Zdaniem naukowców trwa niezauważana apokalipsa owadów. Pszczoły najbardziej zagrożone

pszczelarstwo na świecie pszczoły populacja pszczół pestycydy

Badacze z The Wildlife Trusts w swoim opublikowanym w listopadzie 2019 roku raporcie wskazują na gwałtowny spadek populacji owadów. W ciągu ostatnich 50 lat ubyło ich o co najmniej 50 procent. Naukowcy mówią o "niezauważonej apokalipsie". Wśród najbardziej zagrożonych gatunków są pszczoły.

Przygotowane opracowanie pokazuje również zmiany pszczelich populacji w poszczególnych rejonach świata. Przykładowo w Niemczech całkowita biomasa owadów w latach 1989-2014 spadła aż o 82 procent. Przyjmują się, że średnio na świecie w ciągu roku zmniejsza się liczebność owadów o 2,5 procent.

Dane te pokrywają się z wynikami raportu naukowców z czasopisma "Nature" oraz pracy "Insect Declines and Why They Matter" profesora Dave;a Goulsona. Wskazuje on, że najbardziej zagrożonymi owadami są pszczoły. Od 1850 roku w Wielkiej Brytanii zniknęło aż 23 gatunki pszczół i os. Jako przyczyny tak niepokojącej tendencji badacze podają problem utraty i fragmentaryzacji siedlisk, zachodzące zmiany klimatyczne oraz nadmierne stosowanie pestycydów.

Magdalena Mendziak

Studentka Wydziału Pedagogiki, Socjologii i Nauk o Zdrowiu Uniwersytetu Zielonogórskiego. Właścicielka małej pasieki w okolicach Zgorzelca. Zawsze uśmiechnięta miłośniczka zwierząt oraz natury. W wolnych chwilach poświęca się wolontariatowi.

Pierniki miodowe na choinkę

Kuba

Autor przepisów i bloga Kuba w kuchni (z małą pomocą Mamy)

Jeden z najmłodszych kucharzy w Polsce. Ma 5 lat. Bardzo lubi pływać, śpiewać, czytać i rysować.

Babeczki orzechowo-bananowe z polewą miodową

Monika Czyżewska

Tęsknota za zdrowym, prostym, jakościowym życiem blisko natury, wolnym od chemii zaprowadziła mnie do momentu w życiu, kiedy zaczęłam wypiekać domowe chleby, przygotowywać przetwory no i... domowe kosmetyki. Na moim blogu www.naturalnie-ze-naturalnie.blogspot.com dzielę się z pomysłami na mydła naturalne ręcznie robione i nie tylko. Mam nadzieję, że tak jak ja zmienicie swoje postrzeganie pielęgnacji i zdrowia i stanie się to Waszym stylem życia.