Portal Pszczelarski

Marketing pszczelarski - promocja sprzedaży produktów pszczelich

Na zdjęciu: stoisko z możliwością degustacji miodu. Źródło zdjęcia: kentbee.com/orpington/bm~pix/img_1427~s600x600.jpg

marketing pszczelarski promocja sprzedaży produktów pszczelich promocja produktów pszczelich degustacja miodu sprzedaż miodu

Marketing pszczelarski – promocja sprzedaży produktów pszczelich

Promocja sprzedaży jest tą częścią marketingu, która ma bezpośrednio zachęcić potencjalnego klienta do zakupu. Należą do niej wszelkie elementy komunikacji producenta z rynkiem odbiorców.

Promocję sprzedaży stosuje się podczas wprowadzania nowego produktu na rynek, poszukiwania nowych grup konsumentów lub w sytuacji, gdy wytwórca ma na zbyciu nadmiar produktu. W celu promocji sprzedaży stosuje się upusty, rabaty, programy lojalnościowe, a także akcje informacyjne, których celem jest zachęcenie konsumenta do wypróbowania danego produktu. W przypadku miodu zwykle stosuje się argumenty dotyczące jego prozdrowotnych właściwości oraz wyjątkowych walorów smakowych.

Bardzo ważne jest samo zainicjowanie kontaktu z klientem, dlatego też właściciele pasiek często jeżdżą na różnego rodzaju targi, lokalne imprezy, jarmarki czy festyny. Dzięki temu klienci mogą nie tylko przyjrzeć się ofercie danego gospodarstwa pasiecznego, ale też spróbować poszczególnych odmian miodu. Taka próbka smakowa to doskonały sposób na zainteresowanie konsumenta produktem i skłonienia do zakupu całego słoiczka miodu. A pierwszy sprzedany słoik może pociągnąć za sobą lawinę kolejnych – bo konsument, zadowolony z wysokiej jakości, na pewno zapamięta markę, wróci po kolejne produkty i będzie polecał miód innym. Trzeba jednak zadbać o to, by klient zapamiętał właśnie tę, a nie inną firmę. W tym celu przyda się ciekawe opakowanie, dobrze przygotowana etykieta, katalog produktów w formie książeczki, w której konsument znajdzie nie tylko informacje o ofercie, ale też sporo cennych wiadomości na temat każdego rodzaju miodu.

Opracowano na podstawie:
L. Garbarski, I. Rutkowski, W. Wrzosek, Marketing - punkt zwrotny nowoczesnej firmy, PWE, Warszawa 1998, s. 488

Zobacz również:

Właściwości miodu

Miód i jego rodzaje według prawa unijnego

Marketing pszczelarski - etykieta

Anna Celińska

Anna Celińska

Autorka tekstów

Dziennikarz z wykształcenia, zawodu i pasji. Żaden temat nie jest jej obcy, a pszczoły z artykułu na artykuł uwielbia coraz bardziej. Na PortalPszczelarski.pl wrzuca teksty według najważniejszego klucza – informować, radzić, wyjaśniać to, co ważne dla Was. Bo bez czytelnika nie miałoby sensu pisanie.

Zobacz wszystkie artykuły tego autora



Liczba wyświetleń artykułu: 5139

Komentarze z forum pszczelarskiego

mortalcombat 2015-07-20 13:57:29

Na szczęście w Polsce pszczelarze nie muszą miodu promować, ani ze sobą nie konkurują. Jak nie mamy jakiegoś gatunku miodu to informujemy klienta, który z kolegów ma.

blondynekkrk 2015-07-20 14:42:02

Potwierdzam! Zdziwiłem się ostatnio, jak byłem na festynie i się okazało, że pszczelarz od którego chciałem kupić miód, nie ma już tego co chciałem. Zamiast powiedzieć, że będzie miał za rok albo coś w ten deseń, to powiedział, że pan kilka stoisk dalej ma, a jak nie będzie już miał to żebym wrócił to mi da numer telefonu do kogoś, kto może też mieć.

michal1972 2017-05-14 08:52:21

Nie wyobrażam sobie pszczelarza, który nie korzysta z jakiejkolwiek formy promocji swoich produktów. W dobie wszechobecnej konkurencji ze strony hipermarketów trzeba być na bieżąco z trendami, nawet jeżeli nie jest się ekspertem w promocji.



  Współpracują z portalem:

Grzegorz Belica

Grzegorz Belica

Autor tekstów oraz Koordynator Fab Lab Łódź

Fab Lab Łódź to organizacja propagująca idee zrób to sam, samowystarczalności i rozwoju umiejętności praktycznych. Jednym z elementów jaki rozwijają jest edukacja w zakresie hodowli pszczół i roli jaką pełnią w naturze i gospodarce człowieka.

III edycja warsztatów: Sami robimy ul wielkopolski

Warsztaty pszczelarskie w Fab Lab Łódź - relacja z wydarzenia

Warsztat: Sami robimy ul wielkopolski

Agata Kurzajak

Agata Kurzajak

Autorka przepisów kulinarnych i bloga ziarenkapieprzu.com.pl

Ukończyła filologię polską i podyplomowe studia z zakresu doradztwa zawodowego na UAM w Poznaniu. Doradca zawodowy i trener. Jej największą pasją jest gotowanie. Uwielbia łączyć różne smaki i odkrywać nowe przyprawy. Miłośniczka zwierząt, filmów dokumentalnych oraz herbaty z miodem i cytryną.

Skrzydełka z miodem i chili

Koktajl arbuzowo-truskawkowy z miodem

Wiosenna sałata ze szpinakiem i winegretem czosnkowo-miodowym

Stefan Jerzy Siudalski

Stefan Jerzy Siudalski

Autor artykułów

Kłodzczanin z urodzenia, obecnie mieszkaniec Warszawy. Osoba posiadające doświadczenie w różnych dziedzinach, w tym: w pszczelarstwie, poszukiwaniu wody, ochronie mienia. Emerytowany redaktor naczelny pisma Ochrona mienia, wykładowca w dziedzinie technicznej ochrony mienia oraz kierownik pracowni projektowania i produkcji aparatury naukowej.

Cztery pory roku czyli piosenka o Rębkowie

Agnieszka Koza

Agnieszka Koza

Autorka przepisów kulinarnych i bloga Eksplozja Smaku

Interesuje się wszystkim co jest związane z jedzeniem ale szczególną uwagę zwraca na zdrowe, racjonalne żywienie. W wolnym czasie rozwija swoje pasje którymi są: fotografia, ogrodnictwo oraz podróże.

Pasta miodowo-miętowa

Grillowana karkówka miodowa

Sałatka z kurczakiem, marynowanym pieprzem i miodem