Jak powinno wyglądać opakowanie miodu?

Artykuł sponsorowany

opakowanie miodu etykieta na słoik z miodem

Miód jest chętnie kupowany przez klientów w różnym wieku. Aby zachęcić ich do wyboru produktu z danej pasieki, producenci starają się zadbać o to, aby jego opakowanie wyglądało atrakcyjnie. Słoiki z miodem i znajdujące się na nich etykiety powinny jednak nie tylko prezentować się estetycznie i przyciągać uwagę, lecz także przekazywać kluczowe informacje na temat sprzedawanego towaru. Na co należy zwrócić największą uwagę?

Ważne informacje, które muszą znaleźć się na etykiecie miodu

Słoiki, w których sprzedaje się miód, są opatrzone etykietami. Mogą być one wykonane z papieru lub folii, w zależności od potrzeb i wizji producenta. Kluczowe jest to, co znajduje się na nich – zarówno pod kątem marketingowym, jak i informacyjnym. Na początek warto skupić się na tej drugiej kwestii. Etykiety na słoiki Unilogo, w których znajduje się miód, muszą bowiem przekazywać zestaw ściśle określonych danych – jest to regulowane prawnie. Należy więc podać:

  • nazwę produktu wraz z określeniem jego odmiany,
  • dane podmiotu wytwarzającego miód (nazwę przedsiębiorstwa albo dane pszczelarza wraz z adresem jego pasieki),
  • datę pokazującą, jaka jest minimalna trwałość miodu,
  • numer partii produkcyjnej miodu (często jest to jednocześnie data jego minimalnej trwałości – wówczas należy dodać adnotację, że ma ona podwójne znaczenie),
  • kraj lub konkretny region, z którego pochodzi produkt,
  • ilość nominalną produktu (określaną jako masa, objętość lub zawartość i wyrażoną w mililitrach, litrach, gramach lub w kilogramach),
  • informacje przekazujące, w jakich warunkach należy przechowywać miód.

Poszczególne informacje powinny być zapisane na etykiecie czcionką o odpowiednim rozmiarze. Kwestie te również są regulowane przez prawo – warto więc zapoznać się z obowiązującymi przepisami, które są zawarte m.in. w Rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 1169/2011.

Estetyka opakowania miodu

Opakowanie miodu powinno nie tylko przekazywać informacje, lecz także wyglądać estetycznie. Tutaj ponownie z pomocą przychodzą etykiety. Warto zaprojektować je w taki sposób, aby przyciągały uwagę klientów. Ważne są zarówno zastosowana czcionka, jak i elementy graficzne oraz kolorystyka. Wszystko powinno ze sobą współgrać i tworzyć spójną całość, która jednocześnie odpowiada ogólnej identyfikacji wizualnej przedsiębiorstwa produkującego miód. W przypadku tego produktu etykiety często zawierają graficzne przedstawienia elementów, które się z nim kojarzą. Są to przede wszystkim: ule, pszczoły, plastry miodu czy nabieraki do miodu. To klasyczne rozwiązania, które wciąż cieszą się uznaniem odbiorców. Można je urozmaicić poprzez zaakcentowanie części grafiki lub napisu za pomocą zdobień, np. złocenia czy tłoczenia dającego efekt wypukłości.

Poza etykietą ważny jest wygląd samego słoika. Może mieć on niestandardowy kształt – to dodatkowo może przyciągnąć uwagę potencjalnych klientów. Ponadto trzeba zadbać o estetyczne, a przy tym praktyczne wieczko. Zestawy miodów sprzedawane jako propozycje prezentów warto umieścić w kartonikowym opakowaniu, lnianym woreczku lub ozdobnej, drewnianej skrzynce.

Liczba wyświetleń artykułu: 533

Lekko miodowa sałatka z ogórków i czerwonej cebuli

Szynka miodowo-musztardowa z rozmarynem

Lekka sałatka z miodowym dressingiem