Portal Pszczelarski

Marketing pszczelarski – Public Relations (PR)

Na obrazku: kostki PR na gazetach. Źródło obrazka: firebellymarketing.com/wp-content/uploads/2013/12/PRPapers.jpg

marketing pszczelarski Public Relations PR sprzedaż bezpośrednia

Marketing pszczelarski – public relations

Public relations w pszczelarstwie, podobnie jak w przypadku innych działalności, jest doskonałym wsparciem dla działań marketingowych. PR, wbrew pozorom, nie jest zamienną nazwą dla marketingu, ale zespołem działań, dzięki którym marketing może przynosić lepsze efekty.

Działania PR-owe to wszelkie inicjatywy, które mają na celu rozpowszechnienie dobrego wizerunku pszczół i miodu, usprawnienie komunikacji pomiędzy producentami i odbiorcami. W przypadku produktów pszczelarskich zadaniem public relations jest tworzenie i przekazywanie opinii o produktach i ich walorach użytkowych. Dzięki temu w świadomości klientów powstaje rynkowy wizerunek miodu jako dobrego, sprawdzonego i wartego zainteresowania produktu.

Public relations powinien być odpowiednio przemyślany i skierowany do konkretnych grup docelowych. Nie ma bowiem produktu, który byłby idealny dla wszystkich. Inaczej prowadzi się PR dla rodziców z małymi dziećmi, inny dla osób zmagających się z różnymi problemami zdrowotnymi, jeszcze inny dla osób młodych i aktywnych. Natomiast każdej grupie trzeba przedstawić te pozytywne właściwości miodu, jakie są dla niej najbardziej wartościowe i które mogą być chętnie przez nią kupowane.

Właściwe prowadzenie public relations wymaga od pszczelarzy przekazywania przemyślanych i prawidłowych informacji. W dużym stopniu jest to bowiem współpraca z dziennikarzami i innymi uczestnikami życia publicznego. Dziennikarz natomiast przekazuje te informacje, jakie uzyska od producenta, a jednocześnie takie, które są dla niego interesujące z punktu widzenia odbiorcy przekazu. Właściciele pasiek powinni tez pamiętać, że PR rządzi się zupełnie innymi prawami niż reklama. Reklama jest bowiem środkiem, na który musimy wyłożyć fundusze z własnej kieszeni. PR natomiast jest środkiem bezpłatnym, na który jednak do końca producent nie ma wpływu. Dziennikarz wybierze sobie z wielu informacji jedynie te, które będą go interesować i wydawać dla niego użyteczne.

Oczywiście pszczelarze, którzy prowadzą niewielkie pasieki, powinni postawić przede wszystkim na budowanie pozytywnych relacji z mediami lokalnymi. To one są bowiem najbliżej lokalnego czytelnika, czyli potencjalnego odbiorcy miodu. Żaden klient nie będzie przecież jechał przez pół Polski, żeby kupić kilka słoików miodu – w pasiece sprzedaż odbywa się głównie dla mieszkańców okolicznego terenu.

Nowoczesny środek przekazu, jakim jest internet, daje pszczelarzom ogromne możliwości promocji i kreowania pozytywnego wizerunku produktów praktycznie bez większych nakładów finansowych. Co więcej, jest to narzędzie, które daje szansę dotarcia do tych grup docelowych, do których tradycyjnymi środkami przekazu dotrzeć byłoby trudno. Internetowy PR może doskonale wspierać marketing i sprzedaż bezpośrednią. Warto więc o nim pamiętać i nie stawiać wyłącznie na tradycyjne formy informacji i promocji. Coraz ważniejsze w ostatnich latach i skuteczne z perspektywy prowadzenia public relations są media społecznościowe. Dzięki nim można nawiązać bezpośredni kontakt z odbiorcą docelowym, a jednocześnie na szeroką skalę przekazywać wiedzę na temat pozytywnych właściwości miodu, dobroczynnego działania pszczół i wszelkich innych kwestii związanych z prowadzeniem pasieki. W ten sposób można też zachęcić innych do zainteresowania się pszczelarstwem jako ciekawym hobby i pasją, która może stać się sposobem na życie.

