W Psarskiem dzieci budowały domki dla dzikich pszczół 2023

pszczelarstwo wielkopolskie domki dla pszczół

W Psarskiem mamy świetlicę socjoterapeutyczną Iskra. Właśnie tam dzieci miały okazję bliżej poznać pszczoły. O szczegółach można powiedzieć wiele – na pewno należy mieć na uwadze, że chodzi o owady, które są niezwykle pożyteczne. Prawdopodobnie najwięcej mówi się o miodzie, ale zasługi pszczół są znacznie większe. Można też powiedzieć, że mieliśmy do czynienia z teorią i praktyką. Krótko mówiąc, dzieci miały okazję budować domki dla pszczół. Budowę domków dla zapylaczy można w ogóle uznać za główny cel warsztatów. 

Warto też wiedzieć, że w kontekście pszczół prawdopodobnie często myślimy o jednym gatunku. Zapewne wielokrotnie słyszy się też, że chodzi o pszczołę miodną. Prawda jest jednak taka, że w Polsce znajdziemy kilkaset gatunków tych niewielkich owadów. Co więcej, wśród nich mamy pszczoły murarki i to właśnie dla tych owadów zbudowano domki. 

Rodzaj murarka obejmuje 18 gatunków pszczół. Najbardziej pospolity gatunek to murarka ogrodowa – gatunek ten występuje na terenie całego kraju. Murarka ogrodowa to przykład pszczół samotnic, które żyją w koloniach. Pszczoła średniej wielkości. Samce mają 8-10 mm, z kolei samice 10-12 mm.

Netografia

srem.naszemiasto.pl, Dzieci budowały domki dla pszczół i nie tylko. Wystarczyły plastikowe butelki i suche badyle! Sprawdź, co się działo w świetlicy w Psarskiem, https://srem.naszemiasto.pl/dzieci-budowaly-domki-dla-pszczol-i-nie-tylko-wystarczyly/ar/c5-9286577, Data publikacji: 2023.04.14, Data odczytu: 2023.04.19

portalogrodniczy.pl, Pszczoła murarka ogrodowa – hodowla, jak zrobić domek, https://poradnikogrodniczy.pl/pszczola-murarka-ogrodowa-hodowla-jak-zrobic-domek.php, data odczytu 2023.04.19

Liczba wyświetleń artykułu: 382

Luiza Dawidowicz

Luiza Dawidowicz

Autorka publikacji

Doktorantka na Wydziale Ogrodnictwa i Architektury Krajobrazu Uniwersytetu Przyrodniczego w Poznaniu. Absolwentka kierunków: ochrona środowiska na UAM w Poznaniu oraz ogrodnictwo na UP w Poznaniu. Interesuje się projektowaniem ogrodów, urządzaniem i pielęgnacją zieleni, a także rewitalizacją zdegradowanych obszarów. W swoim działaniu łączy wiedzę zdobytą na obu kierunkach studiów z zamiłowaniem artystycznym oraz florystycznym. Uwielbia rośliny, zwierzęta, pracę w ogrodzie, podróże bliskie i dalekie. Działa w Stowarzyszeniu Inżynierów i Techników Ogrodnictwa w Poznaniu, w którym pełni funkcję wiceprezesa Sekcji Florystycznej.

Murarka ogrodowa (Osmia rufa L.). Cz. 1.

Murarka ogrodowa (Osmia rufa L.). Cz. 3.

Murarka ogrodowa (Osmia rufa L.). Cz. 2.

Smotrawa okazała - roślina miododajna

Magdalena

Magdalena

Autorka przepisów kulinarnych i bloga nadpaleniskiem.blogspot.com

Dorastając w babcinej kuchni, nauczyłam się, że najlepsza kuchnia to polska kuchnia i to ją uwielbiam najbardziej. "Chwilowo" udomowiona mama na pełen etat, chwytająca życie za rogi, nie bojąca się wyzwań w żadnej sferze. Z pasji: kucharka i smakoszka, z wykształcenia: geograf.

Tartaletki na słodko z bananami i czekoladą

Bananowe chipsy z miodem

Wigilijne łazanki na bogato