Portal Pszczelarski

Sklep Krauz

Marketing pszczelarski w praktyce - produkt

Na zdjęciu: produkty pszczele. Źródło zdjęcia: hwalls.com/upload/honey_wallpaper3674.jpg

marketing pszczelarski produkt w pszczelarstwie

Marketing pszczelarski w praktyce – produkt

Najważniejszym zadaniem marketingu pszczelarskiego jest nie tylko sprzedać produkt, ale też sprawić, by klienci ponownie po niego wrócili. Musi więc spełniać on coraz bardziej wyszukane oczekiwania konsumentów.

Produkty pasieczne należą do grupy produktów żywnościowych wysokiej jakości. Nigdy więc nie będą sprzedawane na taką skalę, na jaką jest dostępna żywność produkowana metodami przemysłowymi. Bo też i nie o to chodzi. Wystarczy, że pszczelarze będą bez problemu zbywali produkty z własnej pasieki, co pozwoli im na zdobywanie środków utrzymanie i rozwijanie gospodarstwa pasiecznego w zrównoważonym tempie.

Jaki powinien być produkt z pasieki? Klienci oczekują przede wszystkim wysokiej jakości, dlatego też cena ma tutaj znaczenie drugorzędne. Musi być świeży, naturalne, mieć doskonałe właściwości smakowe i zapachowe. To najważniejsze cechy, którymi klienci kierują się przy wyborze produktu. W praktyce jednak większość gospodarstw pasiecznych, w których produkcja odbywa się metodami tradycyjnymi, oferuje wysokiej jakości produkty, a o ich smak i zapach dbają pszczoły w procesie wytwarzania miodu. Sam rdzeń produktu nie wystarcza więc, by konsument chętnie sięgnął po miód tej marki, a nie innej.

Trzeba również pamiętać, że sprzedaż miodu różni się w dużym stopniu od sprzedaży codziennych produktów żywnościowych. W odróżnieniu od nich nie spożywamy bowiem miodu w dużych ilościach – dziennie może to być zaledwie kilka łyżek: do herbaty, na chleb lub do innych potraw. Nie można więc oczekiwać, że klienci będą wracać do punktu zakupu miodu zbyt często. Trzeba natomiast zadbać o to, by w ogóle wrócili – w tym przypadku duże znaczenie ma nie tylko jakość i smak miodu, ale też jakość obsługi oraz wygląd i pojemność opakowania. Trzeba wychodzić naprzeciw potrzebom konsumentów – jeśli są zainteresowani półlitrowym słoikiem miodu, niezbyt chętnie kupią miód w słoiku o pojemności 0,9 litra. A nawet jak kupią, to następnym razem będą poszukiwać producenta, który zaoferuje im taką pojemność, jaką potrzebują. Pszczelarz, który woli sprzedawać większe opakowania miodu, bo jednorazowy zysk jest wyższy, w rzeczywistości nie sprawdza się jako marketingowiec – bo nie wychodzi naprzeciw oczekiwaniom klientów. A to oni przy sprzedaży produktów powinni być najważniejsi.

Wielu pszczelarzy popełnia tez błąd, nie przywiązując wagi do wyglądu opakowania i etykiety na nim. Tymczasem konsument, który ma do wyboru kilka takich samych produktów (powiedzmy miód rzepakowy), wybierze taki, który najbardziej mu się spodoba pod względem wizualnym. Wie bowiem, że każde opakowanie zawiera taki sam produkt o zbliżonych właściwościach smakowych i zapachowych. Etykieta na opakowaniu powinna spełniać kilka warunków – przyciągać uwagę, informować o producencie, a także edukować. Konsument chętniej kupi miód, jeśli od razu na opakowaniu będzie miał napisane, jakie właściwości ma dana odmiana i jakie schorzenia pomaga leczyć. To ważne, bo miód jako produkt najczęściej, bo w ponad 70 procentach kupowany jest nie ze względu na swoje właściwości smakowe, a właśnie zdrowotne. I o tych właściwościach należy konsumentów w pierwszej mierze informować.

