BeePower - prelekcja p. Adriana Suszki. Cz. 2.

Na zdjęciu widelec do odsklepiania miodu. Autorka zdjęcia: Dorota Nowak, Enactus WSZiB.

wydarzenie pszczelarskie szkolenie pszczelarskie prelekcja pszczelarska marzec 2014 2014 Poznań BeePower Adrian Suszka Wyższa Szkoła Zarządzania i Biznesu w Poznaniu

Poniżej przedstawiamy ciąg dalszy sprawozdania ze zorganizowanej przez nas prelekcji w Wyższej Szkole Zarządzania i Biznesu w Poznaniu w dniu 22 marca 2014 roku.

Skąd wiadomo, jaki rodzaj miodu zebrały pszczoły? Uzależnione to jest od okolicy, a dokładniej od drzew rosnących w pobliżu postawionych uli i od tego, okresów kwitnienia roślin w danym czasie. Nierzadko ule są przewożone w miejsca, gdzie kwitną konkretne drzewa, aby uzyskać odpowiedni miód.

Jeśli chodzi o przechowywanie miodu to zarówno lodówka jak i spiżarka są dobrymi rozwiązaniami, ale w lodówce dłużej zachowa świeżość. Nie wolno go natomiast wystawiać na działanie promieni słonecznych, ponieważ straci on swoje właściwości. To samo dzieje się, jeśli dodamy miodu do gorącej herbaty. Każdy miód się krystalizuje. W zależności od rodzaju miodu, krystalizacja może następować w różnym terminie. Natomiast miód nigdy się nie psuje (jeśli jest to miód z zachowanymi normami, czyli dojrzały). Data ważności jest uregulowana prawnie – każdy spożywczy produkt musi mieć datę ważności, natomiast zdatny do spożycia jest nawet miód, który został wyprodukowany w starożytności!

Zorganizowany został także mini konkurs – kto zgadł, do czego służy (zamieszczone na zdjęciu) narzędzie – wygrał miód. Okazało się, że służy ono do odsklepiania plastrów miodu. Bez wątpienia można stwierdzić, że Pan Suszka jest profesjonalistą w swojej dziedzinie. Odpowiadał na zadawane pytania w sposób nie tylko fachowy, ale także interesujący. 

Prowadzona w ciekawy sposób przez młodego pszczelarza prelekcja przyciągnęła miłośników miodów, które można było zakupić na miejscu.

Kolejna osoba, która chce założyć własne ule wykorzystała obecność Pana Suszki na prelekcji i zadawała szczegółowe pytania na temat uli. Po prelekcji nakręciliśmy film instruktażowy „Jak zbudować ul krok po kroku”. Film się przyda do promowania zakładania własnych pasiek, a także wyślemy do Afryki, aby także tam ludzie mogli złożyć swoje pierwsze ule w ramach projektu BeePower realizowanego w Ugandzie.

Więcej zdjęć można zobaczyć w galerii Prelekcja p. Adriana Suszki w ramach projektu BeePower!.

Przeczytaj również pierwszą część sprawozdania z wydarzenia BeePower - prelekcja p. Adriana Suszki.

Liczba wyświetleń artykułu: 963