Marketing pszczelarski – reklama

Na zdjęciu: kadr z reklamy miodu w telewizji. Źródło zdjęcia: files2.coloribus.com/files/adsarchive/part_445/4456755/langnese-our-masterpiece-600-18219.jpg
Marketing pszczelarski – reklama
Reklama w przypadku działalności pszczelarskiej ma taki sam cel, jak w przypadku innych produktów żywnościowych i nie tylko. Jej zadaniem jest zbudowanie pozytywnego wizerunku produktu, zachęcenie do jego kupna oraz skłonienie do ponownych zakupów.
Oczywiście, zupełnie inne możliwości reklamowe mają ogromne gospodarstwa pasieczne i niewielkie pasieki, które produkują dobrej jakości miód właściwie na granicy opłacalności. Duży w reklamie zawsze może więcej, co nie znaczy, że mały nie może nic. Trzeba po prostu dostosować narzędzia reklamowe do możliwości finansowych i logistycznych.
Przekaz reklamowy w przypadku produktów pszczelarskich powinien być wyjątkowo nastawiony na klienta. Chodzi o to, że wyprodukowanie miodu nie jest tak trudne, jak jego późniejsze sprzedanie. Każda forma reklamy powinna więc być przede wszystkim informacją na temat pozytywnych właściwości miodu i korzyści, jakie otrzyma konsument z jego regularnego spożywania. Oferta zarówno produktowa, jak i reklamowa powinna być dostosowana do potrzeb i oczekiwań klienta.
Ilość środków reklamowych może w znaczący sposób mieć przełożenie na sprzedaż miodu. Warto więc wykorzystać co najmniej kilka, zamiast skupiać się wyłącznie na jednym. Warto w tym celu wykorzystać to, co nam oferuje nowoczesny przekaz internetowy. To właśnie reklama w sieci ma dziś największą siłę rażenia i właśnie w tym kierunku powinni pójść pszczelarze, nastawieni na sprzedaż swoich produktów. W przypadku miodu i produktów pszczelarskich równie ważna jest jednak sprzedaż bezpośrednia. Koniecznie trzeba więc zadbać o widoczne oznaczenie oraz o przekaz wizualny – tablice reklamowe przy drodze do pasieki mogą wiele osób skłonić do zjechania z obranej trasy.
Zobacz również:
Liczba wyświetleń artykułu: 5862
Komentarze z forum pszczelarskiego
michal-trabka 2014-03-15 15:34:25