60 tysięcy słoików miodu w kampanii wyborczej PSL 2020
Serwis Fakt24, powołując się na dokumenty Państwowej Komisji Wyborczej, podał, że Polskie Stronnictwo Ludowe wydało 112 tysięcy złotych na zakup 62 tysięcy słoików z miodem, które partia kupiła od pasieki "Złota Kuszka" w Gorzycach. Jej właścicielem jest 29-letni pszczelarz Piotr Łosiński - działacz PSL w Małopolsce.
Miód z podobiznami kandydatów PSL rozdawano w trakcie kampanii wyborczej do parlamentu w 2019 roku. Ludowcy tłumaczą, że w ten sposób namawiano ludzi do głosowania i jednocześnie promowano postawy proekologiczne. Przewodniczący PSL Władysław Kosiniak-Kamysz w rozmowie z Fakt24 uznał, że był to "genialny pomysł", a słoiki "rozchodziły się jak świeże bułeczki".
Zadowolenia nie kryje też właściciel pasieki, w której ludowcy dokonali zakupu, Piotr Łosiński. To on jako pierwszy zgłosił się do kandydata PSL z ofertą. Stronnictwo kupiło najpierw jedną partię miodu od pszczelarza z Gorzyc, a gdy okazało się, że pomysł "chwycił" zamówiono kolejne słoiki.
Łosiński jest właścicielem stu uli. Jak sam przyznaje w rozmowie z Fakt24, pszczelarstwem interesuje się od 13 roku życia. W wieku 19 lat został prezesem koła pszczelarzy w Żabnie. Obecnie udziela się w Pogórskim Związku Pszczelarzy w Tarnowie. Własną pasiekę prowadzi od 2016 roku. W odróżnieniu od wielu innych pszczelarzy skupia się nie na sprzedaży dużych, lecz małych słoików z miodem, które często są wykorzystywane jako prezenty na chrzciny bądź śluby.
Pszczelarz twierdzi, że miód dla PSL sprzedał po kosztach. Za słoik 35 mililitrów miodu wziął 1 złoty i 80 groszy. – "Gdybym wiedział, że to będzie taki hit, sprzedałbym drożej" – stwierdził w wspomnianej rozmowie Piotr Łosiński.
Liczba wyświetleń artykułu: 1865
Komentarze z forum pszczelarskiego
Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu. Bądź pierwszy i weź udział w dyskusji!