Portal Pszczelarski

Marketing pszczelarski - publicity

Na obrazku: galerie zdjęć jako narzędzie promocyjne publicity. Źródło obrazka: PortalPszczelarski.pl

marketing pszczelarski publicity w pszczelarstwie Public Relations reklama w pszczelarstwie

Marketing pszczelarski – publicity

Czy pszczelarstwo może być interesujące medialnie? Czy można promować miód w środkach masowego przekazu bez kompletnego zrujnowania budżetu? Oczywiście – wszystko jest kwestią dobrze zaplanowanej strategii działania.

Na wstępie warto zauważyć, że dzisiaj środki masowego przekazu oznaczają dużo więcej niż jeszcze kilkanaście lat temu. Kiedyś, aby zaistnieć w mediach trzeba było pojawić się w prasie czy lokalnym radiu, o telewizji nawet nie wspominając i nie marząc. Dziś możliwości jest o wiele więcej – dzięki przeniesieniu niemal wszystkich dziedzin życia do internetu. Dziś to właśnie sieć jest tym środkiem przekazu, który ma największa siłę rażenia. Co więcej, przy odpowiednim podejściu nie będzie to działanie, które rujnuje portfel. Owszem, pozytywne relacje z przedstawicielami tradycyjnych mediów również się przydadzą – do promocji lokalnych działań związanych z pszczelarstwem czy miodem. Tu jest zadanie do wykonania dla organizacji pszczelarskich – to do nich zwracają się dziennikarze wtedy, gdy potrzebują dodatkowych informacji związanych z konkretnym tematem. Niestety, jeśli pszczelarze sami nie zgłoszą się do mediów, raczej ciężko jest przebić się w natłoku informacji.

Zaistnieć w mediach można na wiele sposobów. Często jest do tego potrzebna informacja negatywna. Zauważmy, że ostatnio o pszczołach, miodzie i sytuacji pszczelarstwa było głośno po tym, jak w Przyczynie Dolnej podczas jednej nocy zginęło 5 milionów pszczół. To był bodziec, który zainicjował lawinę informacji prasowych i telewizyjnych, niekoniecznie bezpośrednio związanych z główną informacją, ale też analizujących pszczelarstwo, sytuacje pszczół w starciu z agresywnym rolnictwem i szeroko pojęty rynek miodu. Skutek był, zainteresowanie również – szkoda jednak, że dopiero w kontekście zdarzenia negatywnego.

Zobacz również:

Marketing pszczelarski - reklama

Marketing pszczelarski – Public Relations (PR)

Masowe wytrucie pszczół w Przyczynie Dolnej

Anna Celińska

Anna Celińska

Autorka tekstów

Dziennikarz z wykształcenia, zawodu i pasji. Żaden temat nie jest jej obcy, a pszczoły z artykułu na artykuł uwielbia coraz bardziej. Na PortalPszczelarski.pl wrzuca teksty według najważniejszego klucza – informować, radzić, wyjaśniać to, co ważne dla Was. Bo bez czytelnika nie miałoby sensu pisanie.

Zobacz wszystkie artykuły tego autora



Liczba wyświetleń artykułu: 1143

Komentarze z forum pszczelarskiego

blondynekkrk

2014-01-09 18:23:47

A czy poprawiacie jakoś artykuły? Czy są 1:1 wrzucane?

marcin

2014-01-12 15:54:47

Poprawiamy wyłącznie błędy interpunkcyjne i ortograficzne. Jeżeli któryś artykuł zawiera błędy merytoryczne konsultujemy je z autorem tekstu. Portal Pszczelarski ma dostarczać wyłącznie sprawdzone informacje w możliwie przystępnej formie.

michal1972

2014-01-14 14:27:35

Faktycznie jest to ciekawy sposób reklamowania swojej pasieki.

Weź udział w dyskusji:

Zaloguj się lub zarejestruj

Miejsce na Twoją reklamę
EL-TER biuro projektowe Kraków
filmowanie wesel, video zaproszenia, podziękowania video dla rodziców Kraków i okolice Miejsce na Twoją reklamę

Drogi Użytkowniku,

informujemy, że z dniem 03 października 2015 r. Marcin Balana Grupa Balana z siedzibą w Naramie przeniosła całość prowadzonego Portalu PortalPszczelarski.pl na Jacek Balana EL-TER z siedzibą w Narama 214, 32-095 Iwanowice.

Tym samym od 04 października 2015 r. zmienia się administrator Twoich danych osobowych. Jednocześnie podkreślamy, że zmianie nie ulegną zasady ochrony i przetwarzania Twoich danych osobowych, w tym korzystania z Usług świadczonych w ramach Portalu PortalPszczelarski.pl. Szczegółowe informacje nt. wykorzystania danych osobowych znajdziesz w Regulaminie Serwisu PortalPszczelarski.pl.

Przypominamy, że zawsze masz prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania, a także żądania zaprzestania ich przetwarzania i prawo sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych.

W związku z powyższym prosimy Cię o wyrażenie zgody na zmianę Administratora Danych Osobowych poprzez zaakceptowanie poniższych klauzul:
"Wyrażam zgodę na przejście ogółu praw i obowiązków Marcin Balana Grupa Balana wynikających ze świadczenia na moją rzecz Usług w domenie portalpszczelarski.pl na Jacek Balana EL-TER" "Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez Jacek Balana EL-TER w celach marketingowych."
"Wyrażam zgodę na otrzymywanie na podany adres e-mail informacji handlowej wysłanej przez Jacek Balana EL-TER w imieniu własnym lub na zlecenie jej partnerów."
"Oświadczam, że zapoznałem się i akceptuję treść Regulaminu Konta oraz wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez Jacek Balana EL-TER w celu realizacji zamawianych usług."
"Akceptuję Regulamin Konta oraz Regulamin Serwisu PortalPszczelarski.pl i zobowiązuję się do ich przestrzegania."

Jeżeli potrzebujesz czasu na zastanowienie zapoznaj się z poniższą informacją, w terminie 30 dni od wyświetlenia tego komunikatu możesz zrezygnować z korzystania z Usługi realizowanych w ramach Portalu PortalPszczelarski.pl poprzez usunięcie konta. Pamiętaj jednak, że brak reakcji w powyższym terminie będzie równoznaczny z wyrażeniem zgody na wyżej wymienione zmiany.

W przypadku kliknięcia "Rezygnuję z posiadania konta" Twoje konto (a z nim dane osobowe) zostanie usunięte do 24 godzin od momentu przyjęcia zgłoszenia.