Marketing pszczelarski - ustalanie cen miodu

Na zdjęciu: łyżka miodu. Źródło zdjęcia: photos2.demandstudios.com/dm-resize/photos.demandstudios.com%2Fgetty%2Farticle%2F69%2F57%2F168762036_XS.jpg?w=400&h=10000&keep_ratio=1

marketing pszczelarski cena miodu cena w pszczelarstwie ustalanie ceny miodu

Marketing pszczelarski – ustalanie cen miodu

Naturalny miód wytwarzany w tradycyjnych pasiekach należy do grupy produktów zaliczanych do żywności wysokiej jakości. Dlatego też jego cena nie może i nie powinna być sztucznie zaniżona. Nie pomoże to pojedynczemu pszczelarzowi, a może dodatkowo zepsuć cały rynek.

Konkurowanie za pomocą ceny nie jest właściwym działaniem z punktu widzenia sprzedaży miodu. Konsumenci, którzy decydują się na zakup tego rodzaju produktów również bowiem nie kierują się ceną, a przede wszystkim wartościami smakowymi i zdrowotnymi, jakie mogą uzyskać z wybranego przez siebie słoiczka. Niestety, wielu pszczelarzy decyduje się właśnie na takie formy promocji – sprzedają miód taniej, myśląc, że w ten sposób zyskają klientów na dłużej. Później natomiast narzekają, że sprzedają poniżej poziomu opłacalności produkcji. I zapewne będą musieli sprzedawać tak dalej – jeśli klient otrzyma za niższa cenę produkt dobrej jakości, trudno go będzie potem przekonać do ponownej podwyżki.

Cena miodu powinna obejmować wszystkie koszty jego wyprodukowania i prowadzenia działalności, włącznie z podatkami czy kosztami dystrybucji. Na nieco niższą cenę mogą pozwolić sobie ci pszczelarze, którzy sprzedają miód bezpośrednio w pasiece – im bowiem odpadają koszty dystrybucji czy kolejnych pośredników. Warto też cenę miodu ustalać regularnie, co roku, w zależności od wysokości produkcji. Jeśli udało się wyprodukować wyjątkowo dużo miodu, pszczelarz może pozwolić sobie na niższą cenę za jeden słoiczek. Jednak w przypadku trudnego i słabego w pożytki lata warto cenę ustalić na nieco wyższym poziomie. Świadomy konsument zdaje sobie bowiem sprawę, że cena miodu, podobnie jak w przypadku produktów rolniczych, idzie w górę wraz z kiepskimi uwarunkowaniami pogodowymi.

Zobacz również:

Marketing pszczelarski w teorii - cena

Marketing pszczelarski w praktyce - cena

Cena miodu - Główny Urząd Statystyczny

Anna Celińska

Anna Celińska

Autorka tekstów

Dziennikarz z wykształcenia, zawodu i pasji. Żaden temat nie jest jej obcy, a pszczoły z artykułu na artykuł uwielbia coraz bardziej. Na PortalPszczelarski.pl wrzuca teksty według najważniejszego klucza – informować, radzić, wyjaśniać to, co ważne dla Was. Bo bez czytelnika nie miałoby sensu pisanie.

Zobacz wszystkie artykuły tego autora



Liczba wyświetleń artykułu: 1431

Komentarze z forum pszczelarskiego

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu. Bądź pierwszy!

Weź udział w dyskusji:

Zaloguj się lub zarejestruj

Miejsce na Twoją reklamę
EL-TER biuro projektowe Kraków
filmowanie wesel, video zaproszenia, podziękowania video dla rodziców Kraków i okolice
EL-TER biuro projektowe Kraków Gabinet Trychologiczny Ewelina Wysoczańska

Kanał na Twitter

Newsletter

Portal Pszczelarski 2013 - ∞ © Wszelkie prawa zastrzeżone

Korzystamy z informacji zapisanych za pomocą cookies. Cookies użytkownik może kontrolować za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej.

Olgroup Multimedia Maciej Kupisiewicz

Portal Pszczelarski

Drogi Użytkowniku,

informujemy, że z dniem 03 października 2015 r. Marcin Balana Grupa Balana z siedzibą w Naramie przeniosła całość prowadzonego Portalu PortalPszczelarski.pl na Jacek Balana EL-TER z siedzibą w Narama 214, 32-095 Iwanowice.

Tym samym od 04 października 2015 r. zmienia się administrator Twoich danych osobowych. Jednocześnie podkreślamy, że zmianie nie ulegną zasady ochrony i przetwarzania Twoich danych osobowych, w tym korzystania z Usług świadczonych w ramach Portalu PortalPszczelarski.pl. Szczegółowe informacje nt. wykorzystania danych osobowych znajdziesz w Regulaminie Serwisu PortalPszczelarski.pl.

Przypominamy, że zawsze masz prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania, a także żądania zaprzestania ich przetwarzania i prawo sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych.

W związku z powyższym prosimy Cię o wyrażenie zgody na zmianę Administratora Danych Osobowych poprzez zaakceptowanie poniższych klauzul:
"Wyrażam zgodę na przejście ogółu praw i obowiązków Marcin Balana Grupa Balana wynikających ze świadczenia na moją rzecz Usług w domenie portalpszczelarski.pl na Jacek Balana EL-TER" "Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez Jacek Balana EL-TER w celach marketingowych."
"Wyrażam zgodę na otrzymywanie na podany adres e-mail informacji handlowej wysłanej przez Jacek Balana EL-TER w imieniu własnym lub na zlecenie jej partnerów."
"Oświadczam, że zapoznałem się i akceptuję treść Regulaminu Konta oraz wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez Jacek Balana EL-TER w celu realizacji zamawianych usług."
"Akceptuję Regulamin Konta oraz Regulamin Serwisu PortalPszczelarski.pl i zobowiązuję się do ich przestrzegania."

Jeżeli potrzebujesz czasu na zastanowienie zapoznaj się z poniższą informacją, w terminie 30 dni od wyświetlenia tego komunikatu możesz zrezygnować z korzystania z Usługi realizowanych w ramach Portalu PortalPszczelarski.pl poprzez usunięcie konta. Pamiętaj jednak, że brak reakcji w powyższym terminie będzie równoznaczny z wyrażeniem zgody na wyżej wymienione zmiany.

W przypadku kliknięcia "Rezygnuję z posiadania konta" Twoje konto (a z nim dane osobowe) zostanie usunięte do 24 godzin od momentu przyjęcia zgłoszenia.