Zobacz również:

Marketing pszczelarski - publicity

Marketing pszczelarski - reklama

Właściwości miodu

Anna Celińska

Anna Celińska

Autorka tekstów

Dziennikarz z wykształcenia, zawodu i pasji. Żaden temat nie jest jej obcy, a pszczoły z artykułu na artykuł uwielbia coraz bardziej. Na PortalPszczelarski.pl wrzuca teksty według najważniejszego klucza – informować, radzić, wyjaśniać to, co ważne dla Was. Bo bez czytelnika nie miałoby sensu pisanie.

Zobacz wszystkie artykuły tego autora



Liczba wyświetleń artykułu: 1185

Komentarze z forum pszczelarskiego

blondynekkrk

2018-08-25 12:48:37

Wizerunek to ważna rzecz. Równie ważna jest umiejętność mówienia o tym, co się robi i dlaczego. Jeszcze chyba nikomu bez jakiejkolwiek formy promocji nie udało się czegokolwiek osiągnąć!

Weź udział w dyskusji:

Zaloguj się lub zarejestruj

Miejsce na Twoją reklamę
EL-TER biuro projektowe Kraków
filmowanie wesel, video zaproszenia, podziękowania video dla rodziców Kraków i okolice Miejsce na Twoją reklamę

Drogi Użytkowniku,

informujemy, że z dniem 03 października 2015 r. Marcin Balana Grupa Balana z siedzibą w Naramie przeniosła całość prowadzonego Portalu PortalPszczelarski.pl na Jacek Balana EL-TER z siedzibą w Narama 214, 32-095 Iwanowice.

Tym samym od 04 października 2015 r. zmienia się administrator Twoich danych osobowych. Jednocześnie podkreślamy, że zmianie nie ulegną zasady ochrony i przetwarzania Twoich danych osobowych, w tym korzystania z Usług świadczonych w ramach Portalu PortalPszczelarski.pl. Szczegółowe informacje nt. wykorzystania danych osobowych znajdziesz w Regulaminie Serwisu PortalPszczelarski.pl.

Przypominamy, że zawsze masz prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania, a także żądania zaprzestania ich przetwarzania i prawo sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych.

W związku z powyższym prosimy Cię o wyrażenie zgody na zmianę Administratora Danych Osobowych poprzez zaakceptowanie poniższych klauzul:
"Wyrażam zgodę na przejście ogółu praw i obowiązków Marcin Balana Grupa Balana wynikających ze świadczenia na moją rzecz Usług w domenie portalpszczelarski.pl na Jacek Balana EL-TER" "Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez Jacek Balana EL-TER w celach marketingowych."
"Wyrażam zgodę na otrzymywanie na podany adres e-mail informacji handlowej wysłanej przez Jacek Balana EL-TER w imieniu własnym lub na zlecenie jej partnerów."
"Oświadczam, że zapoznałem się i akceptuję treść Regulaminu Konta oraz wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez Jacek Balana EL-TER w celu realizacji zamawianych usług."
"Akceptuję Regulamin Konta oraz Regulamin Serwisu PortalPszczelarski.pl i zobowiązuję się do ich przestrzegania."

Jeżeli potrzebujesz czasu na zastanowienie zapoznaj się z poniższą informacją, w terminie 30 dni od wyświetlenia tego komunikatu możesz zrezygnować z korzystania z Usługi realizowanych w ramach Portalu PortalPszczelarski.pl poprzez usunięcie konta. Pamiętaj jednak, że brak reakcji w powyższym terminie będzie równoznaczny z wyrażeniem zgody na wyżej wymienione zmiany.

W przypadku kliknięcia "Rezygnuję z posiadania konta" Twoje konto (a z nim dane osobowe) zostanie usunięte do 24 godzin od momentu przyjęcia zgłoszenia.