Portal Pszczelarski

Sprzedaż a konsumpcja miodu pszczelego

Na zdjęciu: słoiki z miodem w koszyku. Źródło obrazka: motherearthnews.com/~/media/Images/MEN/Editorial/Articles/Magazine%20Articles/1979/01-01/Retired%20and%20Beekeeping%20One%20Couple%20Explains%20How%20To%20Sell%20Honey%20Using%20the%20Honor%20Sys

sprzedaż miodu konsumpcja miodu miód pszczeli

Sprzedaż a konsumpcja miodu pszczelego

Rynek miodu w Polsce, podobnie jak w przypadku innych produktów żywnościowych, jest powiązany zależnościami między podażą a popytem. Co więcej, zauważalna jest sezonowość zarówno sprzedaży, jak i konsumpcji.

Najlepiej miód sprzedaje się tuż po zakończeniu sezonu pszczelarskiego. Konsumenci wykazują zwiększone zainteresowanie jesienią i zimą. Ma to związek z prozdrowotnymi właściwościami miodu. Nadal jeszcze kupujemy go nie tyle dla wartości smakowych, co z powodu właściwości prozdrowotnych. Widoczne jest też zwiększone zainteresowanie sprzedażą miodu przed świętami, zwłaszcza przed Bożym Narodzeniem. Większości konsumentów zapach miodu i przypraw korzennych kojarzy się właśnie z tym okresem.

Choć produkcja miodu od dziesięcioleci ma się dobrze, dużo gorzej jest z jego sprzedażą. Ma to związek także z dużo tańszym miodem z importu. Niestety, podobnie jak w przypadku innych produktów zaliczanych do żywności wysokiej jakości, miód naturalny chętnie jest kupowany przez określoną grupę konsumentów, którzy podczas zakupów kierują się nie ceną, a jakością i zdrowotnością produktu. W ostatnich latach, właśnie z tego powodu, organizowanych jest wiele akcji promocyjnych, mających na celu sprzedaż miodu. Choć zainteresowanie rośnie, nadal ilość wyprodukowanego przez pszczelarzy miodu jest większa niż ich rynek zbytu. Aby wzrosła, konieczne jest edukowanie konsumentów odnośnie sposobów wykorzystania miodu i jego przeróżnych pozytywnych właściwości.

Warto też wspomnieć o sposobie sprzedaży miodu. Tego dobrego, naturalnego nie znajdziemy raczej na półkach hipermarketów. A to oznacza, że konsument musi wykazać się aktywnością w poszukiwaniu produktu. Bardzo często jest to powodem rezygnacji z zakupu miodu naturalnego. Duże szanse w tym zakresie niesie za sobą sprzedaż internetowa. Dzięki temu dostęp do naturalnego, dobrej jakości miodu mają nie tylko osoby mieszkające w pobliżu pasiek czy mające wśród znajomych pszczelarzy, ale także mieszkańcy dużych miast. Coraz więcej właścicieli pasiek decyduje się na sprzedaż swoich produktów online. To właśnie ta grupa pszczelarzy radzi sobie najlepiej pod względem zbycia produktów swoich pasiek.

Anna Celińska

Anna Celińska

Autorka tekstów

Dziennikarz z wykształcenia, zawodu i pasji. Żaden temat nie jest jej obcy, a pszczoły z artykułu na artykuł uwielbia coraz bardziej. Na PortalPszczelarski.pl wrzuca teksty według najważniejszego klucza – informować, radzić, wyjaśniać to, co ważne dla Was. Bo bez czytelnika nie miałoby sensu pisanie.

Zobacz wszystkie artykuły tego autora



Liczba wyświetleń artykułu: 3963

Komentarze z forum pszczelarskiego

michal-trabka 2014-11-23 17:18:08

Jak ktoś uważa się za osobę myślącą, to nie kupi miodu ze sklepu tylko z pasieki. Sam się nie spotkałem z tym, żeby miód sprzedawany w supermarkecie był miodem w czystej postaci. To są mieszanki miodów. Nikt poza producentem nie wie co tak na prawdę w słoiku się znajduje.



  Współpracują z portalem:

Martyna Walerowicz

Martyna Walerowicz

Autorka tekstów

Dziennikarz. Ukończyła studia ogrodnicze, na których zajmowała się pszczelarstwem i owadami zapylającymi.

Pszczoła na kofeinie i miód kawowy

Royalaktyna a rozwój matki pszczelej

Konopie indyjskie i ich wpływ na pszczoły

Paulina Jamrozik

Paulina Jamrozik

Autorka tekstów oraz właścicielka Medis-online.pl

Założycielka Gabinetu Dietetycznego MEDIS. Na co dzień pomaga trwale zmienić nawyki żywieniowe swoim pacjentom. Pokazuje jak pozbyć się zbędnej tkanki tłuszczowej, poprawić samopoczucie, samoocenę, a przede wszystkim zdrowie.

Domowy sposób na wzmocnienie odporności

Centrum Apiterapii ApiBałt

Centrum Apiterapii ApiBałt

Bałtów 8, 27-423 Bałtów (na terenie Bałtowskiego Kompleksu Turystycznego) Telefon: +48 530-747-744 E-mail: biuro@apibalt.pl

Mini SPA w Bałtowie

Luiza Dawidowicz

Luiza Dawidowicz

Autorka publikacji

Doktorantka na Wydziale Ogrodnictwa i Architektury Krajobrazu Uniwersytetu Przyrodniczego w Poznaniu. Absolwentka kierunków: ochrona środowiska na UAM w Poznaniu oraz ogrodnictwo na UP w Poznaniu. Interesuje się projektowaniem ogrodów, urządzaniem i pielęgnacją zieleni, a także rewitalizacją zdegradowanych obszarów. W swoim działaniu łączy wiedzę zdobytą na obu kierunkach studiów z zamiłowaniem artystycznym oraz florystycznym. Uwielbia rośliny, zwierzęta, pracę w ogrodzie, podróże bliskie i dalekie. Działa w Stowarzyszeniu Inżynierów i Techników Ogrodnictwa w Poznaniu, w którym pełni funkcję wiceprezesa Sekcji Florystycznej.

Murarka ogrodowa (Osmia rufa L.). Cz. 2.

Murarka ogrodowa (Osmia rufa L.). Cz. 3.

Murarka ogrodowa (Osmia rufa L.). Cz. 1.