Pszczelarze z gminy Dwikozy przekazali ponad 160 słoików miodu szpitalowi w Sandomierzu 2020

pszczelarstwo świętokrzyskie akcja pszczelarska Rejonowe Koła Pszczelarzy w Dwikozach Marian Marzec

Rejonowe Koła Pszczelarzy w Dwikozach postanowiło przekazać ponad 160 słoików z miodem Specjalistycznemu Szpitalowi Ducha Świętego w Sandomierzu. Wartości daru to około 3 tysiące złotych.

Jak podaje portal echodnia.eu, zbiórkę miodu wśród kilkunastu pszczelarzy zrzeszonych w kole zorganizowano bardzo szybko. Za taką decyzją stał trwający od połowy marca 2020 roku stan epidemii i walka lekarzy oraz pracowników służby zdrowia z rozprzestrzeniającym się koronawirusem. "Myślę, że takie zachowania są potrzebą dnia codziennego, a już w tej sytuacji, w której się znaleźliśmy, inaczej postąpić się nie da" - powiedział w rozmowie z echodnia.eu prezes Rejonowego Koła Pszczelarzy w Dwikozach Marian Marzec.

W przekazanych słoikach znalazło 200 kilogramów miodu wielokwiatowego, lipowego i spadziowego. Pszczelarze zaznaczyli, że można go jeść i pić w różnych postaciach. Dar ma zostać wykorzystany na potrzeby szpitala w Sandomierzu, w tym dla jego pacjentów.

Warto także zaznaczyć, że podobne inicjatywy jak Koło Pszczelarzy z Dwikoz podejmują również pojedynczy hodowcy. W całej Polsce w czasie stanu epidemii koronawirusa odnotowywane są przypadki poszczególnych pszczelarzy, którzy przekazujących miód dla szpitali.

Liczba wyświetleń artykułu: 847

Chleb z szafranem i miodem

Kapusta czerwona z porto

Ser Brie w cieście francuskim z dodatkiem miodu

Daniel Borak

Daniel Borak

Autor tekstów

Właściciel gospodarstwa pasiecznego Ślężańskie Miody i serwisu partnerskiego www.slezanskiemiody.pl

Projekt Bzykająca Przyczepka Edukuje

Jak uzyskać finansowanie projektu korzystając z platformy crowdfundingowej Polak Potrafi?

Projekt Bzykająca Przyczepka

Ciasto jogurtowo-miodowe z cynamonem

Ciasto orzechowe z miodem

Ser twarogowy z miodem i orzechami