprezentowania.

8a. Po uzupełnieniu luk klikamy przycisk: "Zapisz informacje".

9a. Następnie można (ale nie trzeba) wgrać zdjęcie profilowe klikając przycisk: "Dodaj z dysku komputera" lub "Importuj ze strony internetowej", w zależności gdzie obrazek się znajduje. Jeżeli chcemy ten krok pominąć i uzupełnić go w późniejszym czasie klikamy przycisk "pomiń".

10a. Jednym z ostatnich kroków do założenia własnego fanpage jest dodanie go do "ulubionych". Naszym zdaniem warto dodać go do ulubionych, gdyż w przyszłości pomoże nam to zaoszczędzić bardzo dużo czasu. Dla tych, którzy nie zdecydują się na ten krok pozostaje kliknąć przycisk "pomiń". Wyprzedzając pytania - tak, można w późniejszym czasie dodać stronę do ulubionych.

11a. Ostatnim krokiem przed utworzeniem "gołej" (bez treści) strony jest wybór metody płatności. Nie jest to obowiązkowe i z naszej strony polecamy kliknąć przycisk "pomiń".

---------------

6b. Po kliknięciu przycisku "Utwórz nowe konto firmowe" musimy obowiązkowo: podać nasz adres e-mail, hasło, datę urodzenia, przepisać tekst z obrazka w ramce, zaznaczyć kratkę, że zapoznaliśmy się z regulaminem, a następnie wcisnąć przycisk: "Zarejestruj się teraz!".

7b. Jeżeli dane które podaliśmy są prawdziwe, powinna wyświetlić się nam informacja "Potwierdź swój adres e-mail (...)" i na dole przycisk "Idź do". Należy w niego kliknąć, a następnie zalogować się na naszą pocztę internetową. W dalszej kolejności otworzyć wiadomość zatytułowaną: "Wymagane działanie: potwierdzenie konta na Facebooku" i kliknąć w link aktywacyjny.

8b. Po jego kliknięciu powinno otworzyć się nowe okno, w którym będziemy postępować po kolei zgodnie z informacjami zawartymi w punktach od 7a do 11a, bez 10a.

---------------

Aby strona wyglądała profesjonalnie warto kliknąć przycisk "Dodaj zdjęcie w tle" i wgrać obrazek, który będzie wyświetlał się każdemu na samej górze strony.

Od momentu utworzenia własnego fanpage możemy z niego korzystać klikając "koło zębate" znajdujące się w prawym górnym rogu strony i wybierając nazwę naszego fanpage lub wybierając go spośród stron dodanych do ulubionych. Opcja ta dotyczy osób posiadających wcześniej osobiste konto na Facebooku. Ci, którzy go nie posiadali wcześniej, wystarczy że po wylogowaniu ponownie zalogują się na konto.

Marcin Balana

Marcin Balana

Redaktor serwisu PortalPszczelarski.pl

Doktorant na Uniwersytecie Ekonomicznym we Wrocławiu. Punktualny, towarzyski, zawsze z milionem nowych pomysłów, które stale przybliża użytkownikom portalu PortalPszczelarski.pl

Zobacz wszystkie artykuły tego autora



Liczba wyświetleń artykułu: 21639

Komentarze z forum pszczelarskiego

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu. Bądź pierwszy i weź udział w dyskusji!




  Współpracują z portalem:

Magdalena Tomaszewska-Bolałek

Magdalena Tomaszewska-Bolałek

Autorka przepisów kulinarnych i bloga kuchniokracja.hanami.pl

Japonista, dziennikarka, badaczka kultury żywieniowej, autorka książek: "Tradycje kulinarne Japonii" i "Japońskie słodycze" (książka nominowana w 3 kategoriach do Gourmand World Cookbook Awards). Zajmuje się prowadzeniem warsztatów kulinarnych, a także spotkań z zakresu historii jedzenia, trendów kulinarnych i percepcji smaku.

Ciasteczka lekko miodowe

Miodowe ciasto z sezamową bezą

Pierniczki świąteczne z miodem

Magdalena Mendziak

Magdalena Mendziak

Autorka tekstów

Studentka Wydziału Pedagogiki, Socjologii i Nauk o Zdrowiu Uniwersytetu Zielonogórskiego. Właścicielka małej pasieki w okolicach Zgorzelca. Zawsze uśmiechnięta miłośniczka zwierząt oraz natury. W wolnych chwilach poświęca się wolontariatowi.

Pierniki miodowe na choinkę

Renata Gasek

Renata Gasek

Autorka tekstów

Entuzjastka szeroko pojętego rękodzieła, autorka prac zamieszczonych na blogu Kocie robótki (https://kocieprace.blogspot.com/)

Pirografia (sztuka malowania ogniem) w pszczelarstwie

Malgorzata Radziszewska

Malgorzata Radziszewska

Autorka przepisów kulinarnych

Blogerka kulinarna (amku.blogspot.com), która uwielbia kuchenne eksperymenty. Z zawodu: tester aplikacji. Na co dzień: mama. W wolnych chwilach robi zdjęcia i zajmuje się promowaniem fotografii mobilnej działając w ramach Grupy Mobilni (grupamobilni.pl).

Pierogi z kaszą jaglaną, jabłkami i miodem

Irlandzkie bułeczki owsiane z miodem

Żeberka z rabarbarem pięciu smaków i miodem