Sałata z grejpfrutem, serem pleśniowym i sosem winegret z miodem

Na zdjęciu sałata z grejpfrutem, serem pleśniowym i sosem winegret z miodem. Autorka zdjęcia: Monika Wolańska Źródło zdjęcia: Słodkie Słone

przepis z miodem miód miód wielokwiatowy sałatka z serem pleśniowym i sosem winegret z miodem sałatka z miodem

Lubię łączyć grepjfruta z różnymi kontrastowymi składnikami, takimi jak sery, które swoją ostrością podkręcają smak owocu, tworząc niebanalną, elegancką i oryginalną przekąskę.

Składniki na sałatę z grejpfrutem i serem pleśniowym: 
- główka sałaty np. lodowej lub mix sałat z rukolą,
- 1 duży czerwony grejpfrut,
- 200 g sera pleśniowego typu dor blue.

Grejpfruta należy umyć, obrać ze skórki przy pomocy bardzo ostrego noża (ważne by pozbyć się albedo)  a następnie wyfiletować. Z resztki owocu należy wycisnąć sok i zachować go do dressingu.

Sałatę dokładnie myjemy i suszymy. Jeżeli używamy całej główki, sałatę należy porwać na kęsy. W przypadku gotowego miksu, sałatę układamy w półmisku, dodajemy cząstki grejpfruta oraz ser, który najlepiej jest rozkruszyć palcami.

Składniki na sos winegret z miodem: 
-
3-4 łyżki soku z grejpfruta,
- 2 łyżki oliwy z oliwek,
- szczypta soli,
- łyżeczka miodu wielokwiatowego,
- mały ząbek czosnku.

Do małego słoiczka wlewamy sok oraz oliwę z oliwek, wciskamy czosnek i dodajemy łyżkę miodu. Doprawiamy szczyptą soli, zakręcamy i wstrząsamy kilka razy by składniki się dokładnie połączyły. Polewamy sałatę tuż przed podaniem.

Smacznego!

1. Ciasteczka imbirowe z miodem

2. Kurczak z sosem sojowym i miodem

3. Ogórki z miodem

4. Pierniczki na miodzie

Odwiedź również mój blog: Słodkie Słone

Liczba wyświetleń artykułu: 6244

Plackowe brownie z cukinią i miodem

Marchewkowe naleśniki z miodem

Krem bananowo-owsiany z miodem

Naleśniki ze skórką cytrynową i pyłkiem pszczelim

Kaczka w marynacie korzennej pieczona w miodzie pitnym

Pieczone przepiórki miodowo-cynamonowe z kremem z pieczarek