Sprzedaż a konsumpcja miodu pszczelego

Na zdjęciu: słoiki z miodem w koszyku. Źródło obrazka: motherearthnews.com/~/media/Images/MEN/Editorial/Articles/Magazine%20Articles/1979/01-01/Retired%20and%20Beekeeping%20One%20Couple%20Explains%20How%20To%20Sell%20Honey%20Using%20the%20Honor%20Sys
Sprzedaż a konsumpcja miodu pszczelego
Rynek miodu w Polsce, podobnie jak w przypadku innych produktów żywnościowych, jest powiązany zależnościami między podażą a popytem. Co więcej, zauważalna jest sezonowość zarówno sprzedaży, jak i konsumpcji.
Najlepiej miód sprzedaje się tuż po zakończeniu sezonu pszczelarskiego. Konsumenci wykazują zwiększone zainteresowanie jesienią i zimą. Ma to związek z prozdrowotnymi właściwościami miodu. Nadal jeszcze kupujemy go nie tyle dla wartości smakowych, co z powodu właściwości prozdrowotnych. Widoczne jest też zwiększone zainteresowanie sprzedażą miodu przed świętami, zwłaszcza przed Bożym Narodzeniem. Większości konsumentów zapach miodu i przypraw korzennych kojarzy się właśnie z tym okresem.
Choć produkcja miodu od dziesięcioleci ma się dobrze, dużo gorzej jest z jego sprzedażą. Ma to związek także z dużo tańszym miodem z importu. Niestety, podobnie jak w przypadku innych produktów zaliczanych do żywności wysokiej jakości, miód naturalny chętnie jest kupowany przez określoną grupę konsumentów, którzy podczas zakupów kierują się nie ceną, a jakością i zdrowotnością produktu. W ostatnich latach, właśnie z tego powodu, organizowanych jest wiele akcji promocyjnych, mających na celu sprzedaż miodu. Choć zainteresowanie rośnie, nadal ilość wyprodukowanego przez pszczelarzy miodu jest większa niż ich rynek zbytu. Aby wzrosła, konieczne jest edukowanie konsumentów odnośnie sposobów wykorzystania miodu i jego przeróżnych pozytywnych właściwości.
Warto też wspomnieć o sposobie sprzedaży miodu. Tego dobrego, naturalnego nie znajdziemy raczej na półkach hipermarketów. A to oznacza, że konsument musi wykazać się aktywnością w poszukiwaniu produktu. Bardzo często jest to powodem rezygnacji z zakupu miodu naturalnego. Duże szanse w tym zakresie niesie za sobą sprzedaż internetowa. Dzięki temu dostęp do naturalnego, dobrej jakości miodu mają nie tylko osoby mieszkające w pobliżu pasiek czy mające wśród znajomych pszczelarzy, ale także mieszkańcy dużych miast. Coraz więcej właścicieli pasiek decyduje się na sprzedaż swoich produktów online. To właśnie ta grupa pszczelarzy radzi sobie najlepiej pod względem zbycia produktów swoich pasiek.
Liczba wyświetleń artykułu: 4731
Komentarze z forum pszczelarskiego
michal-trabka 2014-11-23 17:18:08

Co zagraża zimującym pszczołom?
Jak pszczelarz może pomóc zimującym pszczołom? Portal Pszczelarski

Miód w gablocie - nowy pomysł na sprzedaż miodu w Dreźnie 2023
Sposób na sprzedaż miodu w Niemczech Edyta Glebocki

Który miód jest najdroższy?
Ceny najdroższych miodów w Polsce i za granicą Joanna Baran

Marketing pszczelarski w praktyce – promocja
Jak w praktyce wygląda promocja miodu? Anna Celińska

Marketing pszczelarski - promocja sprzedaży produktów pszczelich
Próbki miodu, rabaty, degustacje produktów pszczelich Anna Celińska

Marketing pszczelarski w teorii - produkt
Jak w teorii wykorzystać marketing względem produktu? Anna Celińska

Marketing pszczelarski - innowacje
Innowacja produktowa kluczem do pozyskania klientów w pszczelarstwie Anna Celińska
