Portal Pszczelarski

Facebook dla pszczelarzy - jakie niesie korzyści?

Źródło obrazka: iweb.co.uk/wp-content/uploads/2012/01/facebook.jpg

marketing facebook strona fanpage

Bezpłatna strona w Internecie, duża liczba potencjalnych klientów oraz możliwość budowania marki według własnej wizji? Tak! Korzyści z korzystania z Facebooka przez pszczelarzy jest znacznie więcej.

Od początku. Co to jest Facebook?

Facebook to obecnie największy portal społecznościowy w światowym Internecie. Znajduje się pod adresem: www.Facebook.com . Umożliwia bezpłatne założenie konta i w podstawowym zakresie bezpłatne korzystanie z jego funkcji. Na pierwszy rzut oka przypomina Naszą Klasę, jednakże jego idea jest z goła inna. Każdy użytkownik może: kontaktować się ze swoimi znajomymi, rodziną lub klientami poprzez wiadomości prywatne lub czat, może tworzyć nieskończenie wiele fanpage'ów (których instrukcja tworzenia znajduje się w artykule: Jak założyć własny fanpage na Facebooku?) oraz publikować informacje co aktualnie robi, co mu się podoba, a co nie wraz ze zdjęciami i filmikami. Został w podstawowej i wystarczającej części przetłumaczony na język polski.

Po co mi konto na Facebooku? Co mogę zyskać?

Przede wszystkim ciężko coś stracić zakładając na nim konto. Chociaż istnieje powszechne stwierdzenie, że jest to największy pochłaniacz czasu ale przy zachowaniu rozsądku i samodyscyplinie w dalszym ciągu powinno wystarczyć czasu na obowiązki i przyjemności. Jak już wcześniej zostało wskazane, portal jest w dużej mierze bezpłatny. Jedną z funkcji, z której nie trzeba ale można skorzystać jest możliwość zakupu reklamy.

Co można zyskać? Bardzo wiele! Otóż:

1. W mniej niż 5 minut bezpłatnie założyć stronę dla fanów - Fanpage (przykład naszej: https://www.facebook.com/PortalPszczelarski ) i od razu publikować informacje o swojej działalności lub osiągnięciach, tudzież dzielić się z odwiedzającymi osobami zdjęciami (np. pasiek, miodów, stoisk na targach).

2. Korzystając mądrze z Fanpage'a zbudować pokaźne grono osób, które polubiły profil i są bezpośrednio zainteresowane działalnością pasieczną i około pasieczną. Dzięki czemu nie wychodząc z domu można poinformować potencjalnych klientów np. o nowościach w ofercie, zmianie ceny miodu lub braku danego produktu.

3. Budować swój wizerunek np. jako eksperta w danej dziedzinie lub jako osoby dbającej o swoich klientów poprzez udzielanie odpowiedzi publicznie lub prywatnie na pytania lub problemy użytkowników, którzy odwiedziły profil.

4. Poszerzać horyzonty dzięki czytaniu często unikalnych informacji z zakresu, który aktualnie nas interesuje.

5. Wyprzedzić konkurencję, gdyż wciąż mało pszczelarzy posiadających dostęp do Internetu utworzyło na Facebooku konto.

6. Organizować konkursy, których celem może być np. wygranie słoika miodu w zamian za daną aktywność.

7. Sprzedawać swoje produkty publikując ich zdjęcia wraz z cenami i numerem telefonu do kontaktu.

8. Znajdować współpracowników przynajmniej w takim samym stopniu zaangażowanych w swoją pracę co my.

9. Istnieć. Przyjęło się powiedzienie w sieci, że "nie gdy ma Cię na Facebooku, to nie istniejesz".

 

W niedługim czasie pojawią się kolejne publikacje dotyczące Facebooka i innych portali społecznościowych, które mogą być przydatne podczas przygody z pszczelarstwem.

Marcin Balana

Marcin Balana

Redaktor serwisu PortalPszczelarski.pl

Doktorant na Uniwersytecie Ekonomicznym we Wrocławiu. Punktualny, towarzyski, zawsze z milionem nowych pomysłów, które stale przybliża użytkownikom portalu PortalPszczelarski.pl

Zobacz wszystkie artykuły tego autora



Liczba wyświetleń artykułu: 3425

Komentarze z forum pszczelarskiego

wieslaw303 2016-05-22 13:57:46

https://www.facebook.com/PasiekaJanowiceWieslawSkruch/

  Ostatnio na forum:



  Współpracują z portalem:

Michał Piątek

Michał Piątek

Ekspert Portalu Pszczelarskiego

Pszczelarz, właściciel serwisu www.pogodnypiatek.pl, w którym prowadzi blog pszczelarski i zamieszcza nakręcone przez siebie filmy. Jeden z autorów dwumiesięcznika „Pasieka”, organizator konferencji pszczelarskich, wykładowca.

III Konferencja Pszczelarska Klubu Dyskusyjnego Pszczółka - przebieg wydarzenia

I Konferencja Pszczelarskiego Klubu Dyskusyjnego Pszczółka między Łodzią a Warszawą - przebieg spotkania

IV Konferencja KD Pszczółka - podsumowanie wydarzenia

Magdalena Mendziak

Magdalena Mendziak

Autorka tekstów

Studentka Wydziału Pedagogiki, Socjologii i Nauk o Zdrowiu Uniwersytetu Zielonogórskiego. Właścicielka małej pasieki w okolicach Zgorzelca. Zawsze uśmiechnięta miłośniczka zwierząt oraz natury. W wolnych chwilach poświęca się wolontariatowi.

Pierniki miodowe na choinkę

Wojewódzki Związek Pszczelarzy w Warszawie

Wojewódzki Związek Pszczelarzy w Warszawie

Partner serwisu

Organizacja pszczelarska działająca na terenie województwa mazowieckiego, zrzeszająca okoliczne koła pszczelarzy. Związek dba o edukację pszczelarzy zapraszając do Dyskusyjnego Klubu Pszczelarza ciekawych wykładowców, a poprzez swoje działania umożliwia członkom kół zaopatrzenie w matki, leki i sprzęt pszczelarski.

Grzegorz Belica

Grzegorz Belica

Autor tekstów oraz Koordynator Fab Lab Łódź

Fab Lab Łódź to organizacja propagująca idee zrób to sam, samowystarczalności i rozwoju umiejętności praktycznych. Jednym z elementów jaki rozwijają jest edukacja w zakresie hodowli pszczół i roli jaką pełnią w naturze i gospodarce człowieka.

Warsztaty pszczelarskie w Fab Lab Łódź - relacja z wydarzenia

Warsztat: Sami robimy ul wielkopolski

III edycja warsztatów: Sami robimy ul wielkopolski