Zobacz również:

Właściwości miodu

Marketing pszczelarski w teorii - produkt

Marketing mix w pszczelarstwie

Anna Celińska

Anna Celińska

Autorka tekstów

Dziennikarz z wykształcenia, zawodu i pasji. Żaden temat nie jest jej obcy, a pszczoły z artykułu na artykuł uwielbia coraz bardziej. Na PortalPszczelarski.pl wrzuca teksty według najważniejszego klucza – informować, radzić, wyjaśniać to, co ważne dla Was. Bo bez czytelnika nie miałoby sensu pisanie.

Zobacz wszystkie artykuły tego autora



Liczba wyświetleń artykułu: 1669

Komentarze z forum pszczelarskiego

arek

2016-09-08 09:53:30

"Produkty pasieczne należą do grupy produktów żywnościowych wysokiej jakości. Nigdy więc nie będą sprzedawane na taką skalę, na jaką jest dostępna żywność produkowana metodami przemysłowymi." Niektórzy idą na ilość, a nie na jakość. Przecież jest coś takiego jak sztuczny miód...

tulipan

2016-09-08 19:49:08

kto jest durny niech je chiński miód bedzie długo żyłjak w chinach całe 50 lat

Weź udział w dyskusji:

Zaloguj się lub zarejestruj

Miejsce na Twoją reklamę
EL-TER biuro projektowe Kraków
filmowanie wesel, video zaproszenia, podziękowania video dla rodziców Kraków i okolice Miejsce na Twoją reklamę

Drogi Użytkowniku,

informujemy, że z dniem 03 października 2015 r. Marcin Balana Grupa Balana z siedzibą w Naramie przeniosła całość prowadzonego Portalu PortalPszczelarski.pl na Jacek Balana EL-TER z siedzibą w Narama 214, 32-095 Iwanowice.

Tym samym od 04 października 2015 r. zmienia się administrator Twoich danych osobowych. Jednocześnie podkreślamy, że zmianie nie ulegną zasady ochrony i przetwarzania Twoich danych osobowych, w tym korzystania z Usług świadczonych w ramach Portalu PortalPszczelarski.pl. Szczegółowe informacje nt. wykorzystania danych osobowych znajdziesz w Regulaminie Serwisu PortalPszczelarski.pl.

Przypominamy, że zawsze masz prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania, a także żądania zaprzestania ich przetwarzania i prawo sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych.

W związku z powyższym prosimy Cię o wyrażenie zgody na zmianę Administratora Danych Osobowych poprzez zaakceptowanie poniższych klauzul:
"Wyrażam zgodę na przejście ogółu praw i obowiązków Marcin Balana Grupa Balana wynikających ze świadczenia na moją rzecz Usług w domenie portalpszczelarski.pl na Jacek Balana EL-TER" "Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez Jacek Balana EL-TER w celach marketingowych."
"Wyrażam zgodę na otrzymywanie na podany adres e-mail informacji handlowej wysłanej przez Jacek Balana EL-TER w imieniu własnym lub na zlecenie jej partnerów."
"Oświadczam, że zapoznałem się i akceptuję treść Regulaminu Konta oraz wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez Jacek Balana EL-TER w celu realizacji zamawianych usług."
"Akceptuję Regulamin Konta oraz Regulamin Serwisu PortalPszczelarski.pl i zobowiązuję się do ich przestrzegania."

Jeżeli potrzebujesz czasu na zastanowienie zapoznaj się z poniższą informacją, w terminie 30 dni od wyświetlenia tego komunikatu możesz zrezygnować z korzystania z Usługi realizowanych w ramach Portalu PortalPszczelarski.pl poprzez usunięcie konta. Pamiętaj jednak, że brak reakcji w powyższym terminie będzie równoznaczny z wyrażeniem zgody na wyżej wymienione zmiany.

W przypadku kliknięcia "Rezygnuję z posiadania konta" Twoje konto (a z nim dane osobowe) zostanie usunięte do 24 godzin od momentu przyjęcia zgłoszenia.