BeePower - prelekcja p. Adriana Suszki. Cz. 1.

Na powyższym zdjęciu pan Adrian Suszka podczas swojej prelekcji w ramach programu BeePower. Autorka zdjęcia: Dorota Nowak

konferencja pszczelarska szkolenie pszczelarskie prelekcja pszczelarska marzec 2014 2014 Poznań BeePower Adrian Suszka Wyższa Szkoła Zarządzania i Bankowości w Poznaniu

W sobotę, 22 marca 2014 roku w Wyższej Szkole Zarządzania i Bankowości w Poznaniu odbyła się prelekcja Pana Adriana Suszki na temat pszczelarstwa i miodów. Prezentacja odbyła się w ramach projektu BeePower realizowanego przez naszą organizację - Enactus WSZiB.

Jednym z założeń projektu jest uświadamianie ludzi o problemie masowego ginięcia pszczół. Dzięki Panu Suszce można było się dowiedzieć m.in. gdzie można spotkać pszczoły czy w jaki sposób odróżnić pszczołę od osy – często się okazuje, że bardzo wiele osób ma problem! Osa ma charakterystyczne intensywne żółto-czarne paski na ciele.

Została poruszona bardzo ważna kwestia obcowania z pszczołami – co je denerwuje i co zrobić jak już zdarzy się, że użądli. Pszczoła atakuje z góry, a może ją zdenerwować hałas lub zapach ostrych perfum. Jeśli już użądli, należy przemyć to miejsce octem, żeby nie wabiło innych pszczół. Koniecznie trzeba wyjąć szybko jej żądło, ponieważ ono nadal może wydzielać jad. Pszczoła po użądleniu ginie, osa nie. Ta ostatnia również nie pozostawia żądła. Nie zabrakło odrobiny zabawnych akcentów na Sali – pszczelarz w pogoni za rojem swoich pszczół może wtargnąć bez pozwolenia na cudzą posesję (wystarczy sobie wyobrazić pszczelarza goniącego swoje pszczoły).

Nie zabrakło też praktycznej strony miodów, czyli jak sprawdzić czy miód jest prawdziwy i jak przechowywać miód. Jest parę sposobów sprawdzenia prawdziwości miodu. Jeszcze w sklepie, przed zakupem wystarczy przechylić słoik do góry nogami – jeśli „bąbel powietrza” szybko przedostanie się do góry, może to oznaczać, że ma dużą zawartość wody. Im wolniej będzie się przemieszał, tym miód jest gęstszy, a tym samym lepszy. Kolejny test prawdziwości można wykonać w domu. Wylewając miód ze słoika, powinien on tworzyć stożek do góry, natomiast nie powinien zapadać się w dół. Żeby się jeszcze bardziej upewnić, można zrobić test ołówka, który polega na tym, że rysik ołówka moczy się w miodzie – jeśli grafit szybko się roztopi – ma dużo wody.

Druga część spawozdania: BeePower i prelekcja Adriana Suszki.

Liczba wyświetleń artykułu: 1933