Portal Pszczelarski

Marketing pszczelarski - innowacje

Na zdjęciu: plaster miodu zatopiony w słoik miodu. Źródło zdjęcia: img.ehowcdn.com/640/ds-photo/getty/article/144/186/481257199_XS.jpg

marketing pszczelarski sprzedaż miodu ziołomiód powietrze ulowe

Marketing pszczelarski – innowacje

Z punktu widzenia marketingu pszczelarskiego ważna jest sprzedaż nie tylko miodu, ale też innych produktów pszczelich. W tym przypadku klientów mogą przyciągnąć ciekawe innowacje.

Przy sprzedaży produktów z różnych segmentów rynku na klientów zawsze działają sformułowania: nowy, unikalny, innowacyjny, jedyny w swoim rodzaju, tego jeszcze nie było. Jest to dla odbiorcy informacja, że produkt, który kupuje jest inny niż wszystkie, wyjątkowy, w domyśle: lepszy. Nowinki zawsze świetnie się sprzedają, dlatego warto tę wiedzę wykorzystać także podczas sprzedaży miodu.

Innowacją w marketingu pszczelarskim może być zarówno produkt, jak i forma jego dystrybucji. Innowacyjny produkt to, na przykład, unikalny lub mało spotykany miód (na przykład malinowy). Dużym zainteresowaniem w kategorii innowacje mogą też cieszyć się ziołomiody, które dopiero zaczynają zdobywać popularność wśród konsumentów. Łączą w sobie zalety ziół i miodów, a w promocji ich sprzedaży największe znaczenie ma podkreślanie ich właściwości zdrowotnych i odżywczych.

Ciekawą innowacją, która ma szansę na zwiększenie sprzedaży, w miarę wzrostu promocji i popularności, jest powietrze ulowe. Jeszcze do niedawna pomysł sprzedaży powietrza z ula kiełkował w głowach niektórych pszczelarzy z bardziej biznesowym podejściem. Dziś produkt jest już dostępny na rynku w formie urządzeń, które rozpylają w pomieszczeniu propolisowe kapsułki.

Innowacje w marketingu pszczelarskim mogą przyciągnąć nowe grupy odbiorców – takich, których tradycyjny marketing i zwykłe miody, dostępne w każdej pasiece, do tej pory nie zachęcały do zakupu.

Zobacz również:

Czy pszczelarstwo jest innowacyjne?

Ziołomiody - produkty pszczele

Anna Celińska

Anna Celińska

Autorka tekstów

Dziennikarz z wykształcenia, zawodu i pasji. Żaden temat nie jest jej obcy, a pszczoły z artykułu na artykuł uwielbia coraz bardziej. Na PortalPszczelarski.pl wrzuca teksty według najważniejszego klucza – informować, radzić, wyjaśniać to, co ważne dla Was. Bo bez czytelnika nie miałoby sensu pisanie.

Zobacz wszystkie artykuły tego autora



Liczba wyświetleń artykułu: 4237

Komentarze z forum pszczelarskiego

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu. Bądź pierwszy i weź udział w dyskusji!




  Współpracują z portalem:

Daniel Borak

Daniel Borak

Autor tekstów

Właściciel gospodarstwa pasiecznego Ślężańskie Miody i serwisu partnerskiego www.slezanskiemiody.pl

Jak uzyskać finansowanie projektu korzystając z platformy crowdfundingowej Polak Potrafi?

Projekt Bzykająca Przyczepka

Projekt Bzykająca Przyczepka Edukuje

Renata Gasek

Renata Gasek

Autorka tekstów

Entuzjastka szeroko pojętego rękodzieła, autorka prac zamieszczonych na blogu Kocie robótki (https://kocieprace.blogspot.com/)

Pirografia (sztuka malowania ogniem) w pszczelarstwie

Marcin Balana

Marcin Balana

Redaktor serwisu PortalPszczelarski.pl

Doktorant na Uniwersytecie Ekonomicznym we Wrocławiu. Punktualny, towarzyski, zawsze z milionem nowych pomysłów, które stale przybliża użytkownikom portalu PortalPszczelarski.pl

Festiwal miodu Miodobranie w Katowicach

V Gminne Święto Miodu w Chobieni

XXXII Ogólnopolskie Dni Pszczelarza w Babimoście

Stowarzyszenie Natura i Człowiek

Stowarzyszenie Natura i Człowiek

Partner serwisu

Stowarzyszenie działające na rzecz ekologii i protekcji owadów zapylających, głównie dziko żyjących pszczół. Sprawdź: www.naturaiczlowiek.org

Zostań bohaterem pszczół

Pszczoły i pszczelarstwo trzech kontynentów - zaproszenie na wykład

Kontrowersje z życia pszczół - zaproszenie na wykład otwarty