Portal Pszczelarski

Marketing pszczelarski - ustalanie cen miodu

Na zdjęciu: łyżka miodu. Źródło zdjęcia: photos2.demandstudios.com/dm-resize/photos.demandstudios.com%2Fgetty%2Farticle%2F69%2F57%2F168762036_XS.jpg?w=400&h=10000&keep_ratio=1

marketing pszczelarski cena miodu cena w pszczelarstwie ustalanie ceny miodu

Marketing pszczelarski – ustalanie cen miodu

Naturalny miód wytwarzany w tradycyjnych pasiekach należy do grupy produktów zaliczanych do żywności wysokiej jakości. Dlatego też jego cena nie może i nie powinna być sztucznie zaniżona. Nie pomoże to pojedynczemu pszczelarzowi, a może dodatkowo zepsuć cały rynek.

Konkurowanie za pomocą ceny nie jest właściwym działaniem z punktu widzenia sprzedaży miodu. Konsumenci, którzy decydują się na zakup tego rodzaju produktów również bowiem nie kierują się ceną, a przede wszystkim wartościami smakowymi i zdrowotnymi, jakie mogą uzyskać z wybranego przez siebie słoiczka. Niestety, wielu pszczelarzy decyduje się właśnie na takie formy promocji – sprzedają miód taniej, myśląc, że w ten sposób zyskają klientów na dłużej. Później natomiast narzekają, że sprzedają poniżej poziomu opłacalności produkcji. I zapewne będą musieli sprzedawać tak dalej – jeśli klient otrzyma za niższa cenę produkt dobrej jakości, trudno go będzie potem przekonać do ponownej podwyżki.

Cena miodu powinna obejmować wszystkie koszty jego wyprodukowania i prowadzenia działalności, włącznie z podatkami czy kosztami dystrybucji. Na nieco niższą cenę mogą pozwolić sobie ci pszczelarze, którzy sprzedają miód bezpośrednio w pasiece – im bowiem odpadają koszty dystrybucji czy kolejnych pośredników. Warto też cenę miodu ustalać regularnie, co roku, w zależności od wysokości produkcji. Jeśli udało się wyprodukować wyjątkowo dużo miodu, pszczelarz może pozwolić sobie na niższą cenę za jeden słoiczek. Jednak w przypadku trudnego i słabego w pożytki lata warto cenę ustalić na nieco wyższym poziomie. Świadomy konsument zdaje sobie bowiem sprawę, że cena miodu, podobnie jak w przypadku produktów rolniczych, idzie w górę wraz z kiepskimi uwarunkowaniami pogodowymi.

Zobacz również:

Marketing pszczelarski w teorii - cena

Marketing pszczelarski w praktyce - cena

Cena miodu - Główny Urząd Statystyczny

Anna Celińska

Anna Celińska

Autorka tekstów

Dziennikarz z wykształcenia, zawodu i pasji. Żaden temat nie jest jej obcy, a pszczoły z artykułu na artykuł uwielbia coraz bardziej. Na PortalPszczelarski.pl wrzuca teksty według najważniejszego klucza – informować, radzić, wyjaśniać to, co ważne dla Was. Bo bez czytelnika nie miałoby sensu pisanie.

Zobacz wszystkie artykuły tego autora



Liczba wyświetleń artykułu: 3048

Komentarze z forum pszczelarskiego

Bikej0909 2018-02-08 10:47:54

...ZA SŁOICZEK? A CO ZE SŁOIKIEM LUB SŁOJEM???



  Współpracują z portalem:

Marta Stachowiak

Marta Stachowiak

Autorka przepisów kulinarnych i bloga My Sweet Morning

Blogerka kulinarna (celebrate-your-morning.blogspot.com), na co dzień praktykująca słodkie śniadania. Prawdziwa koneserka miodów. Miłośniczka zdrowego i smacznego trybu życia. Swoją artystyczną duszę ujawnia nie tylko na talerzu ale również w rysunku i decoupage'u.

Gofry drożdżowe z jogurtem greckim i miodem o smaku truskawkowo-waniliowym

Placki z borówkami i miodem z cytryną

Ananas w czekoladowym cieście

Tadeusz Kaczkowski

Tadeusz Kaczkowski

Autor artykułów

Urodziłem się na Podolu. Jestem synem pszczelarza. Prowadzę własną pasiekę od 60 lat.

Trutowienie matek pszczelich

Bogdan Piekarz

Bogdan Piekarz

Autor tekstów

Pszczelarz z przeszło 70-letnim doświadczeniem. Autor licznych publikacji w branżowych czasopismach. Członek Rejonowego Koła Pszczelarzy nr 2 w Łodzi.

Miodobranie - krok po kroku

Główny przegląd wiosenny rodzin pszczelich