Wystawianie rachunku za miód

Na obrazku: wzór rachunku. Źródło obrazka: ppuhkukielewscy.net23.net/rz7.jpg
Wystawianie rachunku za miód
Prowadzenie pasieki jest w naszym kraju uznawane za działalność rolniczą. Z nią też związane są konkretne przepisy, dotyczące rozliczania się z podatku oraz ewentualnego wystawiania rachunków za sprzedaż produktów z pasieki.
Rolnicy, czyli również pszczelarze, którzy produkują wyłącznie na własne potrzeby, nie mają obowiązku rozliczania się z fiskusem. Co innego osoby, które swoje płody rolne, w tym miody sprzedają. Stają się wtedy automatycznie podatnikami podatku od towarów i usług. Mają wtedy do wyboru dwie opcje – być rolnikiem ryczałtowym lub rozliczać się z VAT-u na zasadach ogólnych. Większość rolników, którzy sprzedają swoje płody rolne wybiera zdecydowanie ryczałt. Jeżeli podatnik jest rolnikiem ryczałtowym, to przy sprzedaży produktów ze swojego gospodarstwa korzysta ze zwolnienia z VAT-u.
Pszczelarz, który sprzedaje swoje produkty jest zwolniony z obowiązku: wystawiania faktur, prowadzenia ewidencji dostaw i nabyć towarów i usług, składania w urzędzie skarbowym deklaracji podatkowej. Pszczelarze, którzy nie prowadzą działalności gospodarczej, nie mają więc obowiązku wystawiania także rachunków za sprzedaż swoich produktów. Co nie oznacza, że nie mogą tych rachunków wystawić, gdy zajdzie taka potrzeba. Dzieje się tak wtedy, gdy podmiotowi kupującemu jest taki rachunek potrzebny. W tym przypadku wystarczy wystawić zwykły rachunek uproszczony. Powinna się w nim znaleźć data i miejsce sprzedaży, nazwa, ilość i cena towaru oraz informacja, że sprzedający nie jest płatnikiem podatku VAT.
Opracowano na podstawie:
Czy rolnik nieprowadzący działalności gospodarczej może wystawiać rachunki za miód?, www.interpretacja-podatkowa.pl, 13.11.2014 r.
Zobacz również:
Liczba wyświetleń artykułu: 31997
Komentarze z forum pszczelarskiego
Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu. Bądź pierwszy i weź udział w dyskusji!

Marketing pszczelarski w praktyce – promocja
Jak w praktyce wygląda promocja miodu? Anna Celińska

Marketing pszczelarski - promocja sprzedaży produktów pszczelich
Próbki miodu, rabaty, degustacje produktów pszczelich Anna Celińska

Marketing pszczelarski w teorii - produkt
Jak w teorii wykorzystać marketing względem produktu? Anna Celińska

Marketing pszczelarski - innowacje
Innowacja produktowa kluczem do pozyskania klientów w pszczelarstwie Anna Celińska

Sprzedaż a konsumpcja miodu pszczelego
Kiedy rośnie sprzedaż miodu? Anna Celińska
